O kadar öfkeliydim ki bunu nasıl düşünebilirlerdi. Nasıl bizim adımıza karar verebilirlerdi. Ben ablama nasıl yapardım bunu
Gözlerim dolu doluyken sadece hayır diyebilmiştim. O an dilim tutulmuştu. Bir an önce gitmek istercesine çıktım odadan.
Hızlıca merdivenleri inip konaktan ayrıldım. O an ne annem nede başka biri aklıma gelmişti. Sadece tek ihtiyacım olan şey o tepeye çıkıp kendimi bırakmaktı boşluğa. En iyisi bu olucaktı.Aklıma gelen şeyle ne zaman geldiğimi bilmediğim o tepeye ulaşmıştım. Tepenin başında bi adam vardı. Dertliye benziyordu. Ben de hiç onu rahatsız etmeden diğer köşeye geçtim. Başımı öne eğmiş sessizce ağlıyordum. Yaklaşık 1 saat sonrasında başımı kaldırdığımda adam hala oradaydı. Sanki bi yere odaklanmış gibi sürekli oraya bakıyordu.
***
Erkam'danEve gittiğimde ev tıklım tıklım doluydu. Bugün Zehramın 40 ı vardı. Dayem( annem) aceleyle beni tutup odaya soktu. Şaşırmıştım. Bu da neydi böyle. Sık ve derin soluklar verip nefes nefese konuşurken oğul sana birşey demem lazım fakat hemen kesin karar verme dedi. Ne dicekti ki şimdi ?
'Oğul bilirsin kan dökülmesin diye Zehra ile evlenecektin ama nasip olmadı onun vakti saati yetmedi. Kısmet değilmiş. Töre düşünüp bi karar almıştır. Senin kardeşi Güzel ile evlenmen uygun görülmüştür. Aksi takdirde adımız ağalığımız herşey biter.''Ne diyosun ana sen ben nasıl sevdiğim kadının kardeşiyle evlenirim ?'
'Bunun başka bi hal çaresi yoktur oğul. Boşuna ağzını yorma sende.'
Ona ne kadar hayır desemde devam ediyordu dönüp dolaşıp aynı şeyleri demeye..
Son bi umutla dayemin (annemin) gözlerinin içine baktım. Anla daye artık para pul isim umrumda değil. Ben sevdiğim kadının kardeşiyle evlenmem.
BEN BALDIZIM DEDİĞİM İNSANLA EVLENMEM!
Öfkeyle aldığı nefesi geri verdi Hatun Hanım.
Evleneceksin Erkam. Başka çaremiz yok. Töre buna karar vermiştir. Senin fikrin sorulmadı. Senden tek beklenen verilen kararlara saygı duyup uygulamaktır.
O ırz düşmanı Ali nasıl canımızdan can kardeşin Zilan'ı aldıysa sende onun bacısıyla evleneceksin onu namusun yapacaksın.
Bu senin için çok zor oğul. Ama Zehra öldü kabullen artık bunu. Ölenle ölünmez. Kardeşiyle evleneceksin. Aksi takdirde elimizdeki herşey alınır. Ağalık amcaoğluna geçer. Başka çözümü hal çaresi yok bunun. Bu konu da burda kapanmıştır!
Kapıyı çarpıp çıktı ardından. Kafam çok bozulmuştu.
Aklıma esen yere gittim. O tepeye. Tüm gecemi burada düşünerek geçirecektim. Belki bi sonuca varabilirdim. Tepedeki manzaraya dalmışken bi kız geldi kadın diyemeyeceğim kadar küçüktü çünkü.
İçlenmişe benziyordu. Gözlerinde damla damla yaşlar akıyordu.
Aldırış etmeyip manzarayı izleyip düşünmeye başladım. Nasıl çıkacaktım ben bu işin içinden ?***
Yavaşça ayağa kalktım. Tek çare buydu. Sonsuzluğa uğurlanmak, biricik ablama kavuşmak.. belki o zaman herşey dahada kolay olurdu.
Ayağa çoktan kalkmıştım. Bi iki adım derken bi adım daha atsam düşücektim uçurumdan.Gözlerimi kapatıp kollarımı açtıktan sonra tam adımımı atıcakken birinin ellerini belimi sarmasıyla geriye itildim.
Gözlerimi açtığımda o adamdı. Beni o adammı kurtarmıştı ama neden ?
Sinirlenmiştim. Kararıma saygı duymalıydı, kahramanlık yapmanın sırasımıydı ?
Sinirle soluyup 'niye kurtardın beni ? Ben hakettim en başından ölmeyi. Ablamın ölüm sebebiyim ben. O gelinlik giyecekken kefen giydirildi ona. Ben yaşamayı haketmiyorum anladın mı ? Şimdi o lanet olası töre benden ne istiyor biliyomusun ablamın sevdiği adamla ablam ölmeseydi eğer 1 hafta sonrasında eniştem olucak adamla evlenilmem isteniyor. Neden ? Çünkü töre böyle uygun görmüş'
..kahkaha atmaya başladım sanırım deliriyordum.Ne yani benim kurtardığım kız Zehramın kardeşimiydi. Herşeyin sorumlusu o küçük yılanmıydı. Evet ben lanet olsun ki kurtarmıştım onu.
Kelimelerimi toparlayıp ben Erkam diyebildim. Zaten duyduğunda şok olmuştu.
Herkes yaşattığının bedelini ödeyecekti. O kızda bana yaşattığı acıların bedelini ödeyecekti. Zehramı bile isteye olmasa da ölümüne sebebiyet verdiği için cezasız kalmayacaktı bu yaptığı yanına !Bende Erkam Ağa isem buna sebep verdiği için burnundan fitil fitil getirecektim.
Emeğe saygı vote lütfen. Arkadaşlar kitap hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum🌸
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖRE
RomanceCanım yanıyordu. İnsan hayatında hiç görmediği bi adamla nasıl evlenirdi Özellikle de kendisinden nefret eden bi adamla Ya bu nefretten aşk doğup bu seferde tutsaklık başlarsa ? ' Bırak dedim sesim sonlara doğru iyice kısılmıştı. Canım çok fazla ya...