BÖLÜM 1 (TAO KİMDİR)

242 80 130
                                    

Evet şuan burdayım gemilerin yanaştığı bir limanda burdan etrafı izlemek güzel oluyor kimi zaman... evet bir limandayım çünkü söylentilere göre eskiden ailem burda yaşıyordu ben ya buraya belki ailemi görürüm umuduyla geliyordum ya da kafa dinlemek için evet böyle zamanlarda iyi oluyor gemi sesi kötü değil tatlı martıların ötüşleri kapatıyor sesleri peki neden burdayım? Ah veya soruyu düzeltiyim "KİMİM BEN" bence böyle daha mantıklı işte cevabı;

Yıl: 14 mayıs 1993 bir kadın ile yanında bir kadın daha... barakadan küçük bi kulübede sohbet ediyorlardı kadınlardan biri çok gençti ve 2 haftalık bi oğlu olmuştu öbürüde kadının ablası olacak gerek ki kadına aşırı benziyor ve ondan 1-2 yaş büyüktü ... genç kadın;

-Ah abla ne yapacağımı bilmiyorum o daha çok küçük ama bizdeki para sadece kocam ile bana yeter aileye katılan yeni bi üyeye bakacak imkanımız yok

-Yapma Sevim o daha çok küçük ve o senin evladın imkanın yok diye onu sokağa bırakamazsın o senden daha kıymetli sen öl ama o yaşasın

-Abla ama olmuyor hem onu sokağa bırakacak kadar vicdansız değilim onu birine vericem onu daha layik ve daha iyi koruyabilecek bi aileye onu bi yurdun kapısına bırakıcam böylece bi aileye evlatlık olarak verilip daha mutlu olabilir düşünsene bizimle yaşayacak ve ben ona istediği hayatı veremicem o da ilerde bize lanet okursa ne olacak?

-Şey sanırım haklı olabilirsin iyi tamam sen bilirsin.

ERTESİ GÜN;

Kadın çocuğunu yetimhaneye bırakır zili çalar ve kaçar kapıyı bakıcı açar ve çocuğu içeri alır

-Şişşşt Fatmagül bak bi bebek

-Bakayım aaa evet kiminki?

-Ne bilem anası istemiyo herhalde bak çocuğun konulduğu sepette bi not var

-Oku bakayım ne yazıyo

" MERHABA BEN BU ÇOCUĞUN ANASIYIM ONA BAKACAK İMKANIM YOKTU ÜZGÜNÜM ONA OKUMAYI ÖĞRETİNCE BU NOTU VERİN ONA BENİM İÇİN İYİ BAKIN ÜZMEYİN ONUN ADI TAHA ÇOK YAKIŞIKLI Bİ DELİKANLI YAPIN OĞLUMU İYİLİĞİNİ İSTİYORUM KÖTÜLÜĞÜNÜ DEĞİL"
İMZA; S.. 1997

-Bence bu kadın kötü değil çocuğunun iyiliği için onu bırakmış...

-Ah yapma bu tipleri bilirim çocuğuma bakamıyorum bahanesiyle bırakıyor hangi ana baba bırakır çocuğunu söylesene?

-Şey sanırım haklısın...

ARADAN 7 YIL SONRA

-Merhaba anne sana mektup yazıyorum çünkü seni daha önce hiç görmedim bu gün 7 yaşına girdim hayat berbat sabah kalkıyorum ama nasıl kalkış tam uyuyorum bekçi amca;

-Hadi kalksanıza lannn ne duruyorsunuz! Doğru yemeğe... (Sürekli hakaret...)

Öyle bir bağrışı var ki kulaklarım sağır oluyor benim gözlerimde yaşlar dolarken ne yapacağımı bilmeksizin her gün bu çığlıkları işitiyorum ruhum yanarken herşeyin daha kötü olacağını biliyorum ve çok korkuyorum anne...Yüreğim acıyor keşke gelsende "Günaydın oğlum" deyip beni kaldırsan en büyük hayalim... beni seviyor musun anne? Neden beni bırakıp gittin buraya?

YEMEKTE;

-Hadi yemediniz mi daha! Yemeğinizi yiyin sonra doğru sınıfa!!! Durun Taha nerde?

-Uykucu çocuk daha kalkmadın mı? Arkadaşların yemeklerini bitirdiler haydi yallah (üstüne bide dayak)

Sabah bekçi sayesinde kalkıp yemek yiyorum anne... Ne yapayım çocuğum işte... Hatalarım olamaz mı?Sabahları erken kalkamıyorum uykusuz bırakıyorlar hep bizi... Kalkamıyorum bu yüzden uyuyakalıyorum ve rüyamda hep seni görüyorum anne...

DERSTE;

-Oğlum bi çözemedin şu soruyu bu Taha daha yemek mi yiyor hâlâ... dersi kaçıracak ne yavaş çocuk (saçımdan ve kulağımdan çekerek sınıfa getirir) söyle bakalım 2×4 kaç?

-Şey 9 hocam!!!

-Seni akılsız yanlış!!! 8 olcak doğru kapalı köşeye

-Sadece 1 sayı eksik söylemiştim sadece 1 sayı! Rakamları aklımda tutamıyorum ne yapayım? Çocuğum işte... Bu arada kapalı köşeyi merak ediyorsan;
Orası çocukların yaramazlık yaptığında gönderildiği hapis gibi biyer ve oraya giderim...Biz çocuklar oraya kapalı köşe deriz büyükler ne der bilmiyorum oradan çok korkuyorum tek kapı tek pencere... Ve buz gibi ...O kadar soğuk ki tek parça kuru ekmek veriyorlar oraya kapatılanlara... Açım hep ben orda... Soğuk çok soğuk...Üşüyorum ve hep hastayım burda... Neden böyle biryere lâyık gördün beni anne?

-Duvara sürekli yıldız resimleri çiziyorum çünkü dışarıyıda göremiyorum boyum uzun olsa daha yükseğe çizicem yıldızları... Çünkü onları çok görmesemde yukarıda olduğunu söylemişlerdi bana... Uzun zaman oldu onları görmeyeli çok parlaktılar ama biraz küçüktüler büyüyünce astronot olup birlikte yıldızlara uçalım anne seni büyüyünce bulucam ve ikimiz birlikte orada yaşayacağız ne dersin? Yıldızlar sıcakmış öyle duydum ama insan ne hayal ederse onu başarırmış anne... 18 yaşında beni buradan çıkaracaklar ama neden 18 ? Bu yaş çok büyük değil mi? Şimdi dışarı çıkarsalarda dışarda oyun oynasam... Büyükler oyun sevmezmiş anne... Gerçi benim hiç oyuncağım yok ama... Olsun ben genede oynarım kuşlarla... Böceklerle... Çiçeklerle... Hatta yıldızlarla... Ya da her gün rüyamda gördüğüm senle...

-Böylece benim 1 günüm böyle geçer anne keşke sende bu mektubu okuyabilsen ve beni bu azaptan kurtarabilsen...

İMZA; Oğlun TAHA

Küçük Taha 'nın her günü böyledir ve sonunda 18 'ine basıverir. Taha;

-Ooo bekçi Hacı seni görmek ne büyük acı... Naber ya
görüşmeyeli uzun zaman oldu (Taha büyümüş ve aşırı yakışıklı açık kahverengi saçlı ela gözlü karizmatik bi genç olmuştur ve karizmatik bakışlarıyla);

-Seni buraya hangi rüzgar attı bakalım pek uğramazsın buralara memleket neresi? Burdan mısın? Kapalı köşe sana layık görüldü anlaşılan!!!

-Saçmalama şerefsiz herif hep bu tavırların inanılmaz hayal gücün sakar hallerinden dolayı çocukluğundan beri kapalı köşede kalıyorsun...

-Tamam haklısın acaip sakarım yalan yokkk (gene karizmatik ve haince gülümseyen bakışıyla) ama hayal kurmamı engellemeye çalışarak beni alt edemezsin Hacı... Aşırı üstün zekam karizmatik bakışlarım şakacı tavrım korkusuz ve altın kalbimle beni kızlar bile alt edemez!

-Saçmalama bu gün 18'indesin artık bu yurtta kalmak zorunda değilsin devlet sana dışarda bi iş ve ev bulacak şimdi çık şurdan

-Hapisanede aşırı türkü söyleyerek başınızı şişirdim sanırım artık beni istemiyorsunuz ayıp oldu! Neyse sanki bana çok hizmet ettinizde iş vereceksiniz ha gülerim bu işe

Böylece Taha dışarı çıkıp yeni iş yerinin ve yeni evinin yolunu tutar dışarı çıkmanın sevincini yaşarken gözleri parıldar

-Bak anne çıktım dışarı artık seni bulabilirim sana 18 yaşındayken çıkacağımı söylemiştim ve çıktım... şimdi ise her gece yıldızları izleyebileceğim ve seni bulacağım söz veriyorum...

DEVAM EDECEK...

DİAGONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin