Kapitel 5

167 17 2
                                    

~Oscars POV~

Först förstör han Juliets liv och nu kommer han och säger åt mig att inte röra henne!

Jag slog allt vad jag kunde, träffade sidan av hans huvud och han föll till marken...

-Oscar...

Jag vände mig om och såg att Felix stod i dörröppningen,

-vad fan gör du!?

Skrek han sen och jag vart så arg.

-Han har förstört henne Felix! Hon pratar inte med mig eller någon! Hon har inte sagt ett ord sen den kvällen, hon bara stirrar in i väggen!

Omar stod nu bredvid Felix och såg chockat på Ogge som fortfarande inte hade ställt sig upp.

Då kom hon, Juliet....

-OGGE!

Alla kollade chockat på henne, var det de första hon hade att säga!

-är det ditt första ord!?

Hon såg skrämt på mig men sprang sen fram till Ogge,

-Han blöder och är medvetslös! Ring ambulans!

Felix skyndade sig med att få upp telefonen och snart började han diskutera högljutt.

Jag vände blicken mot Juliet & Ogge.

Hon lyfte hans huvud och placerade det i hennes knä, hon drog med sin hand längs hans kind.

Han rörde inte en muskel...

Hon grät, hon tittade inte bort från honom.

-dom har skickat en ambulans!

Alla kollade på Felix som viftade med telefonen. Juliet andades ut, men hennes ögon fylldes av panik snart igen.

Hennes byxor var blodiga av hans huvud.

-Flytta på dig, du förstör jeansen.

Hon tittade på mig med en mördande blick. Om blickar kunde döda, hade jag varit stendöd nu...

Ambulansen var snart här och lyfte upp Ogge på en bår, ingen fick följa med för att det var en liten ambulans eller vad hon nu sa.

-kom nu. Jag sa det lugnt och snällt till henne.

-vi går hem.

Hon skakade på huvudet, men vart skulle hon då?

Jag visste att hennes mamma var elak mot henne! Hon fick inte gå dit.

Hon gick mot mig, trodde jag. Hon gick rakt förbi till Felix & Omar.

-vill du följa med hem till mig istället? Sa Felix och Juliet nickade och kramade honom. Dom gick iväg.

Fan.

~Juliets POV~

Jag satte mig på Felix moppe och höll hårt om hans midja, efter bara några minuter var vi framme.

Han gick av och hjälpte mig ner, vi gick in i hans hus.

Ingen var hemma så vi gick in till vardagsrummet, han tryckte på fjärrkontrollen och nåt program spelades upp på tv:n.

-jag hämtar nåt att dricka, vad vill du ha?

Jag ville inte prata men med Felix var allt lätt.

-Cola. Sa jag enkelt och log mot den söta pojken.

Han nickade och försvann in i köket, scenen där Oscar slog ner Ogge spelades upp om och om igen i mitt huvud.

Felix var snart tillbaka och vi började kolla på nån serie som han tydligen följde, men han såg nog att jag inte fattade nåt så han stängde av tv:n.

-vill du göra nåt? Sa han och jag skakade på huvudet men upptäckte gitarren i hörnet av rummet.

-spela! Sa jag och pekade på den.

-jag? Sa Felix och skrattade, men jag tittade på honom och nickade allvarligt och snart började han spela och sjunga.

-I'm always wondering why

everybody go so fast

and love is like goodbye

it doesn't seem to last

so can't we take our time

stretch it out anticipate

the day we cross the line

with a peace will worth the wait...

Jag bara gapade,

-shit vad bra du är...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 18, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I need you... (The fooo)Where stories live. Discover now