Kapitel 3
Jag vaknade av att det lös rakt i ögonen på mig. 'Var va jag?' tänkte jag. Mamma ropade: ''Jag sticker bara till affären oh handlar bullar så kan du ju börja med frukosten!''
Då kom jag på det, den nya lägenheten! Jag studsade upp ur sängen, min stora, sköna säng och kom på att det var längesen jag duschade. Jag hoppade in och lät det varma vattnet skölja över min kropp. När jag var klar gjorde jag en turban av handduken på huvudet och tog på mig en t-shirt och ett par byxor som slutade precis ovanför ankeln. Då öppnades dörren och mamma kom in. ''Har du inte tagit fram frukosten än?'' sa hon och då svarade jag ''oj, kom du redan? Jag var tvungen att duscha så jag har inte hunnit. '' sen gick vi ner tillsammans och satte oss och åt.
På kvällen var min ena vägg målad ljusrosa och min rull gardin uppsatt så att jag kunde sova lite längre på tisdagsmorgonen.
Det blev morgon och jag bestämde mig för att ta bussen in till centrum och shoppa lite till mitt nya rum. Jag hade slängt massa småsaker innan vi flyttade så jag behövde nytt. På Åhléns hittade jag några snygga kuddar i leopardtyg och två svarta ljusstakar. och det bästa, på rusta en jättemysig svart och vit filt. När klockan var 1 gick jag in på ett café och beställde en baguette och fanta. Klockan blev mycket och jag åkte hem igen. På bussen satt där en skitsnygg kille och jag funderade på om jag skulle gå och sätta mig vid honom och börja prata men jag bestämde mig för att inte göra det. Hela vägen hem satt jag och drömde om den perfekta killen. Hans ögon, underbara ögon, ja dem såg så snälla ut. Bussen stannade vid min hållplats och jag klev av. Bakom mig gick snygga killen, åt samma håll! 'Tänk så bodde han i samma hus som oss, tänk så var han vår granne! Nej nu får du ta och sluta, sa jag till mig själv.' Jag gick in genom porten och det tog längre tid än vanligt innan den smällde igen. Jag kollade bak och där stod han, leendes mot mig. Jag trodde inte mina ögon, min drömkille stod där och log. Och han log mot mig. ''Hej!'' sa han och jag väcktes ur mina tankar. ''Hej!'' svarade jag tyst. ''Är du ny här? Jag har inte sett dig innan.''
'' Ja vi flyttade in i förrgår. Men vi ses sen! ''svarade jag och log. Jag tog hissen upp till andra våningen. När jag öppnade dörren spelade mamma hög musik från 70-talet. När jag kom in i köket stod mamma och bakade kakor och lagade lasagne. Tydligen hade det varit någon här och kopplat in alla saker i köket, perfekt! ''Hej mamma, jag har köpt lite saker till mitt rum nu.''
''Hej gumman, ska du fixa till där nu då så fixar jag maten?'' svarade hon. Jag gick till mitt rum och placerade dem nya sakerna på bra platser. När jag ändå var i stan hade jag köpt en festklänning. Jag ääälskar fester men visste inte om det var så många fester här. Klänningen var svart, tight och kort var den med detaljer paljetter. Den framhävde mina kurvor som jag faktiskt var nöjd med och det är inte många tonåringar som är det. ''Hanna ta på dig något snyggt för jag har bjudit hem grannarna mitt emot på en liten inflyttnings fest!'' ropade mamma och väckte mig ur mina tankar. ''Okej, när kommer de?'' frågade jag då och fick som svar att de kom en kvart senare. Jag valde ut en klänning som inte var så avslöjande och satte mig vid sminkbordet. Jag slängde på lite foundation och mascara medan locktången blev varm. Sen lockade jag håret lite i topparna och gick ner till mamma. Vi var mitt inne i dukningen när det ringde på dörren. Jag öppnade och där stod han! ''Hej, William men du kan kalla mig Will!'' sa han glatt och räckte fram handen jag tog den och svarade '' Hanna, kom in!'' Mamma hälsade på Williams föräldrar och sen gick vi in och satte oss vid bordet för att äta. Det var en spänd tystnad mellan mig i Will men efter ett tag började vi prata och efter maten gick vi upp till mitt rum. när vi satt oss i sängen sa han ''Du är jävligt het vet du det?'' Jag började rodna och tittade ner för att han inte skulle se det men han satte fingret under min haka och lyfte upp det och gav mig en kort puss. Jag försökte brotta ner honom men ändå var det jag som hamnade underst. Vi tittade på varandra och skrattade!
ESTÁS LEYENDO
Är det detta som kallas kärlek?
RomanceDet här är jag, Hanna. Jag är 15 år och bor med min mamma i Malmö. Men plötsligt får vi reda på att vi måste lämna lägenheten och flytta, då börjar vårt nya liv fyllt med massa kärlek. Jag träffar en schysst kille i vår nya hemstad och vad som hän...