( Bab 3 ) Menyelesaikan masalah disiplin 💕

114 1 0
                                    

Assalamualaikum  ..."kata budak junior kepada kelas kami " ..

Waalaikumusalam. Ade ape dik dtng ke kelas akak.. "Kata ketua kelas kepada budak junior tersebut ".

Setelah selesai ketua kelas bercakap dengan budak junior tadi .ketua kelas terus memanggil nama - nama tersebut..

Aishah Sofea, Alisya, Syahirah, Syafiq, Syazwan dan Syakir sila ke bilik pengetua sekarang pengetua nak jumpa.. "Panggil ketua kelas tersebut kepada kami ".

Setelah tiba di bilik pengetua....

Ok kamu semua boleh duduk. " kata pengetua tersebut ".

Cikgu kenapa kitaorng dipanggil disini. "Kata Aishah kepada pengetua sekolah".

Cikgu panggil korang sebab mahukan kamu semua bekerjasama untuk menangkap siapakah yang jual dadah di sekolah ini?. " ujar pengetua kepada mereka ".

Ouhhh kalau macam tu kitaorang akan bekerjasama untuk menangani kes ini. Kalau tak de pape bole kami keluar. "Kata Syafiq kepada pengetua ".

Selesai perjumpaan  di bilik pengetua mereka pon pergi lah balik ke kelas masing-masing....

Skippp....

Kerdengaran kereta masuk di perkarangan sekolah.... Semestinyalah kereta ketua pengawas kita and the geng... ( THE QUEENS )Aishah, alisya dan syahirah...

Selepas itu kerdengaran moto berkuasa tinggi pulak masuk di perkarangan sekolah... Semestinyalah geng The King. 👑👑Syafiq, Syazwan and Syakir..

Hye Assalamualaikum aishah. "Tegur Syafiq kepada geng The Queens.

Waalaikummusalam hye jugak ."balas Alisya dengan senyuman  kepada mereka "

Weii aku pergi dulu ehhh.... "Beritahu Aishah kepada Alisya dan Syahirah ".

Ouh ok. "Denga itu serentak Alisya dan Syahirah jawab " .

Weii asal dengan Aishah tu macam tak de mood je. "Tanye Syazwan kepada mereka. ( kumpulan Queens  ).

Ouhhh maybe stress kot pasal kes semalam yang nak kena handle or sebab hari ni dia jadi MC kt atas pentas untuk perhimpunan  sekolah pada pagi ini. "Terang panjang lebar Syahirah kepada Kumpulan Kings ".

Setelah habis perhimpunan semua murid masuk ke kelas masing- masing...

Aku kedengaran semua classmate aku bising masuk je aku semua diamm. 😀😀😀😀

Korang ni kelas pertama tapi perangai macam kelas bawah... Malu la sikit kt junior korang tu kalau nampak perangai korang macam ni. Macam ni ke nak tunjuk contoh kepada junior-junior kita... Kalau aku dengar korang memekak macam ni lagi siap la korang tau kan aku nak buat apee... "Marah aishah kepada mereka dengan itu semua berlari duduk di tempat masing-masing. "

Setelah aku duduk ditempat aku. Aku rasa macam tak sedap badan...

Wei Aishah asal kau muka pucat je. "Jerkah Syahirah kepada aku ".

Ah ah la aishah kenapa weii demam ke... "Sambung Alisya lagi ".

Pada masa tu jugak kumpulan Kingss masuk ke kelas..

Aku kepala aku sakit laa lepas tu tak sedap badan laaa.. Tak tau kenapa.. "Ujar aku kepada mereka. Mereka hanya mengangguk je ".

Tiba - tiba badan aku rebah ke lantai terdengar  Alisya menjerit memanggil  nama aku... Dan lepas tu terus mata aku tertutup....

Wait aku kat mana ni. "Sambil tu aku bukak mata sikit -sikit ".

Hah dah sedar pon tuan puteri makan ubat ni dulu.. "Kata suara tersebut sambil menghulurkan  ubat kepada aku".

Ka.... Kau wat pe kat sini, ni kat mana. Asal kau pulak ade kat sini dengan aku. "Soalan bertubi-tubi  aku bagi kat dia haha "😃😃

Lek lek sayang haha kau kat hospital. Ni aku Syafiq class mate kau.kau pengsan tadi kat kelas kami hantar kau ke sini and member - member kau semua balik jap lagi dorang datang "Menceritakan kepada aku sambil tersenyum "

Selepas 3 hari kejadian tersebut hubungan Aishah dan Syafiq semakin rapat...

Time rehat di kantin...

Weii Alisya mana Aishah tak rehat ke... "Tanye Syazwan kepada Alisya sambil  memandang  sekeliling mereka ".

Entah la weii dia kata dia nak gi ronda.. "Kata Alisya  sambil makan ".

Ummmm ape hal laa tertiba bising kat belakang bangunan  sekolah  nii. "Kata Aishah di dalam hati ".

Oitt ape korang buat kat sini. "Tegur Aishah kepada budak - budak nakal di sekolah ni ".

Cik adik manis buat ape kat sini nak abang temankan ke.. " kata budak lelaki yang mengatal tu ".

Tiba-tiba muncul pula Syazwan di situ..

Ehh ape korang buat kat sini ahh ni kan tempat larangan kenapa berada disini. "Marahnya kepada mereka "

# Sis lupa nak bagi tau kumpulan budak nakal tu diketuai oleh Amer. Budak paling bermasalah di sekolah itu dan selalu ponteng kelas ikut suka suki dia je.. K lah kita sambung cite lg..

Ehh hero sampai selamat kan heroin la guyss. "Kata Amer kepada ahli kumpulannya sambil ketawa terbahak-bahak  ".

Dupppppppp aduhh  kepala sakitnya. Tulah perkataan yang terakhir keluar dari mulut aku... ( aishah ).

Weii korang kenapa aku tak nampak  Aishah pon dari tadi. "Tegur Alisya kepada mereka ".

Ah Ah lahh weii aku pon tak nmpk Aishah tapi yang pelik nya Syazwan pon tak ade. Mana dorang pergi " smpuk Syafiq ".




Weii korang jom cari diorang aku tak sedap hati laaa. " sambung lagi Syafiq ".

Maka pergi lah diorang mencari Aishah dengan Syazwan...

Weii mana doh diorang dah hampir satu sekolah kita cari tak de pon diorang.. "Kata Syahirah "

Ape kata kita pergi belakang blok lama sebab kita tak tengok lagi kan.. Mana tau dorang kat situ. "Kata Syakir kepada mereka ".


#sorry guys Sis lambat update cerita Sis sebab dah nak exam nanti kalau free sis update bnyk- bnyk... Thkns sudi baca jangan lupa voute and comment  k. 😊✌✌✌✌

Aku Anak Tengku  😘Where stories live. Discover now