2.časť

98 23 23
                                    

Henrymu sa vôbec nepáčilo, že musí ísť do žaláru. No, ale tiež vedel že protestovať nemôže. Zo svojej knihy vedel, že jeho matka nebola taká milá ako v Storybrooku. Veľmi dobre vedel koľko ľudí dala v Začarovanom lese popraviť. Henry mal pocit, že by tak mohol skončiť aj on ved ona nevie kto vlastne Henry je. 

,,Berte ho hneď!". Skričala znova kráľovná ktorá už mala dosť svojich sluhov, ktorý podľa nej mohli kľudne slúžiť ako sochy v jej záhrade a práve svojím správaním to dokazovali. Stáli naozaj ako sochy. 

Sluhovia sa konečne prebrali, ako by počuli myšlienky kráľovnej a chytili Henryho a vtlačili do koča. 

Henry sa pozeral na nenávistný pohľad kráľovnej. Na jednej strane bol zhrozený z jej správania a na druhej bol rád, že ju vidí živú.  Ešte chvíľu sa na ňu pozeral, ale kráľovná mu nevenovala žiadnu pozornosť.  

....

Kráľovná Henryho osobne doviedla do žalára. Nevedel či ma byť rád že mu venuje pozornosť alebo sa báť, že to znamená, že chce osobne vidieť jeho smrť.  Preglgol a dúfal, že druhá verzia sa neuskutoční. 

Veľké železné dvere žalára sa s hlukom otvorili a kráľovná tam Henryho strčila dvere zavrela a vyťiahla veľký kľúč. 

,,Máš hodinu na to aby si sa rozhodol. Bud mi povieš odkiaľ si a čo tu robíš alebo". Kráľovná urobila dramatickú pauzu. ,,umrieš". Potom sa zasmiala. ,,Verím že si vyberieš dobre Henry." 

Pretočila veľkým kľúčom a odišla. Henry vôbec nevedel ako odtiaľ dostane. Teraz už pochopil, že je všetko po starom. Svet je taký aký bol pred stvorením Storybrooku. Desilo ho to. 

Z vedľajšieho žalára sa ozval hlas : ,,Si hlúpy vieš o tom ? Stačí ti povedať odkiaľ si a môžeš byť voľný ale ty radšej zostaneš tu. Ako vravím hlúpy".  

Henryho to naštvalo. ,,A ty si zrejme tiež hlúpa kedže si sa sem dostala". 

Henry sa otočil a zostal v šoku. Vedľa neho v žalári bola Snehulienka jeho stará mama. 

,Máš pravdu, lenže keby ma jedno slovo malo dostať von tak ho určite poviem".  

Henry je bez slov. Ako sa sem dostala ? 

,,Snehulienka ?".  Henry sa chcel uistiť či sa mu to nesníva. 

,,Tak ty ma aj poznáš. V tom prípade vieš prečo som tu". Snehulienka sa zdvihne zo zeme a príde k mrežiam ktoré ich delia. 

Henry nevedel čo sa stalo, ale tušil že to má niečo s Krasoňom. 

,,Prepáč. Ja neviem prečo si tu, len ťa poznám z plagátov". Zaklamal Henry. 

Snehulienka prevráti očami. ,Chlapče maj rozum a povedz jej odkaľ si, lebo si ešte mladí na to aby si umrel". V jej hlase bolo cítiť starú známu starosť. 

Henry neodpovedal. Musel si to premyslieť. Pravdu povedať nemôže, lenže nepozná žiadne iné krajiny odkiaľ by mohol prísť. Možno mu pomôže Snehulienka. 

,,Vymenuj všetky krajiny tu v okolí". Vyhŕkol Henry. 

Snehulienka zostala  zaskočená, ale vymenovala mu všetky krajiny ktoré poznala. Nevedela síce načo to tomu chlapcovi bude, ale srdce vedelo, že robí dobrú vec. 

KliatbaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz