Part 23
"Hi Lisa..." Jane dengan selamba duduk di bench bersebelahan dengan Lisa.
Ketara benar perubahan wajah Lisa apabila melihat Jane berada di situ. Terkejut benar dia! Mana Ryan? Lisa bermonolog. Laju Jane menarik tangan Lisa untuk duduk kembali apa melihat dia terkocoh-kocoh ingin meninggalkan tempat itu.
"Why such a hurry?" Jane senyum sinis melihat Lisa yang gelabah.
Pertemuan mereka berdua memang di luar pengetahuan Lisa. Ryan yang mengaturkan semuanya dengan alasan dia yang ingin bertemu dengan Lisa di tepi pantai itu. Manatau ada yang mo ditumbuk malam ni...senang skit.. Dei senang juga ko makan umpan ba mandak...ndak juga telampau terer ko ni... ceh... Jane senyum lagi!
"Apa ko mo?" Lisa bertanya kasar.
Walaupun ini kali pertama dia bersemuka dengan wanita itu, namun 'wajah' Jane sudah melekat di kepalanya. Gambar Joe dan Jane yang tertera di kad jemputan perkahwinan mereka dahulu terakam kemas diminda Lisa! Bitch! Perampas! Dia mendengus! Benci Lisa melihat wajah Jane itu.
"Sa mo ko jangan kacau rumah tangga sa lagi..." Jane berterus terang.
Ndak payah mo cakap betapis2 kalu deal sama urang gini! Buang masa.. buang tenaga!
"Sa ndak kacau...ujian ja bah tu... kalu kamu mmg saling sayang... why bother?" Lisa menjawab sombong sambil senyum menyampah! Besar mata Jane mendengar kata2 Lisa. Adididi... macam s*** juga ko mandak...
"Bah..dari ko ja bah tu... tapi ingat... Joe tu husband sa... laki sa... kawan tidur sa... bantal peluk sa... apa lagi a? Bah sendiri mo tau ja lah bah kan kalu laki bini...." Jane sengaja membuatkan Lisa panas hati dan memang Lisa panas hati! Dalam kesuraman malam, Jane dapat mendengar dengus nafas Lisa! Isk..ndak ngam..
"Gembiralah ko selagi bulih..." Lisa seperti mengugut!
Benci benar dia dengan wanita yang duduk di sebelahnya itu! Sakit hatinya seperti dicucuk-cucuk!
Aina... Jane rasa tercabar. Memang dasar s***** ni perempuan ni! Macam teda rasa bersalah mo kacau rumah tangga urang!
"Look here Lisa... ko buatlah apa ko mau... tapi jangan salahkan sa kalu sa membalas.. tapi ndak payah bah sa balas... sebab sekarang ni... Bapa yang di atas bayar cash apa kita buat... full sudah neraka kali.." Jane bersuara sedikit keras. Sabar ko Jane...sabar... Ei!! Sa tampiling juga ni urang ni...
"Hei perempuan.... Sa and Joe sangat ok.. Sampailah ko muncul... ko yang kacau hubungan kami" Lisa sudah menjerit.
"Odoi perempuan..... sa kacau? Bah...kalu gitu sa mo tanya.. dari bila lagi kunu ko kanal si Joe? Sejak dia dalam perut mama dia? Gitu? Bah... sa jugalah manang...sa kanal dia dari kehidupan lalu lagi.. na sepa duluan?" Jane ketawa jahat! Lisa semakin panas hati!
"Sa duluan kenal Joe!! Ok, Kalu butul ko kanal dia duluan... napa dia ndak pernah cakap pasal ko?" Lisa masih ingin menang. Aik? Macam budak ko ni Lisa... dangkal benar akalmu! Eseh...
"Sa kasian ko ni mandak...pasal tu pun ko mo jadi isu...hal2 dalam kain kami... ndakkan mo cakap juga bah kan? Well...ekceli sa patut mo cakap ko gini.... You are nothing to him!! That's why dia ndak share cerita kehidupan dia sama ko... Buat apa mo share hal2 kita sama nobody kan? Lainlah kali ko kan... sama sepa2 ja ko ni share... cheap kan..." Na itu dia Jane!
Mulutmu setajam pedang! Eh.. kata-katamu setajam pedang! Si suara2 tiba muncul! Jane senyum2 sendiri. Bangga diri laitu!
"Kurang ajar ko..." Lisa rasa terhina! Laju dia mengangkat tangannya untuk menampar Jane, namun cepat sahaja Jane menangkap tangan itu! Jane menolak kasar tangan Lisa dan...
YOU ARE READING
My Dear, Please Forgive Me
RomanceMereka berjumpa dan bercinta namun kerana keserakahan nafsu yang mengatasi akal, mereka berpisah! Idea bodoh si jejaka menyatukan mereka! Adakah si gadis pasrah atau punya agenda? "I hate you with all my heart! "- Jane " Sa letak maruah ko di tapa...