Aby móc latać, musisz czasem upaść.

4 1 1
                                    

Żeby dojść do czegoś, musimy opanować poszczególne rzeczy. Uczymy się w ten sposób cierpliwości.  Nie zawsze jednak chcemy czekać, często wolimy coś zrobić na skróty. Ale czy na pewno warto? O wiele częściej dłuższa droga okazuje się właściwa. Uczymy się na niej wytrwałości i pokonywania trudności. Krótszą drogę wybierają ci, którzy nie umieją czekać. Niestety jest ona niepewna i łatwo z niej zboczyć. Dlatego zadajmy sobie pytanie, czy warto robić coś, co nie przyniesie skutków? 

Życie płynie swoim tempem, a czas, który przeminął już nie wróci. Nie ma czasu na zaczynanie od nowa, lepiej zrobić coś jak należy, krok po kroku. 

Nikt nie umie od razu wszystkiego, uczy się tego z czasem. Aby osiągnąć cel i dotknąć gwiazd trzeba chcieć i próbować, nie zmieniać tego co okaże się zbyt trudne do wykonania i starać się z całych sił. Jeśli się nie uda, upadniesz, ale podniesiesz się z podniesioną glową i zrobisz to kolejny raz, aż do skutku. Z wiarą ruszysz na przód, ponieważ każda pokonana przeszkoda tylko cię wzmocni. Nikt nie mówił, że będzie łatwo, ale o to chodzi. Należy stawiać ostrożne kroki, sprawdzać grunt pod nogami, a kiedy nie da się po nim przejść nie szukać miejsca, gdzie jest twardy, ale samemu go utwardzić. 

Wybierz mądrze odpowiednią drogę.


Inna JaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz