Turen til Mallorca

17 2 0
                                    

"Ding." lyder det fra flyet. Jeg tager min sikkerheds sele på, og er klar til at flyve afsted til Mallorca. Det er vores første tur, bortset fra at min mor har været her, da hun var ung. Endelig ned til varmen, den dejlige strand og pool, god anderledes mad og ikke mindst en chance for at spotte en lækker dreng på stranden. Min far siger altid, at det bliver en lang tur når, jeg nævner det med drengen. Dog går de her ferier alt for hurtigt, så vi må bare nyde det. Propperne i ørerne er noget af det værste, men heldigvis går det over og straks tager søvnen over. Langsomt strømmer lyset ind i mine øjne. "Vi lander snart." Siger min mor stille. Agnete min søster sover stadig. "Kan ikke vente." Svarer jeg. Turen var rigtig god, men nu er det tid til at lande. "Bom." Siger det. Et chok går igennem mig. De bump har aldrig været min favorit.

Lige om lidt er vi ude i varmen. Væk fra det kolde, kedelige og grå vejr derhjemme. Solen skinner højt på himlen. "Goodbye." Siger jeg til stuardesserne.
En dejlig brise kommer i mod mig, efterfulgt af en glitrende stråle der rammer mit ansigt. Det er ligesom at være i en hel anden verden, hvor alt kan ske.
Hottellet er kæmpe som i kæmpe, som har alt hvad jeg elsker. Pool, fitnesscenter, dejlig strand, kæmpe restaurant osv. Vi fløj senere end vi plejede, så klokken er nu 00.21. Følelsen af tunge øjne skyller langsomt ind over mig, og pludselig er Agnete faldet om på sengen. Straks gør jeg det samme, for alle kræfterne er væk. Pakningen må vente til i morgen.

Summerflirt (Danish)Where stories live. Discover now