" seorang gadis yang dilahirkan dalam keluarga yang mempunyai didikan agama yang lengkap tetapi gadis ini lebih memilih untuk bersosial dan hanyut dalam keseronokan dunia ".
" gadis yang sosial berubah menjadi seorang ni setelah 17 tahun hanyut dengan dunia sosial dan popularity "
hari demi hari , teguran demi teguran tiba . namun gadis tu tidak mengendahkannya.
sampai satu masa , gadis ini kehilangan orang yang dia sayang dan percaya . gadis ini menyalahkan dirinya kerana dia punca kematian , tapi tu hanya sementara . ianya hanya bertahan selama seminggu lalu si gadis tadi kembali seperti sediakala , kehidupan yang keseronokan dan diakhiri dengan linangan air mata setiap malam . bukan mengalir kerana ingatkan dosa tapi kerana membe tak penah menghargainya .
" aku nak berubah ? orang kecam aku . ahh ! waste time je . keluh aku .
" aku nak berubah , orang borak kisah lalu . ada membe semua tak sapot pakat tinggal aku , ahh ! waste time je " keluhnya lagi .
" aku dah korban semua yang kau nak , apa kau minta aku tunaikan , aku tak harap kau menghargai tapi tak bolehkan engkau berhenti salahkan aku ? hukum aku sebagai penjenayah bila aku buat satu kesilapan , ahh ! tak fair :))
masa kian berlalu , aku mendapat pesanan mesej dari kawan karibku lelaki yang aku percaya satu-satunya ( Nufa )
" kau asal " sapa Nufa ?
aku hanya seen dan palau Nufa , tapi well ? biasalah membe baik mesti curious dia tinggi dan nak tahu apa terjadi . lalu Nufa terus spam call ws tapi aku hanya " decline " . Nufa pon rasa giveup lalu membiarkan . tapi tidak lama kemudian , perasaan serba salah tu hadir , kesian dekat Nufa dia tak bersalah ! Okay aku pon terus call Nufa balik dengan nada yang garang .
" asal call " sapa aku pada Nufa .
" kau asal tho ? " tanya Nufa .
" nothing . haha . jawab aku tadi tapi aku tidak menyedari bahawa cara aku menjawab membuat Nufa tahu bahawa aku tengah menangis .
" kau nangis eh ? " tanya Nufa lagi .
aku hanya mampu mendiamkan diri dan tak mampu untuk membalas teguran dari Nufa dan aku terus menangis serta meluahkan pada Nufa .
" aku tak faham , apa salah aku ? semua aku buat salah ? aku dah bagi apa dorang nak ? asal semua jadi macam ni ? " luah aku "
" kau ni chill la , biasalah manusia . tu la kau baik sangat , percaya sangat orang ? see apa dah jadi ? " respond Nufa "
" sebab tu aku malas story dengan kau , ayat kau menyakitkan hati , dah la bye ! balas aku dan terus mematikan call .
tidak lama kemudian , Nufa dm . " kau ni leklaa , aduhai suka sangat nak deep , aku cakap sebab kau membe aku . kau nak tolong orang pon agak2 la . dorang tu ada ibubapa , kau bukan ibubapa dorang . mustahil ibubapa dorang tak boleh sapot dorang ? tu tugas ibubapa dorang la !
" tapi aku nak tolong je ? dia membe ? aku nak tolong la , aduhai . tapi haih . balas aku .
" haa ni sebab aku malas cakap dengan kau , kau degil ! keras kepala ! kau rasa diri kau je betul ? orang lain salah . orang nasihat tak nak dengar lepastu terluka kau tanya kenapa ? " balas Nufa "
" okay aku minta maaf , ye aku ego dan emo . maafkan aku ? aku tahu salah aku . tapi kau bertabahlah ada kawan macam aku kan ? mesti menyesal kan " balas aku "
" haa ni la kau tahu dari dulu , minta maaf lepastu repeat lagi ! lepastu bagi ayat pasrah , masalah takkan settle la weyh . stop la weyhh kau ni dah dewasa , ada otak gunakan . jangan kasi orang pijak kepala kau " balas Nufa.
YOU ARE READING
H A N Y U T
Randomseorang gadis yang dilahirkan dalam keluarga yang mempunyai didikan agama yang lengkap tetapi gadis ini lebih memilih untuk bersosial dan hanyut dalam keseronokan dunia gadis yang sosial berubah menjadi seorang ni setelah 17 tahun hanyut dengan dun...