hari ni first day aku masuk kerje dengan mamat poyo tu . kenape lah die terima aku kerja kat situ ? aku dah buat perangai biadap tahap maksimum pun die terima gak ? haih buta tol lah mamat tuh !
"Waniee!!"
"ye along ?"
"kau dah siap ke ?"
"dah"
"kalau dah siap cepat lah turun ! Kang first day kau dh lmbat , naya je !"
"ye wanie turun lah ni !"
"wahwah kenapa dengan muka adik abg ni ? monyok jee ? kenapa ? takut nanti rindu abg die yg hensem ni ke ?"
"ape angah ni ? pagi² dh meroyan ? takde nye adik rindu dgn abg adik yg hodoh ni ! mcm adik tkde kerje lain ."
"Whattt ?! hodoh ?"
"yelah hodoh !"
"Woi woi ! aku masih hidup lagi kat sini ehh ! korang ni asyik memekak je ! Dhla suara sumbang macam katak ! "
"along !" wanie dan taufiq menjerit serentak .
"eh dhla tu along , angah , wanie ! kamu wanie ! bila nak gi kerja ? takkan first day dh lambat ? along cepat hantar wanie tu !"
"ye mii"************************************
"hah dh sampai ! turun lah skang . takkan along jugak yang nak kene hanta kamu sampai ke dalam ?"
"amboi along ? menghalau nmpak ? yelah wanie turun skang , petang ni sape ambik ? along ke angah ?"
"angah kot .. sbb along busy sikit petang nanti"
"oh oky . wanie pergi dulu "
"hati² tau ! "
" ye "************************************
"nur belle syawanie ! masuk bilik aku sekarang !"
"aik aku baru je sampai takkan dh kene panggil ? aku tau lah kau rindu nak tengok muka aku yang comey nii !"tokktoktokk !
"masuk"
"kau tau kenape kau dipanggil ?"
wanie menggeleng
"sbb kau lambat!"
"oh"
"oh ? oh je ? "
"yelah oh . kenape ? ada masalah dengan 'oh' saye ke ?"
"mane disiplin kau hahh ?!!"terhinjut bahu wanie disebab kan kena tengking oleh boss 'kesayangannya' itu .
"boss tu ? disiplin mane jugak ? tak payah lah main tengking !"
'wah waniee ! berani kau ehh ! tak pe kebenaran harus ditegakkan! '
"oh pandai melawan kau ehh?! "
"memang lah! "
"kau nak dibuang kerje ke ?!"
" nak ! Nak sangat !"
"eh kau ni pelek lah! "
"eh suka hati saya lah !"
"kau memang nak kene kan! "
" tak! Saye taknak !"
"eee penat lah aku layan kau ni !"
"Saye tak suruh boss layan pun !"
"dah ! kau keluar skang !"
"eh die yang panggil kita , die pulak nak halau kita balik ! menyampah betol lah !" Wanie menggomel sendiri
"bella ! aku dengar apa kau cakap !" jerit rayyan .
"lah dengar rupa nya , ingat dah pekak tadi !" kutuk nya lagi .
"itu pun aku dengar ok !"
"huh lantak kau lah !"
wanie menapak keluar dari bilik boss 'kesayangan' nya itu .
"WANIEE!!"
"eh paan ! tak sangka jumpa awak lagi !"
"yelah kan ! Tak sangka awak ingat saya lagii !"
" mesti lah saya ingat . awk kan org pertama sekali org yang saya jumpa kat sini , lagi pun awak dah tolong saye kan ? eh , jom paan ! saya belanja awak makan !"
"eh , kenapa ? "
"alah sebagai tanda terima kasih awak dah tolong saya hari tu ."
"eh takpe , saye ikhlas tolong awak ."
"alah saye pun ikhlas belanje awak !"
"sokay lah wanie "
"alah seke-""ehemm! "
Wanie Dan farhan serentak menoleh .
"eh cik eve !" sapa farhan
"cik eve ? "
"oh ye , ni cik eve ! cik eve yang ni wanie ! P.A encik rayyan !"
"oh hai cik eve " hulur tangan nak salam dengan eve
"i tak salam dengan orang macam u " tunjuk muka wanie
'eh ? apa maksud dia ni ? tak salam dengan org macam aku? '
"btw u tak boleh dekat dengan rayyan i . u dengar tak ?"
"err , saye denga . saye tak pekak lagi . tpi macam mane saye nak jauhi diri dengan encik rayyan ? saya kan P.A die .. and satu lagi encik ni isteri die ke ?"
"hey girl ! jage mulut kau eh !"
"saye memang dah jage mulut saya kak . eh salah cikkk ."
"pfftt hahahaha"
'eh salah paan gelak ni ?'
"farhan !"
"haa ye kenapa kak eve ? eh salah cik eve ! hahahahaha"
"eh paan , awak tak yah lah gelak lagi . nanti terbakar pulak orang depan kita nii "
"heeiii ! korang berdua ni kannnn !!""EHEM"
"encik kenapa pulak ? sakit tekak ke ?"
" waniee " farhan menegur wanie . 'aduh melampau betol lah kau ni waniee !'
"apa yang kecoh sangat tadi ? ade artis datang ke ?" sindir rayyan
"yuuuu ! u tengok p.a baru u nii ! die biadap sangat lahh !"
" eh saye pulakk !"
"yelah kau lah ! kau tolak aku dengan tangan kotor kau tu kenapa ?!"
"tolak ? bila masa saya tolak cik ?! dan lagi satu , bila pulak tangan saya kotor ? kalau tangan saye ni kotor mesti lah baju cik kotor jugak ! "
"kenapa pulak baju aku nak kotor ?!"
"sbb cik cakap saya tolak cik dengan TANGAN SAYE YANG KOTOR NI !" bidas wanie
" ee kau ni kann !" eve melangkah ke hadapan kerana ingin menyerang wanie
"eve !" rayyan menarik eve , takut² lah eve ni pergi serang anak orang !
"ape ni rayyan ? "
"u tu yang kenape ? kenape u serang p.a i ?
'alahai buat drama free kat sini pulak !'
"die tu yang menggedik dekat u ! u kene ingat yang u tu boyfriend i! "
"kite dah lama berpisah eve !!! antara kite dah takde apa² ! u kene ingat tu !!!"
rayyan terus tinggal kan eve camtu je .
"aarrgghhhh !!" eve pun blah jugak ."Eh asal tu ? dah buat drama free pun meroyan gak ?"
"biar lah diorang tu wanie , jom makan . awak kata awak nak belanja saya kan ? jom lah , saya lapar nii ."
"eh ? tadi tak nak ? mengada betol awk ni !"hai readers yang disayangi sekalian ! mungkin lepas ni author tak dapat nak update selalu , sbb author busy sangatt , so enjoy ye ! 😊 jangan lupe vote jugak tau !💗🌸😊