Jaloerse/verliefde Henry

341 4 3
                                    

Henry's p.o.v
Lily ging naar Jasper en Charlotte.
"Ray, waarom heb je me nooit over haar verteld?" Vroeg ik aan Ray.
"Ik wilde haar beschermen" zei hij.
"Je kon me wel vertrouwen" zei ik boos.
"Ik weet het, het was gewoon gemakkelijker voor mij" zei hij.
"Oke" zei ik.
"Ik weet nu niet hoe ik het ooit moet goed maken met haar. Ze denkt waarschijnlijk dat ik nooit van haar gehouden heb, maar ik heb mezelf juist weg geduwd omdat ik van haar hou." Zei hij met tranen in zijn ogen.
Ik had medelijden met hem. Het moest vast moeilijk zijn om zo ver van haar te leven.
"Ben je boos op mij?" Vroeg Ray aan mij.
"Nee", zei ik, "ik begrijp waarom je niks hebt gezegd en ik begrijp ook dat het vast heel moeilijk was voor jou" zei ik tegen hem.
"Dank je" zei hij.
"Om zo een goede vriend te zijn" vulde hij aan.
"Natuurlijk" zei ik.
Hij vroeg naar een manier om het goed te maken met Lily. Ik zei dat hij tijd met haar moest doorbrengen en dat deed hij ook. De laatste week bracht hij alleen maar tijd met mij door als we criminelen moest verslagen, voor de rest was hij altijd met Lily bezig. Ook Jasper en Charlotte vroegen Lily altijd mee naar onze afspraken. Ze spraken zelfs met haar af zonder mij. Ik begrijp dat ze haar willen leren kennen, maar ik heb het gevoel dat ik er niet meer bij hoor. Ben ik nu egoïstisch? Ik weet het niet meer. Lily is hier nu al een week en ik heb het gevoel dat ik haar weg wil. Ik zal nu maar beter gaan slapen en mijn problemen morgen proberen op te lossen, zeg ik tegen mezelf.

~~volgende dag op school~~

"Hey Henry" zei iemand.
Oh, het is Lily.
"Hey" zei ik terug.
"Het spijt me"zei ze.
"Wat?" Vroeg ik verbaasd.
"Het spijt me dat ik je de hele week al genegeerd hebt" zei ze.
"Ah, dat" zei ik.
"Sorry, ik was jaloers" zei ze.
"Jaloers! Ik ben degene die jaloers is. Je pakt mijn vrienden van me af en spendeert zoveel tijd met Ray." Zei ik.
"Sorry, voor je vrienden. Ik bedoelde het niet zo." Zei ze.
"Maar ik ben jaloers op jou. Je hebt een hele goede relatie met mijn vader en ik heb het gevoel dat hij meer van jou houdt dan van mij" voegde ze er wenend aan toe.
"Dat is niet waar" zei ik om haar te troosten,"hij zei zelf tegen mij dat je dat zou denken, maar dat dat niet waar is. Hij houdt zeer veel van jou"
"Echt?" Vroeg ze.
"Ja, echt" ze ik.
Ze begon te lachen. Ze was zo mooi als ze lachte.
"Ik hoop dat we vrienden kunnen zijn" zei ze.
"Natuurlijk" zei ik, "heb je zin om na school samen te studeren" zei ik.
"Jasper en Charlotte komen ook" voegde ik er snel aan toe.
"Dat zou ik heel leuk vinden" zei ze.
"Ik moet naar de les gaan. Zie ik je tijdens lunch? Vroeg ik.
"Oke" zei ze.

Lily's p.o.v.

Ik heb net alles uitgepraat met Henry. Ik dacht dat hij gemeen was, maar hij kan best lief zijn.

~~lunch~~

"Hey Lily" hoorde ik iemand zeggen. Het was Henry.
"Hey" zei ik terug.
Hij vertelde met dat zijn lerares tijdens de les ooit is zelf in slaap gevallen was en welke grappen ze dan met haar hebben uit gehaald. Ik heb de grappen zelf wel niet gehoord omdat ik aan het wegzinken was in Henry's schitterende ogen. Toen hoorde ik opeens iets.
"Lily, Lily Lily!!!" Riep Henry.
"Ja" zei ik verward.
"Was je aan het dromen?" Vroeg hij.
"Nee" zei ik. Waarschijnlijk was dat ongeloofwaardig.
"Ben ik nu echt verliefd op Henry. Nee, het is waarschijnlijk een domme crush. Het betekent niks." Dacht ik bij mezelf.

Henry's p.o.v

Ik was aan het vertellen dat mijn lerares ooit in slaap was gevallen in de les, totdat ik op een moment doorhad dat Lily aan het dromen was.
"Ze was zo schattig als ze droomde. Waarover zou ze dromen? Ik hoop over mij. Nee, waarschijnlijk over een knappe gast die ze op school had ontmoet. Zo een knap meisje als haar zal nooit vallen voor mij. Wacht, nu ben ik aan het dromen. Ik zal haar maar beter wakker maken.

"Lily, Lily Lily!!!" Riep ik.
"Ja" zei ze verward.
"Was je aan het dromen?" Vroeg ik
"Nee" zei ze.
Toen ging de bel en moesten we allebei naar onze lessen gaan.
De hele les kon ik aan niks anders denken dan aan Lily.
Ze had zo'n donkere haren, zo'n schattige neus, stralende ogen, perfecte wenkbrauwen, alles was gewoon perfect aan haar. Zou ik haar mee uitvragen? Nee, ik kan mijn baan niet op het spel zetten. Ray zal nooit aanvaarden dat ik zijn kleine meid uitvraag. Wat moet ik nu doen? Wat moet ik nu doen? Bleef ik maar denken!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Sorry voor de schrijffoutjes.

Bye

Dochter van captain man Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu