"K. Korg dh ambil keputusan,siapa yg akan jadi ketua group?" Tanya Manager Nam.
Semua 7 yeoja itu diam. Mereka memandang satu sama lain.
"Erk..belum?" Sambungnya lgi.
"Ok xpe2 ok pilih sekarang" sambungnya lagi.
"Saya! Saya nak pilih Nagun jadi ketua!" Seorg yeoja bernama Hoyeon akhirnya bersuara.
"Ok..semua org setuju?" Tanya Manager Nam lagi.
Semua org mengangguk kecuali dua ekor tenuk yg bernama YoonJi dan Seokrin.
"Knp? Ada cadangan lain ke"
"Aku ada..ehem ehem i mean, saya ada. Saya melantik.. Saya yang akan jadi ketua grup ni " jwb seokrin dgn penuh semangat.
"Yah! Ani! Aku lah layak!" Tiba2 Yoonji menyampuk.
"Yah! Tak layaklah! Aku paling tua,aku lah jadi" tiba2 seokrin berteriak lalu memandang Yoonji tajam.
"Algisseo2, jom buat undian" Manager Nam membuat keputusan.
"K siapa nk pilih Nagun? Angkt tgn" kata Manager Nam. Sejujurnya memang dia sangat penat melayan budak2 itu.
Urie, Jihae, hoyeon , Taehrim mengangkat tangan mereka. Nagun mula sudah tersengih sengih malu.
"Siapa nak pilih Yoonji?"
Yoonji mengangkat tangannya. "Seokrin pula?"
Seokrin mengangkat tangannya seorg juga.
" k fine. Nagun jadi ketua. Then habis cerita. Jom jumpa Producer kita" Manager Nam menghabiskan kerjanya di bilik yg kecil dan panas itu. Sejujurnya M.nam itu sgt menyampah. Kosian
- - - - - - - -
BANGTAN BOYS DORM
"Hyung! Siyeske kita nak disband??" Jungkook dan Taehyung yg serupaa budak bawah 6 thn itu merungut tak habis2 dkt namjoon. Namjoon pula masih menumpu perhatiannya ke telefonnya.
"Hyung!" Jungkook dh mula merajuk. Yg jimin pulak dh hantar selfie muka merajuk dkt twitter.
"Wae? Jom makan. Esok dh kene pergi seoul. Concert akhir kita.." ayat Jin belum lagi habis tetapi suga terus memotong.
"kaja! Mogo mokjaa!" Suga terus menukar topik. Lalu sudah siap sedia berada di tempat duduk meja makan. Diikuti yg lain.
- - -
Keesokqn hrinya, bts mula bertolak ke Seoul utk membuat concert terakhir yg merupakan konsert yg pasti akan dipenuhi (bukan dipenuhi, lebih dri pada penuh) army. International army pulak tu. Dan konsert itu ialah konsert terakhir utk BTS sebelum mereka disband.
"Hyungg" Jungkook dn Tae dn Jimin tak habis hbis menarik baju Namjoon. Namjoon menumpukan perhatiannya ke aktiviti yg akan dibuat mereka di pentas.
Tiba2 PD Nim dtg ke arah BTS yg berada di bilik sedia iaitu dibelakang pentas.
"Boss!" Vkookmin memanggil PD Nim.
"Ehem ehem..baiklah. semua dh sedia? " PD Nim hnya menghiraukan mereka bertiga itu.
"Sudah!" Jwb ahli bts kecuali Vkookmin.
"V,kook,min, kita dh ada grup lain utk ganti kamu semua so tak de gunanye kamu kembali balek. Lagipun semua army pun dh sikit nk sokong kamu, dan tambahan pulak korg ni dh nk mencecah 40 tahun. Kamu semua perlu rehat. " PD Nim berterus terang dgn tenang. Ttapi tidak bgi ahli bts.
Ganti? Grup baru akan ganti kami?! What da hell? Semua ahli bts diam. Mereka semua geram tetapi tidak boleh ditunjuk dpn boss mereka yg telah mengambil mereka sebelum ini.
Pd Nim dan geng2 dia tu pergi meninggalkan bts yg buat muka sedih itu.
•
•
•
•t b c
YOU ARE READING
Bangtan Girls
FanfictionSejak BTS iaitu Bangtan Boys, disbanned, semua armys sedih dan mahu mengahwini ahli bts. Namun Bangtan Boys memutuskan mahu duduk bersama sama selamanya dan pergi ke luar negara. Dan PD Nim membuat sebuah group girls utk mengganti tempat BTS, namun...