"Selamat pagi,ibu!"kata Heekyung lalu menarik kerusi dihadapan Puan Kim."Selamat pagi."jawab Puan Kim dengan senyuman.
"Hmm...mana Rin?"soal Heekyung kepada Puan Kim."Tu"Puan Kim menunding jari ke arah anaknya,Rin
"Uishh..Cepatnya kau bangun,Rin."perli Heekyung.
"Takyah perli aku.."kata Rin.Heekyung pov
Hah..kalau nak tahu,wanita yang aku panggil "ibu" tu,mak tiri aku..dan Rin tu pulak,akak tiri aku..tapi sebenarnya kataorang sebay dia lahir bulan 3,aku lahir bulan 8..ok back to the story.
"Dah..jangan gaduh."kata Puan Kim.
"Kaylah bu..Hee pergi dulu...Bye bu!Bye Rin!"
"Hah Hati-hati!"
"Okay!"kataku lalu menapak keluar dari rumah itu.....
Aku ternampak Guanlin sedang berjalan menuju ke sekolah,lalu aku terus menerjahnya.
"WOI GUANLIN!!"kataku.Aku tengok bahunya terjengkit sedikit"Sengal lah kau!Nasiblah aku ni 'cool' tau.."kata Guanlin."Hek Eleh..perasan.."kataku lalu menolak sedikit tubuhnya."Kenyataan,okey.."kata Guanlin.End Heekyung pov
"Nape kau tak tunggu aku,dok.."kata Heekyung."Aku dah tunggu kau tau..pastu Makcik Kim kata kau belum bangun.."kata Guanlin."Eh!Sorry lerr.."kata Heekyung lalu menggaru tengkuknya yang tidak gatal.
...
"Wo~ pasangan kekasih dah sampai~"usik Daehwi.Guanlin dah Heekyung menjeling Daehwi."Kau diam pendek.."kata-kata Guanlin itu membuatkan satu kelas mengetawakan Daehwi."Kuajak kau anak lai.."kata Daehwi.
"Abistu kau ape?Lee?"
"Lai"
"Lee"
"Lai"
"Lee"
"Lai"
"Lee!Lee!Lee!"
"Lai!Lai!Lai!"
"Hgftxqjmfasq"
"qjzmnkskngyks"
"Woi!Diamlah!Main name bapak pulak.."kata Heekyung.
"Seboklah kau SEO!"kata Guanlin dan Daehwi serentak."Eh..lebih nampak..sampai name bapak haku pon kene.."kata Heekyung."BUEEKK!"mereka menjelirkan lidah ke Heekyung."Kureng ajer.."
Rehat...
"Kau nak ape?"soal Guanlin kepada Heekyung."Kau nak belanja ke?"tanya Heekyung.
"Hmmm.."
"Betul ke?!"
"Yelarh..nampak cam muke aku yang kacak nak ninggal ni nipu ke?"
"Hehehe..tak.."
"Ergghh!Dah cepat!Kau nak ape?"
"Hmm..Buah Lai."
"Hah okay.."
"Pfftt!"Heekyung menahan gelaknya."Wait..wait..kau saje ann.."kata Guanlin."Haah..Dahlah!Gi cepat."Heekyung menolak Guanlin."Mane ade jual buah Lai kat kantin,ngok.."kata Guanlin lalu menunjal kepala Heekyung."WAKAKA!"gelak Heekyung.
"Aku beli jelah ape-ape..lecehlah kau ni.."Guanlin menjeling Heekyung "Baik.."jawab Heekyung.5 minit kemudian..
"Mane Lai ni..beli makanan ke proses makanan?""Nah weyh.."kata Guanlin sebaik sampai ke arah Heekyung."Hah..ni pun kau.."kata Heekyung."Sorrylah lambat.."kata Guanlin."Sokey..btw.thanks.. lain kali belanja lagi.."kata Heekyung."Yelarh.." kata Guanlin
Di Dalam Kelas..
"Seo Heekyung..Tolong saye letak buku ni kat meja saya."pinta Cikgu Jung."Baik,cikgu."kata Heekyung.
Sedang Heekyung berjalan.. Tibe-tibe..
TBC
"
YOU ARE READING
Cinderella Celup+LGL ( On-Going )
FanfictionSetiap kisah,pasti ada pengakhirannya.. cr; @Ayerdaa_