الأحداث

84 1 0
                                    

بارت 4
_______________
د/أحمد خد رقمه منها وكلمه وسأله عن أنه يعرف أى عنه وهو ساكن فين قاله " الكلام اللى هقولهولك مينفعش فى التليفون أفضل أن أنت تيجى الحى بتاعنا ونتكلم وش لوش " د/أحمد قاله " طب ينفع أجى حالا " قاله " تمام مستنيك والعنوان **** " د/أحمد ركب عربيته وطول الطريق بيفكر فى أن اللى هيقابله هيقوله أى؟.. هيقوله كان ليه أعداء ! حد من قرايبه كان مضطهده ! أفكار غريبة فضلت تجيله لحد ما وصل للحى اللى قاله يجيله فيه راح وقدمله نفسه والشخص التانى قاله " أنا أسمى خالد وأنا جاره والقهوة اللى قاعدين عليها دى بتاعتى ، ودايما كنت بشوف المرحوم" ... د/أحمد بدأ يسأله الأسئله اللى كانت بتجيله فى دماغه طول الطريق " إذا كان ليه أعداء أو تعرف حد ممكن يكون سبب فى موته ! " رد وقاله " بص اللى هقولهولك الوقتى هيبقى صعب عليك تفهمه أو تصدق أنه حقيقة بس عندك القهوة كلها أهى والناس االى فى المنطقة كلهم أسألهم على الكلام اللى هقولهولك صح أو لأ لأن كله شهد وشاف " د/أحمد بدأت تجيله أفكار أغرب وكان متشوق جدا أنه يعرف اللى حصل .
_______________
قاله وفصوت متقطع " أتفضل أحكى " رد خالد وقاله " بص أنا مانيش عارف هبدأ ومش حابب أنى أتكلم فى اللى حصل بس لازم تعرف " د/أحمد فضل باصص ومهتم بكلامه وفضل ساكت .. كمل خالد كلامه وقاله " أنا هحكيلك قصته من الأول بص هو كان مرتاح مديا وعنده ولاد وبيت وحياة مستقرة لحد ما ففى مرة خسر فى مناقصة كل الفلوس اللى جمعها وجتله حالة نفسية صعبه ومراته وولاده سابوه وأتنقل فى المنطقة هنا وبقى منعزل فى شقته ومبينزلش خالص ولا حد يعرف عنه حاجه غير اللى قولتلك عليه ودا عرفناه من صاحب البيت اللى مأجر عنده .. بس علكول بقينا بنسمع صوت غبط ورزع وأصوات غريبة تانية "
#محمد_شلبى #نيكروفيليا

رواية ||نيكروفيليا حيث تعيش القصص. اكتشف الآن