'The red joker'.Panggilan untuk seorang lelaki yang bijak dan arif tentang magic.Beliau sangat disukai ramai kerana membuat persembahan magic.Orang panggil beliau sebagai Red.
"red,apa nama sebenar kau?"soal seorang lelaki bernama Jack yang mana ialah seorang kru belakang pentas."satu hari nanti kau akan tahu jack.Bukan sekarang."kata Red.Jack mengangguk senyum.Red bergerak ke pentas setelah namanya dipanggil.Semua penonton bersorak malah ramai juga yang hadir di hari itu.Sangat riuh di situ.Red senyum dan juga bersedia untuk mulakan persembahannya.
"Nama saya Red.Macam yang anda tahu The Red Joker ialah saya.Ada orang tanya,dari mana saya belajar magic?.Saya pun tak tahu.Mungkin secara magicnya saya pandai buat magic."kata Red.
penonton depan sekali-"wait,wtf?"
"Jadi,saya perlukan seorang sukarelawan di sini."kata Red.Semua penonton mengangkat tangan dan menjerit.Red kemudian menunjukkan jari telunjuknya pada seorang gadis.
"ye,awak."kata Red."saya?ok.."kata gadis itu.Gadis itu menaiki pentas dengan malu malu tapi gembira kerana menemui idolanya."apa nama awak ,puteri?"soal Red."Sya."kata Sya gadis itu."awak ada tertinggal beg dekat tempat duduk tadi kan?"soal Red."eh..mana awak...eh.mana awak tahu?"kata Sya.Red tiba tiba keluarkan beg tangan milik Sya dari belakangnya."ini ke?"soal Red."eh ye lah.."kata Sya.Serta semua orang bertepuk tangan.
Red teruskan magicnya sehinggalah ke akhir persembahan.Dia agak letih,mungkin sebab terlalu banyak cakap dan berdiri lama.Red duduk di atas kerusi belakang pentas berehat sebentar sebelum pulang.Kemudian didatangi oleh gadis yang jadi sukarelawan magic pertama tadi iaitu Sya.
"hai."kata Sya tersenyun."oh sya."kata Red."yeaaaa awak ingat nama saya!"kata Sya teruja."haha,tentulah saya ingat.Senyuman yang susah dilupakan."kata Red."saya nak tanya,siapa nama awak?awak duduk mana?umur?"soal Sya bertubi tubi."rahsia,rahsia dan.....rahsia."kata Red.Sya membuat muka tak puas hati dan hentak kakinya seperti merajuk."Tak nak kawan."kata Sya.Red ingin buat buat tak tahu,tapi dia kesian melihat Sya."janganla sedih."kata Red."mana ada sedih!geram!"kata Sya.Red bangun dan bergerak.Sya juga turut ikut Red."saya akan ikut awak jika awak tak bagitau."kata Sya.Red terkejut lalu lari,Sya juga lari.Setelah dua dua orang itu penat sehinggakan sampai diluar dewan,mereka berhenti.
"janganla ikut saya...."kata Red keletihan."tak...nak.."kata Sya yang juga letih.Red terfikir satu idea dan dia terus ambil sebuah kain selimut secara magic dari dalam bajunya.Sya hairan.Red terus membuka kain itu dan meletak kan supaya Sya tidak dapat nampaknya.Setelah Kain itu jatuh Red hilang,yang tinggal cuma kad Joker beserta nombor telefon Red.Sya gembira tapi hairan.
Penjelasan:
magic pertama-
Red sebenarnya memilih Sya secara rawak ketika pembelian tiket.Sya yang membeli tiket untuk menyaksikan persembahan Red itu dipilih dan Red ambil gambar beg tangan Sya secara senyap.Ketika Sya meletak begnya dalam kereta dan Sya pergi berjalan ke bank sebentar,Red mengambil beg itu lalu melihat dan mengingati setiap barang didalamnya.Lalu ambil semua barang Sya di dalam beg itu.Red merosakkan zip beg itu supaya tidak dapat dibuka.Jadi kesimpulanya.Red membeli sebuah lagi beg yang sama seperti beg Sya dan dia memilih Sya ketika persembahan.Dia tahu Sya tidak akan dapat buka beg itu dan tidak akan tahu yang barangnya hilang.Sya pula tidak semestinya akan bawak Beg tangan itu ketika dipanggil untuk persembahan.Jadi,Red melekatkan beg nya di dalam kot yang dipakainya kerana beg itu kecil.Jadi bila dia beri beg tangan Sya itu seolah olah beg itu di teleport ke tanganya.Beg Sya yang lama pula diambil oleh kru persembahan secara senyap.Beg baru itu pula semestinya mempunyai barang milik Sya.Di sebalik helah ini:
Red sangat suka kepada Sya beberapa minggu lepas kerana Sya selalu datang ke persembahannya.Jadi Red memberi beg tangan yang baru untuk Sya kerana beg tangan lamanya rosak di bahagian bawah.
YOU ARE READING
The Mysterious Magician
Mystery / Thrillerseorang pembuat magic yang bijak dan psycho telah direkrut oleh seorang gadis untuk mengikut sebuah agensi rahsia dan berkhidmat sebagai magician yang membawa kebaikan.