Ini adalah nasib!! Kami bukan pilihan utama.
Benar2 nyaris tidak dapat melihat awak dah... Pastinya, ramai orang ketika menonton drama akan secara tidak langsungnya dipengaruhi oleh sesetengah watak betul tak? Malah akan merasakan watak itu memang diwujudkan serta merta untuk dia dan watak itu harus dimainkan oleh pelakon itu saja ! Namun , rupa-rupanya ramai pelakon yang membintangi drama popular itu bukan dalam senarai calon pilihan pertama pasukan produksi, tetapi juga disebabkan peluang ini baru membolehkan kita melihat oppa yang membuatkan kita larut dalam plot.
<KILL ME, HEAL ME>
Tema karya skizofrenia pada satu waktu lalu sangat popular, antaranya ialah lakonan Ji Sung <Kill Me, Heal Me> dan Hyun Bin, <Hyde,Jekyll,Me> yang mana turut disiarkan dalam tempoh sama. Tetapi rating dan topik perbualan <KMHM> berakhir dengan sukses sekali ! Lakonan Ji Sung bukan saja menerima banyak pengiktirafan malah dia turut berjaya memenangi Anugerah Aktor Terbaik dalam MBC Drama Awards 2015 ! Adalah difahamkan, pada mulanya Hyun Bin dijemput untuk membintangi <KMHM>, tetapi dia memilih untuk membintangi <HJM> namun tak disangka ia kemudian mengubah nasib mereka berdua.
<DESCENDANTS OF THE SUN>
<DOTS> yang telah membuka satu lembaran baru untuk drama korea, ketika proses pemilihan pelakon mereka menghadapi banyak rintangan dan Song Joong Ki ketika itu bukan calon dan pilihan pertama. Sebaliknya, Jo In Sung, Won Bin, Gong Yoo dan Kim Woo Bin semua pernah dipilih namun kesemua mereka telah menolak tawaran itu berikutan tema drama itu ialah tentera, tambahan pula ia menggunakan konsep ' Membuat penggambaran terlebih dahulu dan hanya disiarkan kemudian', mengakibatkab ramai pelakon mengundur diri ! Namun, watak itu telah menarik perhatian Song Joong Ki, dia yang masih menjalani Khidmat tentera selepas selesai membaca skrip drama itu terus bersetuju akan melakoni drama itu. Menerusi peluang ini dia berjaya menjadi superstar aliran korea kini oh !! Dia juga berjaya bertemu dengan pasangan ideal yang di carinya iaitu Song Hye Kyo yang akan berkahwin pada 31 Oktober ini. Jodoh Lokasi katakan !!.
<OH MY GHOSTESS>
Kalau <OMG> dikatakan merupakan karya suksess bagi Jo Jung Suk, memang tidak perlu ragu ! Dia berpandukan peranan sikap cerewet tetapi berhati baik tukang masak Kang Sun Woo, telah meraih banyak komen baik. Tetapi sebenarnya drama ini pada asalnya bukan mencari dia untuk membintanginya. Adalah difahamkan, calon pilihan pertama pengarah dan penulis skrip ketika itu ialah Choi Daniel. Ketika itu Choi Daniel juga telah bersetuju akan membintangi drama itu namun akhirnya dia terpaksa menolak tawaran itu berikutan masuk tentera, jadi Jo Jung Suk adalah Chef baru sekarang !!!
<ANOTHER OH HAE YOUNG>
Adalah dikatakan watak 'Oh Hae Young' yang dibawakan oleh Seo Hyun Jin dalam drama <AOHY> telah dianggap oleh penonton, selain dia tiada orang yang dapat melangkaui peranan ini. Namun, dia sebenarnya bukan calon pilihan utama untuk pelakon wanita utama pada asalnya ! Pada awal permulaanya, pasukan produksi telah mencari Kim Ah Joong dan Choi Kang Hee tetapi kedua-dua mereka ketika itu telah menerima tawaran lain. Oleh itu, akhirnya watak itu jatuh ke tangan Seo Hyun Jin lah...
PS:" OH Hae Young" yang pernah mencari Park Han Byeol tetapi ditolak, jadi baru diterima oleh Jeon Hye Bin.
<THE HEIRS>
Harus dikatakan walaupun berdiri di sebelah pelakon lelaki utama yang memiliki kaki panjang Lee Min Ho, Kim Woo Bin tetap amat mencuri perhatian dalam drama <TH> ! Dia berjaya membawa watak 'Choi Young Do' yang memiliki sedikit sifat keanakan, egoistik tetapi amat mementingkan persahabatan dengan amat baik. Juga berpandukan watak ini popularitinya terus melonjak tinggi ! Pada awalnya, calon pilihan untuk watak 'Choi Young Do' adalah Jung Yong Hwa (Cn blue) tetapi tawaran itu ditolak berikutan peranan itu adalah pelajar sekolah.!!
<MOON EMBRACING THE SUN>
Adalah difahamkan pada mulanya, pasukan produksi ingin mencari Joo Won memainkan watak Raja dari dinasti Joseon "Lee Hwon" tetapi disebabkan ketika itu dia sedang menjalani penggambaran drama <Ojakgyo Brothers> dan menyebabkan jadual kerjayanya padat dan terpaksa melepaskan tawaran itu. Watak itu kemudiannya jatuh ke dalam tangan Kim Soo Hyun dan ini baru membolehkan kita melihat imej cinta mulia seorang raja lah !..
Ok guyss, itu saja info yang dapat sis kongsikan kepada korang yang sis tahulah.. kalau korang ada info mengenai drama2 berkaitan seperti ini jangan lupa beritahu sis.
#jangan lupa untuk vote dan komen yerr guyss.. annyeong !!!
YOU ARE READING
BELAJAR BAHASA HANGUL
General FictionDi sini sis ingin berkongsi untuk belajar bahasa hangul iaitu bahasa korea....... Sis pun dapat nie daripada google dan majalah dan sis gabungkan bersama... Hope semua akan mendapat manfaat daripada semua ini....