Chapter 1 : Once Upon A Time

355 23 0
                                    

Seorang wanita masuk ke dalam bilik dan membuka buku di atas meja tersebut.

"Hai! Saya Rose, 21 tahun. Semasa kita kecil, kita mesti suka kisah dongeng kan? Macam saya, saya sangat suka kisah dongeng seperti Cinderella, ugh cuba bayangkan hidup kamu berubah macam Cinderella. Mesti seronok kan? Tapi saya sekarang akan menceritakan kisah dongeng modern 2017 kepada kamu semua yang sedang baca ni. Make sure ambik popcorn, selimut dan wifi!" Kata wanita bernama Rose tersebut.
•••

Kisahnya bermula macam ni.....

Pada suatu hari gadis bernama Jennie tinggal di sebuah rumah yang kecil dengan ibunya. Tetapi ibunya jatuh sakit dan Jennie terpaksa membawa ibunya ke hospital....

"Eomma! Tolong bertahan sikit je lagi. Eomma akan okay... jangan risau" kata Jennie sambil mengeluarkan air matanya.

"Tolong periksa nadi dia!  " kata doktor tersebut.

Beberapa minit kemudian...

Doktor datang mendekati Jennie dan menerangkan penyakit ibunya.

"Saya rasa ibu kamu perlukan pembendahan breast cancer. Ini sahaja cara untuk dia teruskan hidupnya. Tanpa pembendahan ni, ibu kamu akan...." terang doktor yang tidak mampu untuk menyebut tentang kematian.

"Baiklah.... tapi berapa costnya?" Tanya Jennie

"Costnya amat tinggi, kamu perlukan duit yang banyak untuk meneruskan pembedahan ni" kata doktor tersebut.

"Tiada cara lain dah ke doktor?" Tanya Jennie.

"Maaf tapi ini jelah satu-satu nya cara untuk selamatkan nyawa ibu kamu. Dan kami perlukan kamu membayar cost surgery untuk meneruskan pembendahan breast cancer" kata doktor.

Jennie dengan perasaan kecewa sambil melihat muka ibunya yang sedang tenat di atas katil wad.

"Eomma, maafkan Jennie... Jennie tak ada duit" nangis Jennie sambil memegang tangan ibunya yang sedang tidur.

Hari yang seterusnya, Jennie mendapat surat khabar di hadapan pintu rumahnya. Jennie mengambilnya dan membaca.

Keluarga Kim mampu membayar 100 juta won sebulan untuk orang gaji mereka! 

Keluarga Kim sedang mencari orang gaji dan mampu membayar 100 juta won sebulan untuk orang gaji mereka!

"Hmm, 100 juta won dalam sebulan?Kalau kerja selama 3 bulan dapat 300 juta won ! Cukup untuk bayar eomma punya surgery" fikir Jennie.

Seminggu kemudian, Jennie datang ke kediaman keluarga Kim. Jennie menekan lonceng untuk masuk ke dalam kediaman keluarga Kim.

"Siapa kamu?" Tanya seseorang menebuhi lonceng security tersebut.

"Saya Jennie Kim, saya datang kerana untuk interview sebagai orang gaji" kata Jennie.

"Oh baiklah. Sila masuk" kata seseorang di dalam lonceng security teraebut.

Pagar kediaman rumah keluarga Kim automatic buka dan lalu Jennie masuk ke dalam. Jennie melihat sekelilingnya dan cukup kagum dengan kediaman keluarga Kim.

"Adakah kamu ni Jennie Kim?" Tanya wanita yang memakai berkaca mata  sambil memegang file.

"Wanita ni mesti PA keluarga Kim. Dengan gayanya macam tu dia memang semestinya PA keluarga Kim" kata hati Jennie.

Gucci LoveWhere stories live. Discover now