BUKKK
"Maaf,saya tak sengaja."kata lelaki tersebut lalu mengutip buku-buku yang jatuh berteraburan di atas lantai(?).
"Ahh..takpe.."kata Heekyung dengan gediknya."Nah buku awak."kata lelaki tersebut."Terima kasih."ucap Heekyung."Sama-sama..saya pergi dulu."kata lelaki tersebut lalu tersenyum ke arah Heekyung dan terus blah.Heekyung hanya tersengeh macam orang gile dapat keluar dari Hospital Bahagia.
...
"LIN!!"panggil Heekyung."Kau asal?Nak ninggal?"kataGuanlin selamba."Bukanlah..kau nak tahu tak aku jumpa sape tadi?!"tanya Heekyung.
"Sape!"
"HYUNBIN!!"
"Hak alaaa..ape je dia tuh..harap tiang lampu tepi jalan je.."kutuk Guanlin."Sedap je ek kau kutuk crush aku.."kata Heekyung."KENYATAAN.."kata Guanlin."Hmm..yelah.."kata Heekyung."Btw..aku sorry sangat-sangat sebab tak dapat balik ngan kau harini.."
"Asal?"
"Aku ada latihan"
"Alah..abistu aku?"
"Daehwi ann ade.."
"Dia balik ngan awek dia.."
"Jihoon?"
"Jihoon mane datang,gile.."
"Eh!Haah lah..wadahh.."kata Guanlin.
"Abistu ngan sape aku ni?"tanya Heekyung."Kau ajak anak Bae tu lah.."kata Guanlin."Sape?Jinyoung?"tanya Heekyung."Eh!taklah..Bae Jinyoung..'kata Guanlin berloya buruk."Hmm..tengoklah kalau dia free."
Balik..
"Jinyoung!!"panggil Heekyung lalu berlari ke arah Jinyoung."Hee!Nape ni?"tanya Jinyoung."Aku balik dengan kau boleh?"tanya Heekyung.
"Boleh jer"
"Thanks"
"Btw..mane Guanlin?"
"Latihan"
"Ohh.."
...
"Balik dengan sape tu?"tanya Puan Kim."Ohh..kawan..name Jinyoung."jawab Heekyung."Bae Jinyoung ke?!"tanya Rin."Haah..nape?"tanya Heekyung."Hehe..takdelah..aku sebenarnya..suke kat dia.."kata Rin."Kau suke Jinyoung? Nanti aku cakap ngan dia." kata Heekyung."Weyh..jangan lehh..malu dok.."kata Rin."Asal ?Kau kan cantik..takkan die taknak.."kata Heekyung."Tahlah!"kata Rin lalu terus naik ke atas.
(Heekyung be like:Ape kene dak ni..?)
Malam
Heekyung pov
"Majimak choreom ma-ma-majimak choreom.."
Aku segera membuka apps messange.
Anak Lai:
-Yow bro..kau watpe?
Me:
-Buat bodoh..kau?
Anak Lai
-Aku tengah chat ngan kau lerr..
Me:
-Ohh..ade ape messange aku malam-malam bute nih?
Anak Lai:
-Esok aku tak sekolah
Me:
-Asal?Dah nazak?
Anak Lai:
-hotak nenek kau!Aku malaslah..
Me:
-Ngade..malas gi sekolah..tengok aku..rajin
Anak Lai:
-Yelah..Kau je yang budiman segala..
Me:
-Eh biasa,.
20 minit kemudian
Anak Lai:
-Hee!Hee!Hee!
Me:
-kau nak ape lagi?
Anak Lai:
-Esok aku sekolah lah
Me:
-Dungu mu
Anak Lai:
-Ho ho ho~
Me:
-Dahlah aku nak mampuih sekejap(tido)bye nite
Anak Lai:
-Nite..bye..aku pon..
TBC
YOU ARE READING
Cinderella Celup+LGL ( On-Going )
FanficSetiap kisah,pasti ada pengakhirannya.. cr; @Ayerdaa_