Pov LucaWoensdag 10:23
Als we afstappen van de boot kijk ik rond en zie ik de fjorden, bossen en meren. Hoe kan een land zo mooi zijn? Vraag ik mezelf af. 'Omdat het Noorwegen is' zegt Boy. 'Ohnee zei ik dat nu juist luidop' vraag ik. 'Jep, maar maak je niet druk ik vind het schattig.' Heeft Boy me nu juist schattig genoemd? Omg hij vind me schattig. Ik begin helemaal te blozen en stomp hem zachtjes tegen de arm. 'Jij ziet er anders ook heel schattig uit hoor met die gekke krulletjes van je' Lach ik.
We stappen door naar de douane en geven ons paspoort en tickets af.
'Zo wat zullen we als eerste doen?' vraag ik.
'Euhm, laten we gaan wandelen in de bossen!' roept Boy.
We halen eerst nog wat eten en vertrekken dan met een bus naar het dichtstbijzijnde dorp.
'Lady's and gentlemen, we are now in Årdal!' roept de buschauffeur om. We stappen af en pakken onze trekkersrugzakken uit de laadruimte. 'Oké ben je er klaar voor om de wildernis in te trekken?' vraagt Boy met een brede glimlach. 'Natuurlijk' zeg ik terug en pak zachtjes zijn hand vast.
We krijgen van de boswachter een kaart en wat spullen mee. Hij laat ook een noodnummer achter voor als er iets zou gebeuren. Voor we vertrekken worden we ook nog gewaarschuwd voor de dieren die hier rondlopen. We moeten echter niet zo veel schrik van ze hebben vertelt de man.
'Jullie zijn maar drie dagen weg dus normaal zouden jullie geen last krijgen van het onweer die voor volgende week voorspelt is'
Ik stap uit het huisje met Boy achter me. En eindelijk beginnen we aan onze tocht van drie dagen.
Na een goeie 5 uur stappen komen we aan een open plek en zetten onze nieuwe tent op. 'Luca, is het goed dat ik om wat hout ga voor het vuur?' vraagt Boy. 'Ja hoor ik zal ondertussen eens kijken wat we kunnen eten' antwoord ik.
Het wordt pasta.
Na ons goedgevulde avondmaal zitten we nog een beetje na te soezen aan het kampvuur.
'Hey Luca heb je ooit al eens gevoelens gehad voor iemand?' zegt Boy. 'Euhm' ik word helemaal rood. 'Ik weet het niet goed, jij?'
'Wel, er is al wel eens een meisje geweest maar dat stelde niet veel voor.'
Er is even een stilte tot ik een vraag stel. 'Heb...heb... je ooit al eens iemand gekust?'
'Ja, maar dat was gewoon voor een spel en Luca heb je al eens iemand gekust?'
'Euhh, nee nog nooit...'
Boy lacht me gelukkig niet uit. 'Wacht wat?' zegt hij.
'Dus als we na onze trektocht uit gaan in Oslo ga je nog nooit iemand hebben gekust?'
Ik reageer een beetje onthutst. 'Nee...'
'Zal ik het je leren?' vraagt hij.
Boy komt dichterbij en pakt met zijn zachte handen mijn gezicht vast. Hij kijkt diep in mijn ogen en glimlacht lief. Hierna drukt hij zijn prachtig gewelfde lippen zachtjes op de mijne. Hij zoent me! Hij zoent me! Hij zoent me! Klinkt het door mijn hoofd.
Zijn lippen beginnen te bewegen en ik beweeg met ze mee. Het is alsof ik alles ineens begrijp.
Met het puntje van zijn tong vraagt hij toestemming tegen mijn lippen die ik ook geef. Onze tongen vinden elkaar en een explosie van vlinders ontploft in mijn buik. Op dit gevoel heb ik al jaren gewacht.
JE LEEST
Één reis met jou
Nouvelles'Laten we er maar eens aan beginnen' zei mijn beste vriend. En daar stonden we dan, op een perron van een onbekend station in Engeland. Met enkel een rugzak en wat geld vertrokken we op onze eigen queeste, en dit werd zeker een reis om nooit te ve...