Bully - 3

204 26 3
                                    

" Omma , Tae pergi dulu " Tae menyalam ibunya yg setia bersama dengan dia selamani.

Pn.Kim membetulkan blazer anaknya. Dia cukup gembira kerana anaknya dapat belajar di sekolah yg bukan calang-calang orang boleh masuk tapi dalam masa yg sama hati dia berdebar.

Adakah kehidupan anaknya berubah bila sekolah di sana ? Adakah rahsia anaknya akan terbongkar ? Sungguh dia tkut dengan semua itu. Klau boleh dia nak gantikn tempat dia dgn anaknya tapi apakan daya dia hanya manusia biasa.

" Tae jaga diri , ya ? Balik nanti omma masakkan makanan favorite kamu " Pn.Kim senyum lemah.

Tae memeluk Pn.Kim sambil mengusap belakang Pn.Kim.

" Omma .. Tae janji Tae akan belajar sungguh-sungguh .. Tae pergi dulu .. Annyeong " Tae membetulkan bajunya dan berlalu pergi.

Pn.Kim mengeluh bila hati dia rasa tidak tenteram.

---

" Selamat datang , Kim Taehyung " Tae Hee menyambut Tae dgn senyum yg manis.

Tae membongokkan badannya.

" Mari saya tunjukkan kelas kamu di mana " bagaikan robot , Tae ikut shj kemana Tae Hee pergi.

Tae cukup kagum dgn keadaan sekeliling sekolah itu.

Tae Hee berhenti di hadapan sebuah kelas.

" Ini kelas kamu. Sekejap saya panggilkan guru kelas ini " Tae Hee masuk ke dalam kelas dan meninggalkan Tae seorang diri.

Tae genggam tangannya bila dia rasa gemuruh. Seseorang menepuk bahu Tae buatkan dia terkejut.

" Hai ! Kau budak baru , ya ? " sapa seorang murid lelaki.

Tae anggukkan kepala.

" Nama aku Park Jimin , boleh panggil Chim or Jimin " Jimin menghulur tangannya dan Tae mnymbut hulurn tersebut.

" Nama aku Kim Tae Hyung . Panggil sahja Tae or V " Jimin senyum sehinggakan nampak eye smile nya.

" Kim Tae Hyung ? Sila ikut saya .. Ouh ? Jimin .. Kenapa kmu berada di sini ? "

" Saya gi tandas . Tak sangka terserempak dgn budak baru " sengih Jimin.

" Baiklah. Mari kita masuk " Tae Hee masuk ke dalam kelas diikuti Tae dan Jimin.

" Okay class , ini Kim Tae Hyung. Sila beri tunjuk ajar kepada dia " kata guru kelas bernama Yoo Ji .

" Annyeonghasaeyo . Kim Taehyung imnida " Tae menunduk hormat kpd semua org .

" Budak baru , kau berasal dari mana ? " tanya seorang lelaki yg duduk di penjuru kelas.

" Dari Daegu "

" Baiklah class , Tae awak duduk di sebelah Jungkook . Jungkook , put your hands up " kata Yoo Ji dan serta-merta ada seorang lelaki mengangkat kedua tnganya

Kacaknya ..

Tae jalan dan duduk di sebelah Jungkook .

" Hai nama aku Jungkook . Nanti aku bawa kau jejalan satu sekolah ni ! " kata Jungkook dengan riangnya

Tapi , ada sepasang mata memerhatikan Tae dengan tajam.

" Harinya telah tiba .. Aku perlu siap sedia .. "

X

Bully | Taegi Where stories live. Discover now