( Bab 1 ) Budak baru di sekolah 💕

381 8 1
                                    

Along bangun lah kang sat gi lewat pulak gi sekolah... " kata mak Nora kepada anaknya Aishah Sofea "

Ye mak bagi along 5 minute k. " lalu aku pon sambung tidur sambil tarik selimut " .

Alongggggg bangun mandi kalau tak nk mak mengamuk macam tarzan. 😁😁" bila mak aku dah mengamuk mmg macam tu lah jadinya. "

Aku pon cepat - cepat mandi siap - siap untuk pergi ke sekolah.... Lagi 30 minit waktu sekolah mulaaa.

Skippp..

Tiba di sekolah aku menjalankan tugas ku sebagai ketua pengawas sekolah....

Selesai perhimpunan semua murid - murid dikehendaki masuk ke kelas... Beritahuku kepada pelajar- pelajar di atas pentas supaya masuk ke kelas dalam keadaan segera.

DI KELAS

Tiba di kelas aku mengambil tempat duduk ku dan mengeluarkan buku untuk mata pelajaran pertama. Aku tidak nampak kelibat Alisya dan Syahirah mungkin ade tugas lagi kot. Kata hati aku..

Tiba - tiba sedang aku mengelamun

Hi beb dah lama ke tunggu kitaorng. " kata Syahirah kepada aku manakala Alisya hanya tersenyum macam kerang busuk.

Tak de maknanya aku nak tunggu korang better aku study lagipon SPM dah nak dekat.. " kata ku sambil membelek buku diatas meja ku "

Bukan tadi aku nampak kau termenung je ke. " kata Syahirah kepada aku sambil mengkenyit kn matanya pada ku "

Tak de apelah korang pergi lah duduk tempat korang aku nak study laa...

Dorang dengan rela nya duduk tempat masing - masing..

Sorry author menyelit just nak bagi tahu tempat duduk author tengah tapi second last manakala Syahirah duduk di tepi author sebelah kiri. And then Alisya duduk di depan author sebelahnya kawan classmate kitaorng jugak tapi tak serapat author dengan Syahirah and Alisya. Hehe mesti bosan kan korang dengar author cerita panjang lebar.. So k 😊😊😊😊😊

Assalamualaikum cikgu Zakiah.. " ketua kelas kami memberi salam kepada cikgu setelah masuk ke kelas "

Waalaikumusalam semua ok bole duduk. " pintar cikgu itu kepada anak muridnya.

Saya ade berita baik untuk kamu semua. Ade tiga orang pelajar lelaki Akan masuk ke kelas sekolah kita and belajar di kelas kita so saya harap awak semua bole bekerjasama dengan mereka. "Cikgu memberi tahu kepada pelajar - pelajar ".

Cikgu bila budak baru tu akan masuk kelas kita . " kata Alisya kepada gurunya dalam keadaan ingin tahu "

Ouh ye mereka akan masuk pada hari ni jugak. " kata cikgu itu kepada mereka "

Aih pe la Minah ni asal lelaki je mesti nk tau cepat ajee dia tu. " kata aku kepada Syahirah "
Entah dia tu memang mcm tu kan sejak dulu lagi hahaha. " smbung Syahirah.

Awak bertiga bole masuk sekarang ke kelas ini.. " Cikgu zakiah menyuruh budak baru itu masuk ".

Masuk sahaja mereka di kelas mula bising lah pelajar perempuan kerana mereka yang baru masuk tu maklumlah lelaki kacak lak tu..

Ok awak bertiga boleh kenal kan diri kepada mereka sekarang. " ujar Cikgu Zakiah kepada mereka "

Hye saya Tengku Syafiq Shah Bin Tengku Aiman Shah. " ujar Syafiq sambil melambai tangan "

Hye saya Tengku Shakir Imran Bin Tengku Zulkifli. " Shakir melambai sambil senyum kepada mereka apabila sesi memperkenalkan diri sudah pon tama "

Hye saya Tengku Shazwan Aiman Bin Tengku Izuan ." begitu juga Shazwan kepada mereka "

Ok awak bertiga bole duduk di belakang sekali tu. "Kata cikgu itu kepada mereka sambil menunjukkan jari kepada belakang aku tempat yang kosong. "

Aih maklumla tempat dorang je ade tiga meja tiga kerusi lagipon belakang sekali ape cikgu kesah haha.

Di kantin

Syahirah tolong aku bole belikan makanan untuk aku. "Kataku kat Syahirah supaya menolong ku membeli makanan sambil menghulurkan not RM5" ...

Asal kau tak beli je makanan sendiri. " pintar Alisya sambil meletakkan bekal makananya di meja makan "
#maklum la Alisya ni jarang beli makanan kat kantin sebab dia kata makanan kat kantin tak sedap sah sah cerewit.

Aku tak larat laaa nak pergi beli tolonglah belikan please. " merayu aku supaya mereka bole tolong aku "

Aih yela aku tolong kau. Kau kan bidadari kitaorng haha. " pintar Syahirah sambil ambik not RM5 yang ku beri tadi kepadanya. "

Skippp

Dalam kelas...

Aku masuk dalam kelas habis sahaja waktu rehat...

Hye awak bole saya berkenalan dengan awak " kata Syafiq kepada aku"

Dah lah aku penat bole pulak Mamat ni tertiba datang nak kenal memang mintak kaki laa budak niii.

Ya awak bole Saya Tengku Aishah Sofea Bt Tengku Hashim. Salam perkenalan. "Kataku kepadanya "

Saya Tengku Syafiq Shah Bin Tengku Aiman Shah salam berkenalan jugak awak . "Kata Syafiq kepada aku tanpa aku memandang mukanya "

Awak bole kita jadi kawan kan " katanya lagi kepada aku "

Bole je "nyampah aku gan lelaki "

Ok thnks saya duduk tempat saya dulu bye.. "Lambai dia kepada aku " .

Dengan kepala aku sakit muka aku peluh - peluh tertiba aku tertidur dumppp....

Masuk sahaja Syahirah dan Alisya di dalam kelas terus menuju ke meja aku.. Yang kelihatan aku sedang tidur.

Weii Aishah bangun laa. " mereka mengejutkan aku tapi tiada sebarang respon dari aku " .

Weii Alisya asal muka Aishah pucat je ni asal aku rasa badan dia panas ni. " kata Syahirah kepada Alisya sambil merasa badan ku yang Agak panas. "

Tiba pulak kumpulan Syafiiq and Syafiq....

Wei korang asal gan Aishah. " tanye Syafiq kepada kawan baik Aishah iaitu Alisya dan Syahirah ".

Weii aku rasa kita kena bawak Aishah pergi hospital sekarang kalau tak nyawa dia melayang.. ( kata Syahirah kepada mereka. )

Tiba di hospital....

Mereka berlima iaitu syahirah, Alisya, Syafiq, Syazwan dan Syakir tidak dibenarkan masuk di dalam bilik pasakit .

Tiba- tiba seorang doktor perempuan keluar di nickname dia bernama Aina Sofea...

Doktor macam mana keadaan kawan saya di dalam " kata Alisya kepada doktor itu untuk memastikan keadaan Aishah ".

Ouhh kawan awak sekarang dah stabil sebaik awak cepat bawak kawan awak tu ke hospital kalau tak nyawa dia skrng ni dah tak ada. Sebab dia ade termakan seafood iaitu udang dia elergict dengan udang bila dia makan udang keadaan dia akan menjadi seperti tadi. Jadi saya harap awak semua dapat jaga dia dengan sebaik mungkin. " kata doktor Aina itu panjang lebar "

Thnks doktor rawat kawan kami and bole kami lawat dia sekarang ." kata Syafiq kepada doktor tersebut "

Welcome guys dah itu tugas saya sebagai doktor untuk rawat orang yang sakit. Sure guys bole lawat dia " kata doktor itu dan berlalu pergi "

Dalam wad aishah

Weii asal kepala aku sakit ni? Aku kat mana ni? " kataku sendiri sambil pegang kepala ku yang sakit " .

Ahhh dah bangun pon tuan puteri kita ni... "Sergah Alisya "

Aihhh kusss semangat. Kau ni memang nak bagi aku mati cepat ehh. "Marah aku kepada Alisya " .

Bagus la awak dah sihat tak delah saya risau kat awak lagi. " kata Syafiq kepada aku " semua mata memandang Syafiq.

Aihh asal dia ni risau kat aku hah....

Selepas kejadian itu berlaku kumpulan QUEENS AND KING terus menjadi rapat...

JANGAN LUPA VOTE DAN COMMENT GUYSS. 😘😘😘

Aku Anak Tengku  😘Where stories live. Discover now