chp1 ✿

75 13 8
                                    

hey ! thankyou singgah kemari. 🌸
Enjoy ~♡ (◕ᴗ◕)

✾✾✾

"wehwehwehWEHH- adeh" Jyura menggosok kepalanya yg baru dicepuk Wonwoo.

Wonwoo hanya main phone selamba.

"ape kau setan tetiba melalak" Hyemin mengunyah popcorn sambil menonton tv.

"NCT NK KAMBEK(imagine la syg) WEHH SIS HEPPY HSHSHS" kalini Hyemin pulak cubit lengan Jyura.

Jyura mencebik sambil mengusap lengannya akibat cubitan padu Hyemin.

"kau kalau nk fangirling bagai pun takpayah la sampai sepak kaki aku , sakit bongok." jeling Wonwoo.

"eh ? Kena kau ek ? Aku ingat kayu mana aku sepak tadi" Jyura menggaru kepalanya yg tak gatal. Tangan dia yg gatal tu ._.

"lol. Kayu ? Dlm rumah ? Hotak kau. Kaki aku terlalu fab untuk kayu." Wonwoo mengusap-usap kakinya dan cium.

Oh. Kotor la. hanat.

Hyemin buat muka geli.

Gila kau takgeli ? Dh ah keluar rumah tadi tak pakai kasut lepastu pergi cium eyyy.

whatever Wonu. mulut kau.

"Jyura ." panggil Hyemin.

"apa ?"

"esok aku ada perjumpaan lah lepas sekolah , sorry weh takboleh teman kau esok" Hyemin menayangkan mata anjingnya (puppy eyes pft)

"oh. ara .. takpe lah Min , aku boleh je pergi sorang" Jyura tersenyum.

"hmm .. Wonu ?" soal Hyemin.

"mwo ??"

Wonwoo pandang Hyemin dan Jyura silih berganti. Bersama popcorn yg penuh dlm mulut, habis tersembur eyy. Kalau ada girlfriend ni.. Tak ngaku gamaknya.

"dia ? Teman aku ? Memang tk lah. Dia ni manalah boleh diharap, nama je abang" Jyura mencuri sedikit popcorn Wonwoo dlm diam.

"aipp" Tgn Wonwoo menampar lembut tgn Jyura yg cuba mencuri popcornnya. Amboi kau. Dekut.

"ha, takpe lah. Aku nk balik dulu, bising mak aku kat rumah tu. bye Wonwoo, Jyura" ujar Hyemin sambil berjalan kearah pintu.

"bye" serentak mereka.

Hyemin menutup pintu dan berjalan ke rumahnya. alah tak jauh pun.

"teman apa tadi ?" soal Wonwoo. eh bang, baru bangun dri alam blur ke ?

"pergi funfair. sah kau taknak ikut aku en. " selamba Jyura.

"eo ? funfair ? dekat bandar Seoul tu ?"

"eh taklah , Kat Malaysia" jeling Jyura. boleh lagi tanya soalan bonus.

Wonwoo terus pijak kaki Jyura . geram wei geram ada adik macam ni.

" adehdeh sakit hanat ! " Jyura aim bontot Wonwoo and sepak . wau first blood hagagag

terbaring abang dia , muka dia like

" kalau aku tak leh berak sebulan aku cari kauu fak- " kau tengok, bertapa terseksa nya keadaan mamat ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" kalau aku tak leh berak sebulan aku cari kauu fak- " kau tengok, bertapa terseksa nya keadaan mamat ni . ಠ◡ಠ

" hagaga , ok maaf " Jyura tersengih

"ok ah weh. aku teman kau esok" Wonwoo mengeluh . terpaksa dia korbankan masa berharganya.

"mwo ? Jinjjayo? Wuuuu timakasih bang" Jyura terus kiss pipi Wonwoo. Mata Wonwoo membulat.

" eeeeii Jyu ! Kau ni kan.."

"ala rilek bang. adik kau jugak en" Jyura jelir lidah

Wonwoo menjeling Jyura dan bermain telefonya.

dehek, tau ah kau shekshi..takyah jeling-jeling bagai.

✾✾✾

kumpulan yg diberi nama Bts itu semua ternganga.

What the-

"Jin hyung ! Nampak kepala mascot aku tak ?"

"kau asal Yoongi ? Buang tabiat ? Tetiba pakai maskot ni , nk kata hari Halloween dh lepas. Apa kes duh." Namjoon tergaru-garu kepalanya yg dh macam sarang burung tu. Kusut bang.

"kau lupa ? start esok, aku kan amik part time kerja kt funfair yg baru bukak esok tu" Yoongi membelek-belek mascot yg berada di badannya.

uwu hensem gak aku ni ehek.

"masalahnya...hyung cute !! Woahh my abe" Jimin berlari anak memeluk Yoongi.

"yah, jiminie.. Aku dah la panas then kau pergi peluk aku pulak."

"sapa suruh hyung pakai sekarang. Hyung tau kan.. Jimin takkuat tgk hyung pakai cute-cute .." Jimin tersengih.

Uuuu ('∀`)

Kau ckp diorang gay aku terajang -_-

"alah, aku pakai jer. Mana tau kot-kot besar sangat ke, terus swa-"

"swag hyung fly kat Tae ? Yuhuuu" belum sempat Yoongi memghabiskan kata-katanya. Taehyung memotong.

"go to hell bij ." jeling Yoongi.

"HAHA PADAN MUKA HAHAHA"

"kau Hoseok. Sebelum kaki aku rasa muka kau, baik kau diam. Jgn sawan sgt" Jin bermain-main dengan sudip ajaibnya.

Nk tau knapa ajaib ? Sbb.. Selain dari memasak , sudip tu boleh digunakan untuk pukul bontot org k bye.

"weh guys " panggil Namjoon.

"what ?" Soal Yoongi yg masih sedaya upaya tolak Jimin dari peluk dia.

"yah! Dey lepaslah! "

"Chim syg hyung~" Jimin wink

"Lahai kenapa budak seekor ni" Yoongi garu kepala.

"dia rindu Jungkook be like" bisik Taehyung.

"palau -_-" Namjoon pasrah dan jalan ke arah meja makan

Oh ya , Jungkook balik rumah mak ayah dia .

"yah Park Jimin ! Aku nk tukar baju ni tepi laa !" rengek Yoongi.

"Hahaha padan muka ! Macam tu lah chim rasa masa chim nk terkencing tapi hyung tido mengigau peluk chim."

"apa kaitan bongok ? -,- "

"takde.. Ngehehe" Jimin tersengih

"Wahai anakku~yg lagi dua tu tak nk makan ker ?" Soal Jin di sebalik dapur.

Jimin dan Yoongi tersengih lalu berlari ank ke meja makan.

Tbc°

Hakhak ok i know xbest ♡˙︶˙♡

note ;; story ni wujud pada zaman n00b aku so maaf if jalan cerita merapu HEHEK

K bai 🐿

『 mascot 』• min.ygWhere stories live. Discover now