Kniha
Autor : Suzanne Collins
Počet stran : 328
Nakladatelství : Fragment
Žánr : román, triller,sci-fi
Vydáno: 2010
Obsah knížky
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hladové hry začínají... Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit? V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí. Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti – a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce.
Uznávaná spisovatelka Suzanne Collinsová, autorka Underworld Chronicles z žebříčku bestsellerů New York Times, představuje napínavé i filozofické, dobrodružné i romantické dílo zasazené do budoucnosti se zneklidňujícími paralelami k naší současnosti.
x
Film
Režie :Garry Ross
Scénář : Suzanne Collin, Garry Ross, Billy Ray
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller
USA, 2012, 137 min
Hl.postavy:Katniss Everdeen - Jennifer Lawrence, Peeta Mellark - Josh Hutcherson, Haymitch - Woody Harreslson, Gale Hawthorne (Hurikán)- Liam Hermsworth, Primrose Everdeenová(Prim - maldší sestra Katniss) - Willow Shields a další..
Vlastní pocity :
Tuto knížku sem přečetla díky mému přítelovy, který mi ji dal přečíst a za to mu moc děkuju protože toto byla užasná knížka :) byla hodně napínavá . Jako já sci-fi nečtu ale tohle bylo bombový :O :3 Hezky se to četlo, bylo to poutaví, jen jsem čekala, co se tam stane dál. Určitě si přečtu druhý díl.
To bylo ke knížce a tedka k filmu... jak sem byla nadšená z knížky tak sem si chtěla pustit film to je pochopitelný :P No a abych pravdu řekla trušičku mě zklamal .... Jinak hercové obsazení se me líbilo :)Jako taky to bylo pěkný ale zas jsem zůstala u toho, že knížka je prostě lepší :)
Takže knížku hodnotím 5 hvězdičkama a film 4 hvězdičkama
Teďka udělám změnu u dalšího dílu což je : Hunger Games -Vražedná pomsta a koukla sem se na film a pak si přečtu knížku a uvidím jaké to bude protože si tu knížku chci přečíst (navnadil mě film :D :) )
Napište kdo jste viděl film nebo četli knížku a mužem to spolu probrat budu ráda :)
A co čtete vy tedka o prázdninách? nebo co by jste mi doporučily ? :)
Vaše Terez
ČTEŠ
Recenze knížek ♡♥
RandomZde budu dělat recenze knížek které sem přečetla za daný měsíc :) P.S ty knížky budu přidávat po jednom kdyz jich přečtu víc. Ráda bych sem ještě napsala že píšu jen na vydané knížky recenze:) jelikož se mi ozvívají jestli bych jim na ty příběhy c...