Final~

118 15 2
                                    

"O...op...oppa ?" tnya Jisoo ketakutan. "Ye chagi ?" jwab V selamba, seperti tiada apa² yg berlaku dan pelik (sorry au ayat ni keling sikit😂) . Tiba² Jisoo merasakan mulutnya ditutup dari belakang. Pandangannya menjadi HITAM.

Di rumah kosong🏠🍃....

Jisoo tebangun dan terkejut bila dia merasakan keadaan dan tempat itu sama seperti di dalam mimpinya. Tempat itu gelap dan hanya disuluhi cahaya lampu lilin. "Dah bangun? Lama oppa tunggu chagi bangun tau tak." kata V seperti meminta simpati. "Apa semua ni oppa?" tanya Jisoo berani. V merapatkan jarak bdan antara mereka sambil membawa pisau yang sudah berada di dalam poket seluarnya. "O...op...oppa wae ?" tanya Jisoo semakin gelisah. "Sebelum chagi MATI, oppa nakcakap sesuatu." kata V menekankan perkataan "mati" itu. "Wae?! Mati?!" jawab Jisoo terkejut. "Oppa nak cakap...." belum sempat V menghabiskan ayatnya, tiba² Jisoo terlihat kelibat abangnya yang sedang membawa kek dan beberapa orang rakan²nya sedang menuju ke arah Jisoo sambil menyanyi kan lagu Happy Birthday. "Saengil chukha hamnida~ Saengil chukha hamnida~ Happy birthday to Jisoo~ Saengil chukha hamnida~~" nyanyi mereka kepada Jisoo. Lisa memandang V dengan muka tertanya-tanya. "Saengil chukha hamnida chagiya!" wish V sambil menunjukkan giginya yang bersinar bak berlian itu. Oppanya iaitu Seokjin membantu Lisa bangun. "Oppa kata oppa kena pergi Daegu?" tanya Jisoo seperti hendak menangis. "Oppa terpaksa tipu sebab namchin Jisoo yang suruh." jelas Seokjin. "Siapa je tak nangis, unnie tengah takut time tu. Lepastu kita datang mengejut, memanglah dia nangis." jelas Lisa seperti ibu yang sedang meredakan anak. V terus menarik tangan Jisoo membawa Jisoo keluar tanpa menghiraukan orang lain. Nak cari privacy .

Di luar🌛🌌....

V menyeka cebisan air mata Jisoo. "Mianhae chagi. Oppa ingat chagi suka." jawab V kecewa kerana ideanya gagal. "Mana ada chagi tak suka?" jawab Jisoo menyedapkan hati V. "Jinjja?" tanya V teruja. "SARANGHAE JISOO!" jerit V lalu memeluk Jisoo ke dalam dakapannya. "Yahh! Malulahh!" balas Jisoo lalu membalas pelukan V. "Kata malu, tapi balas juga pelukkan oppa. hahahaha!" gelak V. Pada malam itu, mereka semua bergelak sakan menyambut hari lahir Jisoo di situ.

Di rumah🏠🌌...

Beberapa jam sudah berlalu, Jisoo termwnung membayangkan kejadian tadi. Oppa kesayangannya iaitu Jin (BTS kk jgn ko ingat jin islam ke jin kafir🌝) sudah terdampar di atas katil di dalam biliknya seperti dugong yang kepenatan. Jisoo ketawa sendirian. Jisoo teringat akan diary barunya yang diberikan oleh V sebentar tadi sebagai hadiah. Jisoo terus menuju ke meja studynya yang berada di hujung bilik. Jisoo terus membuka diarynya itu dan membuka muka surat yang pertama dan terus menulis...

Dear diary..
OMG! Today is my best day ever! I can't forgot about what happen just now. Yang paling kelakar ialah aku boleh terlupa yang harini is my birthday!  HAHAHAHA. Aku terlalu berfikir banyak sampaikan aku boleh terlupa hari yang istimewa ini.

SARANGHAE V OPPA!!

Jisoo terus menutup dan terus menuju ke katilnya yang empuk itu. Jisoo tidur dalam keadaan yang happy dan memulakan harinya dengan happy pada esok hari.

~TAMAT~
AMACAM ? BEST TAK? MIAN KLAU X BEST EH.. MAKLUM LAA FIRST TIME NIH BUAT FF BUAT VERSI SHORT STORY.. LAIN KALI AUTHOR AKAN BUAT YANG LEBIH PANJANG AND BEST! VOTE AND COMMENTS? GUMAWOO <3
DON'T BE A SILENT READER NAE!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 02, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

THAT DREAM ?! || K.T.H ||Where stories live. Discover now