ETT

66 2 0
                                    




Måndag morgon, klockan 06.23, den 20e Januari. Regnet smattrar mot det öppnade fönstret, men jag frös inte, för under täcket var det varmt. Himlen utanför var vit, lite grå men fortfarande vit, oändligt vit.
Jag ryckte kort till när greppet om min midja hårdnade, jag vände mig om och log mot de trötta ögonen som kisade mot mig. Han andades fortfarande tungt och jag såg på honom hur ljuset sved i ögonen.

"God morgon" mumlade jag och pressade mina aningen fuktiga läppar mot hans torra.

"God morgon" svarade han, men det hördes inte, rösten hans var alldeles för grötig. Jag kröp närmare och slöt ögonen mot hans varma bröst. Kroppsvärme var den bästa värmen, inget kunde slå det. Han började skratta, det bullrade i hela bröstkorgen på honom och jag reste mig upp och började skratta jag med, utan att egentligen veta vad vi skratta åt.

"vad är det?" skrattar jag men han bara skakar på huvudet och trycker mig ner mot honom igen.

"Dina ögonfransar kittlades" mumlade han till svar och jag log lätt mot hans varma hud. "vad vill du ha till frukost?"

"choklad doppade jordgubbar och nybakta frallor" svarade jag och slöt ögonen igen.

"Jag har flingor?" svarade han ock kollade på mig. Jag suckade skämtsamt och han reste sig ur sängen.

"Det får väl gå" flinade jag och sträckte på mig. Innan jag följde efter ner till köket svepte jag den aningen långa morgonrocken om min kropp och satte upp håret i en slarvig tofs. Det spelades låg musik från köket, och jag kunde höra Love nynna med i de verser han kunde, det hela fick mig att smått le. Inne i köket stod det redan framdukat på bordet, och Love ställde ner kaffekannan på bordet innan drog ut stolen framför mig, jag satte mig ner och han gjorde det samma.

Efter att vi dukat bort frukosten och återvänt till sängen började vi göra oss i ordning, Love skulle hem till Arthur och jag skulle hem till mig, Oscar kommer senare idag och vi ska planera Julies födelsedagsfest.


Första kapitlet!! Kort men det är iaf en början!

Puss och kram <33

Midnight Memories | f.sDonde viven las historias. Descúbrelo ahora