"HAHAHAHA!" kedengaran gelak tawa V di dlam hutan itu.
"Aniya! Aniya! Aniya!" jerit Jisoo. "Jisoo ahhh..." pnggil Jin iaitu oppa kesayangannya. Tiba-tiba, Jisoo melihat oppanya berada di sebelahnya itu dan trus memeluk oppanya itu dgn erat. "Wae ?? Mimpi ngeri?" tnya Jin. "Haah..." jwab Jisoo singkat. "It's ok." jwab Jin. "Oppa! Jebal jgan tinggalkan Jisoo...oppa ckaplah kat bos oppa yg Daegu tu jauh sgat!" smbung Jisoo lgi hmpir menangis. "Oppa terpaksa...lgipun oppa prgi 3 hri je. Lgipun, V kn ada." pujuk Jin. "Dah² prgi smbung tidur. Baru pukul 5:30 pgi ni" smbung Jin smbil menyelimutkn Jisoo. Jisoo hnya memandang kelibat oppanya prgi dri situ dlam keadaan sedih. Maklumlah, Jisoo hnya mempunyai oppanya. Ibu bapa mereka kemalangan dalam kemalangan 4 thun lepas. (hrap phm yini ayat😂🌝). Jisoo smbung tdur dgn hati yg gelisah dan sdih.
Beberapa jam kemudian🍃🍃...
"I need you girl wae honja saranghago honja seoman ibyeolhae~" kedengaran bunyi alarm Jisoo iaitu lgu <I Need You> by BTS. Jisoo trus menuju ke tandas dan menyiapkn diri. Dia memakai baju uniform sekolah dan menyikat rmbut merah tuanya itu. Jisoo trun ke bwah dan melihat keadaan ruang tamunya. Sunyi. "Selalunya oppa yg sediakan breakfast." keluh Jisoo.
Oppanya itu sudh pgi² bertolak. Titt Titt Titt! Kendengaran bunyi hon kereta mewah milik V dan ianya menandakan V sudh tiba di hadapan rumahnya. Jisoo berlari menuju ke kereta V dgn senyuman di bibir. Tiba² Jisoo berhnti dan senyumannya hilang sekelip mata. "Wae chagiya? Gwenchana?" tnya V kebingungan. (hayokk v...apa yg kau buat dkt dia hah😛😓)
"Aniya, tak ada apa²." ujar Jisoo lalu melemparkn her FAKE SMILE to V. V blas ia dgn snyuman yg menampakkan gigi putihnya itu.
Di dalam kelas Jisoo😎💞
"Mimpi aku ni btul ke tak?" bisik Jisoo dlam hati. Termenung. "Anyeongg my unniee !" kejut Lisa tiba². "Opocot unnie²" latah Jisoo. (lel wae jisoo unnie melatah smpai cmtu skali😂😂 *gelak author smbil guling²) "Hahahahaha!" terbahak-bahak Lisa mentertawakan Jisoo. "Yahh Lalisa Manoban!" marah Jisoo. "Eee tak aci ah main nama penuh nii." cebik Lisa. "Hahahaha." ketawa Jisoo acuh tak acuh. "Asal unnie termenung sorang² ni? Unnie dh smpai mana? Malaysia? Tak pun hati V." ejek Lisa.
"Unnie tgh fikir something ni." jwab Jisoo sperti org yg sdg hadapi masalah sebesar gunung. "Wae geurae?" tnya Lisa. Tiba² Jisoo meletakkn tangannya dan memandang muka saengnya dgn serius. Lisa membuat muka keliru dan tertanya-tanya. "Wei, aku mimpi V bunuh aku sbb dia PSYCHO." terang Jisoo. Lisa terpaku seketika dan dia tiba² ketawa terbahak-bahak (korang boleh imagine tak cmna Lisa ketawa like that🌝) dan menyebabkn classmate yg lain memandang mereke serentak. "Unnie seriuslah!" jerit Jisoo smbip menggoncangkan badan Lisa berkali-kali. "Unnie, mimpi tu kn mainan tdur.. yg unnie prcaya bulat² tu dh knpa? Lgi stu, takkan lh si V iaitu namchin kesayangan unnie snggup bunuh unnie. Korang dh couple 2 tahun kot!" terang Lisa menafikan jwapan yg tidak munasabah bginya. Jisoo trus menurunkan tnganya dan memandang ke hdpan dgn perasaan hampa krna saeng kesayangannya tidak percaya. "Tapi, ada btul jugk kta Lisa." bisik Jisoo. Lisa menggelengkan kpalanya apabila melihat kerenah unninya itu.
TBC...
VOTE AND COMMENTS? GUMAWO<3
DON'T BE A SILENT READER NAE!
YOU ARE READING
THAT DREAM ?! || K.T.H ||
Historia CortaJisoo telah mendapat satu mimpi yang dasyat dan ngeri bagi dirinya . Sepanjang hari dia memikirkan isi tersirat tentang mimpinya itu tanpa mengambil peduli tentang dirinya . Pada malam itu , Taehyung iaitu namja chingunya membawa dia ke suatu tempa...