Başından beri hep en çok istediğim şeylerin beni o kadar da düşünmedigini farkettigimde çok istemenin o kadar da işe yaramadığını anladım. Bunu anlamak da zamanından önce olmuyormuş. Zamanı varmış. Her şey gibi.
Hayatımızı bazen zaman yönlendirir. Bazen çok erken, bazen çok geç bazen tam zamanında! Bazen bir an önce olmasını istediğimiz şeyler geç olur, zamanı buymuş. Bazen ertelemek istediklerimiz erkenden gelir, zamanı buymuş. Bazen tam zamanında, zamanı şimdi. Evet bence tam zamanı şimdi. Hayatım hep böyle geçti hiç bir zaman ertelemek istemedim. O anda, o sırada kalbimden geçen neyse onu yaptım. Bence insanlar böyle olmalı. Dün geçer, yarın belli değil, elimde olan şimdiki zaman. O yüzden şimdi yapmalıyım. Kalbimden geçeni. "Kalbini dinle, kalbin her şeyi bilir."
Bu sözü ne zaman duydum bilmiyorum ama duyduğumdan beri hayatım böyle devam ediyor. Kendimi bildim bileli daha doğrusu. O yüzden içinden ne geliyorsa yap, pişman olacağını düşünme. İnsan pisman olacağını düşünürse, pişman olur emin ol. Sonu kötü olmaz demiyorum ama sonuç ne olursa olsun insan "ben yaptım" diyebilmeli. Her zaman yaptığının arkasında olmalı böyle böyle olgunlaşır çünkü. İnsan sürekli hata yaparak doğruyu bulur. Çirkini görünce güzelin değerini anlar. O yüzden, hata yapmaktan korkma. Yaptığın her hatada bulacağım doğrunun daha değerli olduğunu hatırla ve asla pes etme!Peygamber efendimizin bir sözü vardır:
"Canı yanan sabretsin, can yakan da yanacağı günü beklesin."
Her hasabın sorulacağı bir gün vardır. Er ya da geç, mutlaka. Çünkü hayat bu biz yaşayacağız ve yaşadıkça göreceğiz. Bazen iyi şeyler göreceğiz bazen o kadar kötü şeyler göreceğiz ki, keşke gormesek diye dua edeceğiz. Ezilen insanlar göreceğiz, katledilenler göreceğiz, kadınlara kalkan eller, çocukları tekmeleyen ayaklar göreceğiz. Görmek istemeyecegiz. Bazen de uçan kuşları göreceğiz, özgürce uçan kuşları, gökyüzünü, parkta oynayan çocukları. O zaman da sukredecegiz, gören gözlerimize, binlerce kez... Görmek yine de güzel şey, baktığın her şeyde görmeyi iste...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVGİLİ GÖNLÜM
ChickLitSevgili gönlüm... Kalabalık sokaklarında, pazarlarında, çarşılarında Tertemiz bir sabaha uyanalım... Bir ağaç hışırtısı, bir kuş cıvıltısı sana Her şeyden çok yakışıyor Bir yer göster bana kalabalık olmasın Biraz nefes alsın, Biraz gülsün Mutlulukt...