"Tapi ada btul jugk kta Lisa." bisik Jisoo. Lisa menggelengkan kpalanya apabila melihat kerenah unnienya itu.
Waktu pulang👅💞...
Jisoo berjalan seorang diri smbil berfikir prkara yg dikatakan oleh Lisa dan mimpi yg dialaminya. "Chagiya!" jerit V menuju ke arah Jisoo dgn pantas. Jisoo tidak dgr panggilan V. Tiba² ada sebuah kereta merah menuju ke arah Jisoo yg sdg termenung dgn laju. (phm²kn lh ayat ni ye😂) "Chagiya! Stop!" jerit V lalu menarik Jisoo ke dalam dakapannya. "Gwenchanha?" tnya V lalu melihat keadaan Jisoo yg tidak terurus itu. Jisoo membatu. "Jisoo!" jerit V geram. Jisoo tersedar dri lamunannya. "Aarrgghh!" keluh Jisoo perlahan smbil memegang kepalanya yg sdg sakit.
Tiba² Jisoo rebah ke tanah. "Chagi!" V trus menyambut Jisoo. "Chagiya? Chagi?" V cuba utk mengejutkn Jisoo, tetapi Jisoo tetap tidak memberikan apa² respon. Tanpa membuang masa, V trus mendukung Jisoo ala bridal style dan trus menuju ke arah kereta mewahnya itu. V trus memandunya keretanya itu dgn laju.
Di Klinik Minho 24 hours🏪...
"Dia stress sgt, sbb tu dia pengsan scara terkejut." terang Dr.Minho. "Kamu thu apa punca dia stress melampau?" smbung Dr.Minho lgi. "Saya pun tak thu doktor. Kawan dia Lisa pun ckap yg harini dia lain.." blas V yakin. "Ahh nae...balik nanti kamu bawalah dia pergi makan dan berehat." nasihat Dr.Minho. "Baiklah doktor." blas V bimbang.
V bangun dan beredar dri bilik doktor dan trus menuju ke arah Jisoo yg sdg menyandarkn badan smbil melihat ham tangannya. "Dah pukul berapa?" tnya Jisoo tiba² bersuara. "Baru pukul 6 petang." jwab V kebosanan. (huhu sian bwi😂😂) "Lepas ni, ikut oppa gi makan. Dr.Minho nasihatkan oppa suruh bawa chagi makan. Nae?" tnya V. "Ok." jwab Jisoo acuh taka acuh.
Di Restoran I Hate You😒💔...
(anggaplah ni restoran yg x wujud.. kang korang gi search di google x jumpa, mai bash author pulak😥😂)"Aarrgg kenyangnyaa~! Sdap btul nasi kimchi tadi haha." kata V kekenyangan. "Amboii , Dr.Minho sruh si Jisoo tu yg mkn kau pulak yg kenyang lahai" kata aku aka author yg kiut meh ... "Halahh ² biar la aku nak makan skali..bknnya salah un" cebik V. "Dah la² .. sambung patt" kata aku aka author yg kiut meh (🌝)
"Haah, lain kali chagi nak pergi lagi dengan oppa." sokong Jisoo. Dia terus terlupa akan perkara tadi selepas menikmati mknn. "Chagi nak tdur sekejap, nanti oppa kejutkan chagi eh bila dah smpai rumah tau." kata Jisoo ngantuk. "Ok chagi." blas V smbil smirk.Beberapa minit berlalu🍃🍃...
"Chagi, bangun. Kita dh smpai." kejut V smbil menggoncang-goncangkan badan Jisoo dgn perlahan. "Uwarghh~" nguap Jisoo sekali lagi dan terus keluar dari kereta V tanpa melihat sekeliling. Jisoo berhenti dan bertanya pda V, "Ehh oppa, ni bukan ke hutan? Wae oppa bawa chagi ke sini?" tanya Jisoo bertubi-tubi. V smirk. Jisoo teringat akan mimpi yg dialaminya dan mindanya bertukar menjadi negative. Muka Jisoo automatik bertukar pucat. Jisoo memandang V yg bila entah muncul di belakangnya. "O...op...oppa?" tnya Jisoo ketakutan. "Ye chagi?" jwab V selamba, seperti tiada apa² yg berlaku dan pelik. Tiba² Jisoo merasakan mulutnya ditutup dri belakang. Pandanganya terus menjadi HITAM .
TBC...
VOTE AND COMMENTS? GUMAWO <3
DON'T BE A SILENT READER NAE!
YOU ARE READING
THAT DREAM ?! || K.T.H ||
Short StoryJisoo telah mendapat satu mimpi yang dasyat dan ngeri bagi dirinya . Sepanjang hari dia memikirkan isi tersirat tentang mimpinya itu tanpa mengambil peduli tentang dirinya . Pada malam itu , Taehyung iaitu namja chingunya membawa dia ke suatu tempa...