petang tu aku memang penat , aku dah cakap dengan kawan aku . aku tak pergi ? ..
" ra penat , sumpah , korang jela yang pergi . jelas aku ." ala ra , jangan la macam tu . kesian ammar nanti , balas alma .
" ha ? biar la dia sorang2 , malas nak ambil port . jelas aku .
aku tengok alma buat muka berharap , so aku berfikir ? em yela . pergi jela .
kebetulan ada yana , aku terus cakap dengan yana call bf dia .
well , takkan la aku nak bagi dia ikut ? lepastu tengok drama aku dengan ammar ? tak kesian ke dia .
" fone berdering ..
" weyh jim ? aku tahu kau siap sekarang . nanti ammar amik , kesian awek kau ni .
" ha yela , balas ajim .
tak sempat aku habiskan cakap ? ajim terus letakkan fone .
aku yana dan alma terus ke kereta tunggu mereka .
dalam kereta aku merungut , mana si ammar ni ? asal lambat .
aku tengok wana sama danial plak ? tengah berdrama layan korea . so aku senyap je .
tidak lama kemudian ammar sampai , aku pon terus ajak yana dan masuk kereta .
dalam kereta ? kepala aku sakit . aku dah ketuk kepala aku pakai dompet dah .
ajim tanya , asal zahra ? soal ajim.
aku cakap aku sakit kepala .
aku tengok ammar pandang aku lain macam , aku pon diam jela . aku senyum je pandang ammar .
setibanya dekat gm , kepala aku semakin sakit tapi aku cuba bertahan sebab aku fikir kawan2 aku , well aku kan pengerusi program .
aku kuatkan diri tapi aku pegang tangan yana kira yana papah aku .
aku cakap aku okay , ammar yang dekat belakang aku dah pandang aku lain macam . aku senyum je .
aku biarkan wana danial ajim gerak dulu . aku pon suruh yana jalan dulu . aku jalan lambat sebab kepala aku sakit gila .
" ra nak cari barang , korang settle la dulu , jelas aku .
tengah aku jalan2 , aku tak sedar ammar ekori aku , aku jalan dengan terhuyung hayang tapi aku masih kuatkan diri untuk teman mereka membeli barang ..
tapi kepala aku kian sakit , aku nampak cahaya sangat terang . tapi aku teruskan perjalanan dengan senyuman
" kau okay tak ? soal ammar .
aku hanya senyum dan macam biasa keras kepala aku kata aku okay .
aku memang nak jatuh masatu , ammar terus lari ke arah aku .
" okay apa macamni ,dah pergi masuk kereta .
sampai je aku masuk kereta , kepala aku kian sakit .
kau okay tak ? soal Ammar
aku tak membalas apa pon , sebab kepala dah sakit sangat macam tu .
aku dengar orang panggil nama aku ? tapi aku tak ada daya nak bangun .
aku sedar2 je aku dah dikelilingi dengan doktor dan jururawat serta mesin sebelah aku , lepastu ? aku dengar bunyi mesin untuk pernafasan dan tangan aku sakit sangat , kepala aku lagi sakit .
aku tengok tangan aku dah kena ambil darah ? lepastu aku nampak orang berbaju putih , pandangan aku kabur waktu itu tapi aku jelas mendengar apa persoalan yang ditujukan .
sakit tak ? awak ingat tak apa yang terjadi ? siapa nama awak . soalan bertubi2 datang .
aku tak ingat apa2 waktu itu , lepastu aku dengar orang suruh aku rest dan pejamkan mata ...
YOU ARE READING
H A N Y U T
Randomseorang gadis yang dilahirkan dalam keluarga yang mempunyai didikan agama yang lengkap tetapi gadis ini lebih memilih untuk bersosial dan hanyut dalam keseronokan dunia gadis yang sosial berubah menjadi seorang ni setelah 17 tahun hanyut dengan dun...