1 tahun kemudian—
Jungkook duduk termenung di depan kubur Aira.
"Aira hari ni birthday aq..selalu kau lah orang yg pertama yg akan wish dekat aq ........kau akan datang rumah aq pagi ii lagi sbb nk ucap Happy Birthda dekat aq..aq rindukan saat tu,Aira"
Jungkook menitiskan air mata dan cepat ii dia menyapunya
IPhone nya berbunyi..
"Helo" tegur Jk
"Helo..ni Jungkook kan?"
"Haah..ni sape?"
"Ni Doktor Song"
"Ouhh doktor..ade ape?"
"Buleh x..saya nk jumpa dengan awak hari ni"
"Hari ni?"
"Haah hari ni kalau awak x sibuklah"
"Baiklah saya pergi sekarang"
"Naee.."
Talian dimatikan..
+++
"Ade ape doc nk jumpa saya?"tnya Jk
"Saya nk sampaikan ni untuk awak"
"Dari siapa ni?"
"Dari Aira..Dia suruh bagi dekat awak"
"Tapi kenapa baru bagi sekarang?"
"Maaf saya x tahu..dia just suruh saya sampaikan ni je untuk awak"
"Ouhh thanks..saya balik dulu"
"Gwenchana..ermm Jungkook"
"Ye?"
"Happy Birthday"
"Macam mana doc tahu?"
Doktor Song tersenyum kecil..
+++
Jungkook Pov'
Aq membuka kotak pemberian Aira
kaset? Aq terus memasangnya
Keluar gambar aq bersama Aira dari sekolah rendah hingga sekolah menengah.
Aq rindukan Moment ii bersama dia
"Hi Jeon Jungkook"
Aq melihat seorang yeoja yg memakai dress yg berwarna putih sedang melambai ke arahku sambil tersenyum.
Aq balas senyuman dia walaupun aq tahu yg dia x kn nmpak
"Kau ape khabar? Mesti kau dh besar sekarang kan? Dh setahun aq tinggal kan kau.."
"Kau dh jumpa pengganti aq ke? Mesti yeoja tu lebih comel dari aq kan? haha x sabar nk tengok nnti 😆"
"Kookie..aq nk mintak maaf dengan kau sbb sorokkan pasal sakit aq dari kau..Aq tahu ni akan buat kau lagi sedih kalau aq x beritahu tapi aq terpaksa aq x nk tengok kau terlampau risau sbb masa tu kau ade Jihye mesti kau akan pentingkan dia dari aq..Aq x nk ganggu hubungan korang jadi aq x beritahu pasal sakit aq"
"Tapi Jungkook sejak kau cp dengan Jihye kau buat aq terseksa..kau buat badan aq makin lemah..kau tinggalkan aq sorang ii..kau biarlan aq menderita sorang ii..kau dh x kisahkan aq bila Jihye muncul..kau lebih pentingkan CINTA dari SAHABAT kau tahu tkkk??"
Aq melihat Aira yg sudah mengalirkan air mata.Maafkan aq Aira aq x pernah swdar pun selama ni
"Aq kalah dengan dia..Aq kalah dengan yeoja yg baru kau kenal x sampai 2 bulan dari aq yg kau dh kenal bertahun-tahun ni.Ye aa tahu dia lebih Perfect dari aq tapi kau kenalah ambil tahu jugak pasal aq bukan biarkan aq sorang ii je..menangis sbb kau tapi aq nk kau ingat aq x pernah pun nk rosakkan hubungan korang walaupun aq memang x suka korang bersama..aq ttp tabah aq x nk tunjuk yg sebenarnya hati aq sakit sangat 💔 Aq terpaksa tinggalkan cinta pertama aq supaya aq x perlu lagi menderita lihat cinta pertama aq bahagia dengan orang lain "