Kapitel 4
Det ända jag tänkte på när jag skulle sova var Han, Will.
På morgonen studsade jag upp ur sängen. Jag skulle träffa Will utanför lägenheten och sen skulle vi gå till ett café och äta frukost. Vår första dejt! Eftersom jag var ny här kunde jag inte vägen dit. Han stod och väntade på mig med sitt blonda hår flygande i vinden. Det kändes som tiden stod stilla när han lyfte upp mig och vi snurrade runt som om vi var en enda person. Allting var perfekt. Vi började gå och valde Wills favoritcafe. När vi hade satt oss kom servitrisen och frågade om vi var redo att beställa. Jag tog en milkshake och en cupcake med choklad smak. Will tog en jordgubbssmoothie. Vi satt och pratade länge om allt möjligt. När vi reste oss för att gå välte min stol och jag föll ner. Det kändes som det tog flera sekunder innan jag med en smäll landade på golvet. Jag hörde bara mitt egna skrik innan allt blev svart.
Jag vaknade och kollade runt migocj märkte att jag var på ett sjukhus, Helvete! Massa apparater satt fast i mig med slangar och det var vitt överallt. Det kom någon in och jag passade på att fråga varför jag var här.
''Du har trillat och slått i huvudet ganska rejält och man trodde att du fått en hjärnblödning men det är ''bara'' en rejäl hjärnskakning'' sa personen som visade sig vara en sjuksköterska.
Efter ett tag kom mamma och Will in.
''Vi har varit så oroliga'' sa mamma och kramade mig löst. Will kom fram till mig och gav mig en puss på kinden och en blombukett med ett kort i där det stod: 'Krya på dig sötis, kram Will'
''Ååh tack så mycket Will!'' sa jag.
När jag äntligen fick åka hem från sjukhuset passade jag på att ta ett ''årets första dopp'' Det var kallt men det var riktigt skönt och uppfriskande sådär i April.
****************************
Kort kapitel men det kommer ett till snart! :)
YOU ARE READING
Är det detta som kallas kärlek?
RomanceDet här är jag, Hanna. Jag är 15 år och bor med min mamma i Malmö. Men plötsligt får vi reda på att vi måste lämna lägenheten och flytta, då börjar vårt nya liv fyllt med massa kärlek. Jag träffar en schysst kille i vår nya hemstad och vad som hän...