Part 14
"Sayang... sdah siapkah?" kedengaran Joe melaungkan nama Jane daripada bawah.
Jane mencebik! Ikutkan hati dia malas untuk pergi, tapi bila sudah mami sendiri yang menelefon dan memaklumkan hal itu, Jane tidak tahu bagaimana untuk menolak. Siap mami bawa sa shopping baju lagi... mo ikut tema wedding Si Casey nanti deblang... sa iya2 ja...malas tanya lebih2..
"Sayang..." Joe sudah tersembul di pintu biliknya. Joe memakai tshirt v-neck berwarna biru dan jeans. Isk... napa juga dia pakai biru tu? Jane memandak baby T yang dia pakai. Na.. macam berjanji pula kami! Jane rimas tiba2.
"Bah marilah sayang.... Durang mami tunggu tu... mo konvoi sama2 kan... inikah sayang punya bag? Bah jom...." Joe segera mengangkat beg pakaian Jane dan berlalu pergi.
Jane tidak jadi menukar pakaian seperti yang dia fikirkan sebentar tadi. Kelam kabut butul ni kusai! Jane geram pula! Dia mengambil beg tangannya dan segera mengejar Joe. Dia tidak mahu lambat seperti kata Joe tadi sebenarnya. Biarlah sedondon! Selesai memasukkan semua barang2 ke dalam kereta, Joe segera memandu menuju ke rumah ibu bapanya
"Bah mari turun dulu..." Joe mengajak. Pula? Tadi bilang lambat sdah?
"Aik... tadi bilang lambat sdah?" Jane bertanya sinis.
"Ndaklah... I just don't want you to get change... siuk nampak kita sedondon" Joe senyum nakal. Kurang asam punya kusai! Jane menahan geram!
"Wow... sedondon ni pasangan... bah mari breakfast dulu Jane... Joe... Then baru kita jalan..." Mami mengajak. Senyum-senyum dia melihat pasangan itu. Sama cantik sama padan kata hatinya.
"Yang akan kahwin ni... 1st cousin si Joe.. mami dia adik dady.. sebab itu kita kena balik juga... lagipun lama sdah ndak balik kampung..." Mami menerangkan.
Jane sekadar tersenyum mendengar penerangan mami. Mulutnya sedang mengunyah makanan ketika itu. Macam ada bah sdah mami cakap ni kan? Tapi sa macam ndak ingat.. tulah ko Jane.. ndak focus baitu..
"oic... mesti best tu kan mi?" Jane berkata sebaik sahaja makanannya ditelan.
"Best sayang di kampung ni... sayang ndak pernah tinguk sawah padi live kan? Naik kerbau pun ndak pernah kan?" Joe seperti mengejek dengan ketawa mengekeknya. Jane menjeling. Bikin panas juga dia ni awal2 pagi?
"Joe..." Mami berkata pendek.
Dia tidak suka melihat Joe menyakat isterinya begitu. Mami sedia maklum yang Jane tidak punya kampung. Dia membesar di kawasan perumahan dan bukan salahnya untuk tidak pernah merasakan suasana kampung. Pasti kecil hati Jane nanti disakat begitu!
"Bah... siap sdah kamu? Bah marilah jalan... nanti lambat... ni petang durang di sana mo putung kerbau tu" Dady memberi arahan. Mereka semua bersiap untuk bergerak.
"jadi napalah kalu sa ndak pernah Nampak sawah padi live? Kesalahan besar kaitu?" Jane melepaskan geram sebaik sahaja mereka masuk ke dalam kereta. Joe ketawa!
"Main2 ja bah tu sayang.... Janganlah ambi hati... sori aa sayang.... Jan marah2 bah... cepat mah fine lines ada.... Ndak guna tu Marykay..." Joe masih menyakat. Entah kenapa dia suka benar melihat muka berang Jane pagi itu.
"Bah jalan... sebelum sa ubah fikiran ndak mo pigi...." Jane masih geram. Joe sekadar tersenyum dan memandu pergi!
"baru sawah padi ja pun...naik kerbau ja pun mo minta puji.. macamlah hebat sangat!! Apa? Kalu ndak pernah rasa pi tabasan... rasa kaki kena lumpur...hina sangatlah tu urang?" Jane membebel sambil mulut terkumat kamit. Walaupun perlahan, namum jelas Joe mendengar butir bicaranya. Dei... mimbolotok bini sa... sa cium laini supaya diam! Joe tahan ketawa!
YOU ARE READING
My Dear, Please Forgive Me
RomanceMereka berjumpa dan bercinta namun kerana keserakahan nafsu yang mengatasi akal, mereka berpisah! Idea bodoh si jejaka menyatukan mereka! Adakah si gadis pasrah atau punya agenda? "I hate you with all my heart! "- Jane " Sa letak maruah ko di tapa...