Tiba-tiba ada orang meletak kan pisau di belakang Zack dan menyuruh Zack masuk kedalam rumah lalu menutup pintu.
Suara itu bagaikan seorang wanita,tapi Zack tak dapat melihat kerana terlalu gelap untuknya melihat."what the hell....sapa kau?"soal Zack.Wanita itu membuka lampu lalu melihat kearah Zack dengan pisau menghala kearah Zack.
"Nama saya Clara.saya datang kesini untuk tanya kepada awak bagaimana awak melihat orang daripada setiap CCTV di selururh dunia ini?"soal Clara.Clara terus menyimpan pisaunya dan menghulurkan tangan pada Zack untuk bangun."apa yang pentingnya bagi awak untuk tahu itu?"soal Zack.
"Saya daripada sebuah kumpulan bernama Skyline."kata Clara."huh?bunyi macam nama kereta."kata Zack menahan ketawa."well,mungkin sebab author dah tak ada idea."kata Clara.
"Ok baiklah,apa kumpulan Skyline tu buat?"soal Zack."Kumpulan hacker,yang masih mencari cara untuk masuk kedalam rangkaian CCTV dunia.Tapi awak dah jumpa caranya.Saya datang nak rekrut awak untuk misi ini.misi untuk selamatkan dunia ini.Awak dah menjumpai cara untuk awasi seluruh dunia dalam sebuah telefon pintar."kata Clara sambil tunjuk pada telefon Zack.
"Ok baiklah,tak berminat.."kata Zack lalu membelangkangi Clara.Tiba-tiba Zack berhenti setelah Clara mengatakan sesuatu."Daripada awak setiap hari menghalang hacker untuk mengawal Facebook,lebih baik awak ikut kami untuk buat sesuatu lebih besar."kata Clara.
"Haaaaaaaa Fine...."kata Zack.
Zack menunjukkan segala cara untuk menggodam CCTV dunia tanpa dikesan kepada Clara.Clara mengganguk sahaja.Kemudian Zack melatih Clara menggunakan Tetikus sewaktu dalam mode untuk memusing CCTV.Zack terpaksa menyentuh tangan Clara untuk mengajarnya.Sewaktu itu wujud sebuah perasaan berdebar di hati mereka berdua kemudian setelah habis Zack melatihnya,muka mereka berdua merah padam.
"Urmmmm..so Saya balik dulu...saya akan hantar contact saya pada awak."kata Clara sambil tersenyum lalu lulang kerumahnya.Zack pula seronok bila dapat tahu Clara menjadi rakanya.
(Keesokkannya)
Zack baru bangun dari tidurnya.Melihat telefon pintarnya menunjukkan mesej daripada Clara.Iaitu contact Clara.Segala maklumat tentang Clara.Ini membuatkan Zack mempercayai Clara.Zack bangun daripada katilnya laly menuju ke bilik air dan mensiapkan dirinya.
Zack perlu berjumpa Clara di sebuah lokasi rahsia yang hanya hacker sahaja tahu di mana.Zack bergerak ke tempat itu menggunakan telefon pintarnya.Jadi bila sampai di tempat itu,Zack nampak sebuah pintu yang agak buruk.Dibukanya lalu terlihat sebuah penghadang untuk menghalang orang asing masuk.Zack menggodam pintu itu kerana pintu itu mempunyai butang kata laluan eletronik yang menggunakan WI-FI.
Zack melihat muka Clara ketika membuka pintu itu. itu membuatkan Zack terkejut tapi menahan terkejut itu.
Zack-😄
YOU ARE READING
HACKER
Actionseorang lelaki yang selalu stalk orang ramai untuk tahu apa yang mereka buat.Hanya dengan manggunakan telefon pintarnya dia dapat godam segala galanya.Dia lakukan semua itu untuk kebaikan.