p.i(3)

733 13 2
                                    

okay . hari ni aku ada interview  dengan pak cik tua kerepot tuh ! Ya Allah kau selamatkan lah hamba mu ini dari sebarang musibah yang buruk . Aamiin !

"Umi wanie nak pergi interview nii !"
"Okay syg .. Jaga diri tu ye ."
'Aik umi ni .. Kenapa pesan camtu sgt ? Ohmyyy camne nii ? Mesti umi dh tau yg pakcik tua kerepot tu jahatt !! Nak pergi ke tak ? Nak ke taknak ? Adoiii ! Serabut nyee !'
"Woi wanie ! Kau dh kenapa tercegat macam nak buat mannequin challenge kat situ ke ?" Taufiq menegur .
"Hisy yelah angahh . Adik yg mu syg ni akan pergi dari sini . hahh aman lah hidup kau sat gi ."
"Itu lebih baik ."

"aku dh ade kat depan ni . hm not bad gak office ni . tpi aku still tak puas hati , nape lah mama bagi aku jadi p.a utk si tua kerepot tu ? haih nasib baik lah aku ada bawak payung utk dijadikan sebagai pelindung diri . Kot kot pak cik tua kerepot tu nak raba² aku .. Umii !! Wanie nak balikk !!"
"ape hal budak tu ? Sewel ke ?"
"asal tu ? ada pencabul ke ?"
"nape budak tu ? Gile ke ?"
"Sian die weh , muka lawa tpi gila ."
"Memekak betol lah budak tuh !"
'haduhh malu dhooo , kenapa aku tetiba menjerit niii ? Mana nak letak muka nii ? Takkan nak sorok dlm payung lak ? Lantak lah , baik aku masuk dlm cepat !'

'baik aku duduk , rugi x duduk dekat kerusi empuk nii ' aik ambik kesempatan pulak kau bella ?

***********************************

"eerr ... encik ni ke yg nak interview dgn encik rayyan tu ?"
"haa ye saye , saya nak kepastian , boleh saye tanye ?"
"Boleh , awak nak tanye ape ?"
"Siapa nama boss awk ? Saye x ingat lak"
"oh nama die encik rayyan heiyqall"
"haaa , encik rayyan tu tua ke ?"
"pffttt hahahahahahahahahahaha"
'eh nape die gelak ? Aku ade buat lawak ke ? Selalu nye aku buat lawak semua hambar .'
"err , saya ade buat lawak ke ?"
"Cik , cik tahu tak cik ade potensi untuk buat lawak ? Tak pernah org kutuk boss kite tu tua kerepot ."
'patut lah die gelak , sangkaan aku meleset rupanye .'
"lah yeke ? tapi kan kenapa kebanyakannya lelaki ? kalau perempuan pun semua seksi seksi ? Boss ni memang gatal eh ?" Soal ku
"oh boss kita ni anti perempuan sikit . kalau nampak perempuan mesti dia emo tiba² , yang paling lama bertahan tu cuma si eve tu . Dia tu saja kerja kat sini sebab nak goda boss kita je , die tu memang menggedik je kerja die ! Die tu ex boss kite . Tpi sebab laki lain dia tinggalkan boss kita macam tu je . Sekarang dia pulak pegi cari boss kita ."
"oh boss kite tu gay eh ? Anti perempuan bagai ?'
"ehh , die bukan gay . Dia tu masih waras , cume die x boleh terima perempuan lagi , mungkin die fobia ."
"Oh oky terima kasih , err btw name awak sape eh ?"
"oh name saye syed farhan . Cik boleh panggil saye paan je . Cik pulak ?"
" name saye pulak nur bella syawanie binti tengku syed mahdie . Awk boleh panggil saye wanie ! Tak payah lah asyik panggil cik je " kataku ceria
"Oh oky , jom saye bawak awk jumpa boss !"
"ok jom !"

************************************
'oky skang aku kat dlm bilik si rayyan ni . alahai handsome nye si rayyan ni ! rambut keperang perangan , hidung mancung , ada lesung pipit , putih , mata bulat ! huihhh comeyy sangatt !'
"ehem ! dh puas scan muka handsome aku ?"
aku tersentak ! 'aik camne die tau nii ? ade black magic eh?'
"mesti lah aku tau , dah kau dari tadi renung aku ! aku tak buta lagi k ."
'eheh ni dh lebih ! memang sah ade black magic nii ! huh muke je handsome tpi perangai kalah syaiton !'
"dah kau tak payah kutuk aku ! baik kau intro diri kau atauuu .."
"atau apa ?" wah berani nya kau wanie ! mane kau dapat keberanian ni ?! kau dh terjebak pakai black magic mambang depan aku ni ke ?!
"atau perangai syaiton aku keluar. "
'amboi ni dh lebihh !'
" nama saya nurul bella syawanie binti syed mahdie  , umur saye 19 dh nak masok 20 , encik boleh panggil saye wanie ."
"kalau aku taknak ?"
"kalau encik tak nak sudah ! #silameninggal"
'Ape aku cakap nii ?'
'Amboi baru hari pertama dah pandai melawan ?'-rayyan
"okay aku akan panggil kau bella . Keputusan aku muktamad ."
"eh sukati encik je nak panggil saya bella ! Mana boleh !"
"elok lagi aku panggil kau bella dari aku panggil kau sawan !"
"Sawan ? amboi² nama saya bukan sawan k "
"nama kau ade berkenaan dgn sawan k"
"mane dee!!"
"ade ! "
"apa bukti nya ? "
"Bukti nya nama kau syawanie . Syawanie ke sawanie?"
'oky aku kalah . benci betul lah ! muka handsome tapi perangai macam apa tah ! baru interview , belum lagi kerja betol² . aku harap aku tak diterima kerja kat sini ! '
"oky saye kalah . So macam mane ? saye dapat ke ? mesti tak kan ?" soalku
"kenapa kau rasa tak ?"
"sbb saye ni biadap " kataku selamba badak air
"kau nak tau kau diterima ke tak ?"
"yup" kataku sepatah . Sepatah je k .
"kau diterima ! keputusan aku muktamad !"
"eh apa sebab nyee ?!"
"sebab ..... aku takde sebab "

apekah ??? dapat ke aku bertahan nii ?? TIDAKKK !!!!!!!!

kau aku punya.Where stories live. Discover now