Kapitel 1

103 7 1
                                    

"Vad menar du att du ska åka iväg?"

"Jamen jag sa ju att jag ska på affärsresa och du måste förstå att jag måste åka iväg och att det är väldigt viktigt! Så snälla var så snäll mot killarna och bli inte tillsammans med nån av de."

"Seriöst Jonah. Heeelt seriöst. Tror du verkligen att JAG skulle falla för de?"

Det tror jag. Jag vet att jag säkert skulle göra det, men fan heller att Jonah får veta vad jag känner!

"Bara gör som jag har sagt. Ditt flyg dit går imorgon kl 05.00 så var där i tid"

Tror han att jag är en barnrumpa eller?! Jag kan faktiskt fixa sånt själv!

"Jadå, jag gör som du har sagt, jag kommer i tid, jag är snäll och bla bla bla"

"Tack. Älskar dig Julie"

"Älskar dig också"

Sedan blev det tyst. Han la på. Dags att börja packa då....

Jag gick upp på mitt rum och drog fram två stora resväskor och fyllde de med kläder, skor och allt annat en tjej kan behöva.

Sedan rusade jag in i mitt badrum och hämtade smink och dusch grejer och grejer till mitt hår.

•nästa dag•

Mina ögon slogs upp i panik, av ljudet som tjöt i hela lägenheten.

Alarmet.

Juste. Smart där Julie...

Jag hasade mig upp ur sängen och drog på mig ett par mjukis shorts i rosa och ett vitt tight linne med rosa kofta.

Håret satte jag bara upp i en enkel messy bun och sedan tog jag på mig mina svarta "frame" glasögon. Jonah hade bett mig att inte ha på mig linserna för tydligen så var det inte mig.

Jag gick till badrummet och tog snabbt på lite foundation, puder och mascara.

Sedan fyllde jag i mina ögonbryn och satte på läppglans.

Jag gick till hallen där mina väskor stod packade och klara för avgång och jag tog på mig mina vita converse och tog min svarta skinjacka i handen.

Jag hörde taxin på uppfarten och jac bar mig av till flygplatsen.

När jag kom fram till flygplatsen så var klockan 04.36 så det var strax boarding.

Efter ett tag av väntande hördes ett brus i högtalarna och en kvinnlig röst sa åt passagerarna att det var boarding.

Jag hade gått igenom kontrollen och allt redan så jag tog bara mitt handbagage och gick till flyget.

Flyget skulle vara i bara 2 timmar och 20 minuter.

Jag skulle flyga till England där de just nu jobbade.

Fast jag själv inte ens var där just nu utan var i Spanien där jag hade en lägenhet.

April foolsWhere stories live. Discover now