'Feminist: the person who believes in the social, political, and economic equality of the sexes'
– Chimamanda Ngozi AdichieFeminisme. Het feit dat zoiets bestaat, toont aan dat onze maatschappij helemaal naar de klote is. Waarom zouden vrouwen moeten pleiten om gelijkheid? De vrouw is het begin van elk leven. Een vrouw baart leven. En wij moeten debatteren of Zij gelijk is aan de man ?
Ik ga jullie geen schets tekenen om aan te tonen dat onze maatschappij fucked up is. Hierdoor is feminisme noodzakelijk. Spijtig genoeg wordt het hedendaagse feminisme door velen in het belachelijke getrokken. Dit komt door verschillende redenen.
De meest vervelende reden naar mijn mening is 'white feminism' 😤. Het is letterlijk de kanker van het feminisme. Het is precies een sekte. Deze feministen zijn racistisch. Als het onderwerp blanke vrouwen👩 niet betrekt, vinden ze de zaak onbelangrijk. Een tweede zaak dat mijn bloed doet koken, zijn de zaken waaraan zijn belang aan stellen. Gewoonweg belachelijk!
Voor dat er mensen getriggerd worden, moet ik iets duidelijk maken: White feminism =/= blanke vrouwen die feministen zijn. 'White feminism' is een term dat gebruikt wordt om feminisme te beschrijven waar alleen blanke vrouwen centraal staan.
Feminisme wordt in de Vandale beschreven als 'het streven naar gelijke rechten voor vrouwen en mannen'. Ik denk dat de moderne feministen dat niet zo goed hebben begrepen. Feminisme gaat over rechten. Moderne feministen zitten alleen te piekeren over belachelijke double standards en fat-shaming, okselhaar, tepels,... Wat ook allemaal belangerijk is, don't get me wrong. Maar is dit echt het belangerijkste ?
Er zijn nog ontelbare redenen waarom men feminisme niet aux sereiux neemt. Want zoals ik eerder al zei of schreef, is feminisme nodig in onze maatschappij.
Waarom is feminisme nodig ? Let me tell you why.
Vrouwen worden minder betaald dan mannen 💶
Dit wist ik al, maar dat het verschil van 20 procent was niet ! What in the world ? Één, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, ... tot twintig ! In België 🇧🇪moeten vrouwen 20 procent, ofwel twee maanden en veertien dagen langer werken om hetzelfde loon te hebben als mannen.
JE LEEST
What y'all mad about today?
Non-FictionEen boek waar ik verschillende onderwerpen over onze fucked up maatschappij bespreek. You can join me if you want to 😁💜