Peygamber Efendimiz'in (asm) Duası - 1

380 37 37
                                    

  Allah'ım! Tembellikten, düşkünlük derecesine varan ihtiyarlıktan, borç altında ezilmekten ve günahlardan Sana sığınıyorum. Cehennem azabından ve fitnesinden, kabirde azaba duçar kalmaktan, zenginlik ve fakirlik fitnelerinin şerrinden ve Mesih-i Deccal'ın fitnesinin şerrinden de Sana iltica ediyorum. 

  Allah'ım! Hatalarımı kar ve dolu suyu ile yıka. Beyaz elbiselerin kirlerinden arındığı gibi kalbimi günahlardan arındır ve benimle günahlarımın arasını, doğu ile batının arasını ayırdığın gibi ayır. 

  Allah'ım! Aciz düşmekten, tembellik yaşamaktan, korkak davranmaktan ve kocamaktan Sana sığınırım. Kabir azabından sana iltica ediyor; hayatın ve ölümün fitnelerinden de yine Sana sığınıyorum. 

  Allah'ım! Kalp katılığından, gafletten, fakirlikten, zillet ve meskenetten Sana sığınıyorum. Fakirlikten, küfür ve nankörlükten, fısktan, ihtilaf çıkarmaktan, süm'a ve riyadan, kulluğumu başkalarının görüp duymasına bağlamaktan, sağırlık, dilsizlik, delilik ve cüzzam gibi ağır hastalıklardan da yine ve sadece Sana iltica ediyorum. Gücümün zayıflığını, çaresizliğimi ve insanlarca önemsenmeyişimi Sana arz ediyorum. 

  Allah'ım! Nefsime takva bahşeyle ve onu temizle; onu temizleyecek olan şüphesiz yalnız Sensin. Sen, onun velisi ve mevlasısın. 

  Allah'ım! Fayda vermeyen ilimden, ürpermeyen kalpten, doymak bilmeyen nefisten ve icabet edilmeyen duadan Sana sığınıyorum. İşlediğim ve işlemediğim amellerin şerrinden Sana sığınıyorum Allah'ım. Bildiklerimin ve bilmediklerimin şerrinden de yine Senin rahmetine iltica ediyorum. 

  Ey Rahman ü Rahim, celal ve ikram sahibi, Hayy u Kayyum olan Allah'ım! Nimetinin zevalinden, afiyetinin değişmesinden, azabının ansızın gelip çatmasından ve her türlü gazabından Sana sığınıyorum. 

  Allah'ım! Enkaz altında kalmaktan Sana sığınırım. Düşmekten ve yuvarlanmaktan Sana sığınırım. Boğulmaktan, yanmaktan, kocamaktan Sana sığınırım. Ölüm esnasında şeytanın çarpmasından Sana sığınırım. Yılan ve akrep gibi hayvanlar tarafından sokulmuş olarak ölmekten de yine Sana sığınırım. 

  Allah'ım! Huy, amel, arzu ve hastalıkların kötü olanlarından Sana sığınırım. 

  Allah'ım! Borca batmaktan, düşmanın galebesinden ve insanların başıma gelen musibetlere sevinmesinden Sana sığınırım. Her türlü üzüntü, tasa, acizlik, tembellik, korkaklık, cimrilik, yine borç altında ezilmek ve insanlara mağlup olmaktan Sana sığınıyorum. Faydasız ilimden, ürperti duymayan kalpten, işitilmeyen duadan, doymayan nefisten, açlıktan -ki o ne kötü bir arkadaştır-, hıyanetten -ki o ne kötü bir sırdaştır-, tembellikten, korkaklıktan, cimrilikten, kocamaktan, erzel-i ömre düşüp bunamaktan, Deccal fitnesinden, kabir azabından, hayatın ve ölümün fitnesinden Sanasığınıyorum Allah'ım. 

  Allah'ım! Senden her zaman ah-u eninlerle yakaran, Sanakarşı saygı ile dopdolu ve her zaman Senin yoluna yönelen kalpler dileniyoruz. Senden rahmetini celbedecek şeyleri, mağfiretinin vesilelerini, her türlü günahtan uzak durmayı, her türlü iyiliğe muvaffak kılınmayı, cennete nail ve cehennemden azad olmayı diliyoruz. Ne olur, bilerek ya da bilmeyerek işlediğim bütün günahlarımı bağışla Allah'ım. 

  Allah'ım! Senden, yapıp ettiklerimde beni en doğruya hidayet etmeni diliyor ve nefsimin şerrinden Sanasığınıyorum. Beni aziz kıl, eksikliklerimi gider, bana rızık ihsan et, beni salih amellere ve güzel ahlaka ilet. İlet ki, bunların salih olanına ancak Sen iletir, kötülerinden de ancak Sen uzak tutarsın. 

  Allah'ım! Cüzzam, alaca ve benzeri kötü hastalıklardan Sanasığınıyorum. Ciddi ya da şaka olarak, hataen veya bilerek yaptığım kusurlarımı, işlediğim günahlarımı mağfiret buyur. Biliyorum ki o kusurların hepsi bende vardır. Beni ihsanlarının bereketinden mahrum etme, mahrum ettiklerinle de imtihan eyleme. Her işimin esası olan dinimi, içinde geçimim olan dünyamı ve döneceğim yer olan ahiretimi ıslah buyur. Hayatımı her türlü hayırları arttırmaya, ölümümü de bütün şerlerden kurtulup huzura ermeye vesile eyle. 

  Allah'ım! Yaşamam hayırlı olduğu müddetçe beni yaşat. Vefatım hayırlı olduğunda da verdiğin can emanetini al. Lehimde olan hususlarda bana inayet et, aleyhime olacak şeylerde değil. Bana yardım et, düşmanlarıma değil. Düşmanlarımın benim için hazırladıkları tuzakları boz ve onlara aleyhimde tekrar tuzak kurma imkanı verme. Beni dosdoğru yola ilet ve o yolda yürümeyi benim için kolaylaştır. Haddini aşanlara karşı da her zaman yanımda ol. 

  Allah'ım! Beni, Seni çok zikreden, Sanaçok şükreden, çok saygılı, çok itaatkar, çok yakaran, çok huşulu ve durmadan ah-u enin ile huzurunda yalvaran kullarından eyle. Rabbim! Tevbemi kabul buyur, günahımı yıka, duama icabet et, delilimi güçlendir; kalbime hidayet, dilime de istikamet ver ve sinemdeki kin ve nefreti söküp al. Senden, beni işimde sebatkar ve doğru yolda azimli kılmanı diliyorum. İçimi nimetlerine karşı şükür hisleriyle doldur ve kulluğumu en güzel şekilde yerine getirmeye beni muvaffak kıl. Bana hep doğruyu söyleyen bir dil ve selim bir kalp ihsan buyur. Bildiğin şeylerin şerrinden Sanasığınıyor, onların hayrını Senden diliyor, malumun olan kusurlarımdan dolayı Senin mağfiretini talep ediyorum. Şüphesiz ki Sen, gayb alemlerini de bilen yegane zatsın. 

  Allah'ım! Bana varlığımın gayesini talim buyur ve beni nefsimin şerrinden koru. Senden, beni hayırlı işlere muvaffak kılmanı, kötülüklerden uzak tutmanı, fakirleri bana sevdirmeni, mağfiret ve merhametinle beni sarıp sarmalamanı ve insanları fitnelerle imtihan etmeyi murad buyurduğunda o fitnelere duçar kalmadan bendeki can emanetini almanı diliyorum. Ne olur bana, Senin sevdiklerini ve beni Sanayaklaştıracak amelleri sevdir. Gözümden ve kulağımdan hep güzellikler akıt ve ömrüm oldukça sağlıklı eyle. Bana zulmedenlere karşı beni koru ve zulümlerinin cezasını vererek onlardan intikamımı al. 

  Ey gözlerin göremediği, zanların erişemediği, vasfa kalkışanların aciz düştüğü, hadiselerin değiştiremediği, belalardan korkmayan; dağların ağırlıklarını, denizlerin hacmini, yağmur damlaların sayısını, ağaçlardaki yaprakların adedini ve üzerine gecenin karanlığının çöktüğü, gündüzün ışıklarının doğduğu her şeyin sayısını bilen; hiçbir semanın diğer bir semayı, hiçbir arzın bir başka arzı, hiçbir denizin dibindekini ve hiçbir dağın içindekileri kendisinden gizleyemediği Allah'ım! Ömrümün en hayırlı anını sonu, amellerimin en hayırlısını son amelim ve günlerimin en hayırlısını da sana kavuştuğum gün eyle. Her şeyim olan dinimi hakkımda bereketli eyle. Dönüş yerim olan ahiretimi ve maişet mekanım olan dünyamı mübarek kıl. Hayatımı bütün hayırları arttırarak yapmaya ve ölümümü her türlü şerden kurtulmaya vesile eyle. 

  Allah'ım! Senden tertemiz bir hayat, dosdoğru bir ölüm ve huzurunda rezil rüsva olmayacağım bir dönüş diliyorum. Beni çok sabreden, çok şükreden, kendi gözümde küçük fakat insanların gözünde büyük bir kul eyle. Ya Rabbi! Beni bağışla, bana merhamet eyle ve beni yolların en doğrusuna hidayet eyle. 

  Allah'ım! Nurun tastamam oldu, hidayet buyurdun hamd olsun Sana. Hilmin öyle engin ki bağışladın, hamd olsun Sana. Nimetlerini bol bol bahşettin, hamd olsun Sana. Senin kerem ve şerefin bütün şereflerin üstünde, şanında topyekun nam ü nişanların ötesindedir. İhsanların hem en büyük hem de kulların için en meşakkatsizdir. Rabbımız, Sanaitaat edilir, Sen de takdir buyurup karşılığını verirsin. İsyan edilir, onu da bağışlarsın. Darda kalmışların imdadına yetişir, zarar ve sıkıntıları bertaraf eder, hastalara şifa verir, günahları bağışlar, tevbeleri de kabul buyurusun. Bütün bu nimetlerinin karşılığını Senden başka hiç kimse veremez, kimsenin sözü de Seni hakkıyla sena etmeye kafi gelemez. 

  Allah'ım! Bize, bizi günahlardan uzak tutacak bir haşyet, cennete ulaştıracak bir taat ve dünya musibetlerini önemsemeyecek kadar yakin bahşet. Ömür verdiğin müddetçe kulaklarımızdan, gözlerimizden ve kuvvetimizden istifadeye bizleri muvaffak kıl. Onları hep kusurlardan salim eyle. Bize zulmedenlerden intikamımızı Sen al ve düşmanlık edenlere karşı bizi muzaffer et. Bizi, dinimizle alakalı musibetlere maruz bırakma. Dünyayı en büyük hedefimiz, tek düşüncemiz ve ilmimizin varıp dayandığı son nokta yapma ve bize merhamet etmeyecekleri üzerimize musallat etme. 

  Allah'ım! Ne olur günahımı bağışla, kalbimdeki gayz ve hiddeti gider ve delalete sürükleyen fitnelerden beni muhafaza buyur. Amin. 

  Dualarınızı eksik etmemeniz temennisiyle...

Dua'ya YönelişHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin