Domnișoara Yaroslavna era mătușa lui Gregory, însă diferența dintre ei nu era mai mare de 13 ani. Putem spune doar că, la cei 21 de ani ai ei, vârsta la care femeile sunt preocupate doar de aspectul lor fizic și încă se comportă pueril, domnișoara Yaroslavna avea mentalitatea unui om matur, trecut de 40. Fiind cea mai mică dintre frații săi, n-a avut cu cine să-și petreacă timpul, iar cărțile erau singura ei alinare. Nu și-a dorit niciodată luxul la care visau toți și pentru care familia sa muncea din greu și asta l-a făcut pe tatăl ei să-i dea cea mai mare parte din moștenire. De când se știa, era o femeie rigidă și de o severitate strașnică. Să glumești cu ea era ca și când ți-ai fi scris sentința la moarte, iar micile atenții n-o impresionau absolut deloc. Cu toate acestea, trebuia să recunoască că venirea singurului său nepot nu-i displăcea, deși n-o arăta. Înainte de moartea părintelui său, domnișoara Yaroslavna îl îmbrăca pe Gregory și îl punea să joace un rol anume, ajutând-o să-și imagineze bărbatul perfect pentru ea, care, din păcate, n-a venit niciodată.
Știa motivul pentru care fratele său mai mare i l-a adus în grijă pe copil și accepta să îl crească ea. Singura problemă era că, declarându-l pe Gregory fiul ei ar fi iscat o mare vâlvă în presa rusă și i s-ar fi pus eticheta de femeie cu moravuri ușoare și nu putea nici să-și trădeze fratele și să-l dea în gât. A hotărât, totuși, să fie invitatul ei, care să și muncească pentru ea. Dacă ar fi umblat fleaura toată ziua prin conac, era clar că vrea slugă bârfitoare l-ar fi tras de limbă și totul s-ar fi aflat.
— Domnișoară Yaroslavna?
Vocea copilului succedată de un ecou o făcu să-și miște privirea de la focul din șemineu și să nu se mai încrunte la văpăile lui. Chiar nu mai avea de ce, totul era ca și rezolvat.
— Da, Gregory?
— Tata când vine? A promis că va veni, se fâțâie copilul nerăbdător pe fotoliul sângeriu.
— Va veni, îi răspunse îngândurată femeia ce-i era mătușă. Dar, până atunci, trebuie să fi cuminte și să asculți ce ți se spune.
— Altfel? începu Gregory, amintindu-și că așa continuau adulții o discuție de acest gen.
— Altfel vei confrunta frigul și foamea, se răsti enervată Yaroslavna, uitând că i se impune unui suflet mult prea candid să înțeleagă problemele omenirii.
Privită de către acea pereche sclipitoare de ochișori negrii, femeia se mai îmblânzi puțin. Nu avea de gând să îl lase pe Gregory să facă tot ce dorește, dorea să îi ofere o educație bazată pe respect și nu putea să-l lase să o vadă într-un moment de slăbiciune, așa că plecă cu pași mari la etaj.
CITEȘTI
Viață pentru viață
Historical FictionVulnerabil este cuvântul ce-l poate descrie cel mai bine pe micuțul cu ochi negrii, precum niște văluri ce ascund milioane de speranțe și vise. În copilărie, caracterul unui copil este la fel de maleabil și influențabil precum plastilina. Astfel păr...