Bilinenler

19 3 0
                                    

27 Ağustos Salı...
Nico'nun yarın doğum günüydü ve tam 8 yaşına girecekti. Annesi ve babası da oğullarına hediye almak için alışverişe gideceklerdi.

Anne ve babasıyla hergün olduğu gibi neşeyle kahvaltı eden Nico odasına gidip kitap okumaya başladı. Birkaç dakika sonra annesi de Nico'nun odasına geldi.
Annesi:
-Nico biz babanla alışverişe gideceğiz, sen evde kal. Biz hemen geliriz tamam mı?

Nico kitaba öyle dalmıştı ki annesini dikkate bile almamıştı. Dalgınca annesinin yüzüne bile bakmadan:
-Tamam anneciğim, görüşürüz.

O sırada Nico'nun babası da içeri girdi. Annesine fısıltıyla "Gel canım, biz gidelim en iyisi. Nico kitaba çok dalmış zaten, baksana." dedi. Nico hâlâ kitap okumaya devam ediyordu.

Aradan bir saat geçtikten sonra Nico'nun ve annesinin en çok sevdiği komşusu Sarah teyze evin kapısını çaldı. Nico "Kim o?"dediğinde hüzünlü bir ses "Nico, benim tatlım Sarah teyzen." dedi Sarah teyze. Nico sevinçle kapıyı açtı. Çünkü Sarah teyzeyi çok seviyordu. Sarah teyze elleriyle yüzünü siliyordu, anlaşılan ağlamıştı. Ama karşısında Nico'yu görünce neşeli gibi davranmaya çalışmıştı.
Nico:
-İçeri gelsene Sarah teyze.
Sarah teyze:
-Nico ben sana birşey söylemek istiyorum. Annen ve baban birkaç gün eve gelemeyecekler. Birkaç gün benim evimde benimle birlikte kalacaksın.

Nico Sarah teyze ile kalacağı için sevinmişti. Ama anne ve babasından ayrı kalacağı için de üzülmüştü. Biraz da şaşkındı. Merakla:
-Peki ama neden?
Sarah teyze:
-Şey, çünkü şey, annen ve baban ufak bir kaza yapmışlar. O yüzden birkaç günlüğüne hastanede kalacaklar. Biraz rahatsızlanmışlar. Ama merak etme, iyileşecekler. Korkmana gerek yok. Hadi çantanı hazırla da seni bize götüreyim.

Nico anne ve babası kaza yaptığı için çok üzülmüştü. Ama Sarah teyzeyle kalmaktan başka şansı yoktu. Nico, Sarah teyzeye "tamam" anlamında başını salladı. Odasına gitti, sırt çantasını hazırlayarak sırtına taktı ve hemen Sarah teyzenin yanına gitti. Sarah teyze onu evine götürdü. Zaten aynı mahalledeydi evi.

Sarah teyzenin evine geldiklerinde Sarah teyze Nico'ya yemek hazırladı. Birşeyler atıştırdılar. Nico televizyon seyretmeye başlamıştı. Saat 11 olmak üzereydi. Sarah teyze televizyonun karşısında koltukta oturduğu yerde uyuya kalan Nico'yu görünce yanına gitti. Koltuğun köşesinden hafifçe seslendi:
-Nico, tatlım boynun tutulacak. Kalk çekyatı açayım rahatla yat. Hadi tatlım.

Nico hafifçe kıpırdanarak kalktı. Uykulu bir şekilde bekledi. Sarah teyze Nico'nun yatağını hazırladı ve Nico'yu yatırdı. Kendisi de odasına gitti ve yattı. İkisi de mışıl mışıl uyudular.

Bir Yetimin Günlüğü (Düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin