Part2: first day class

107 9 0
                                    

  Johor :rumah momo *momo ade rumah kat johor so dorang pun tinggal kat rumah momo*

Momo mcm besalah bangun awal.. Dia mesti bangunkan dua org beruk yg tdur mati tuu.. 

Momo: uii korang kita nak gi class nii.. Klu lambat kena marah aku slhkan korang berdua k..  Biar korang tanggung malu..

Jihyo: uii apa nii aku dah bangun nii pun kau nak slhkan... Kau slhkan puan sleeping ulgy nii..  Aku dah lama bangun aku sampai set alam lagi tauu.. 

Momo: Yang kau tak bangunkan dia tu dah knp anak?  Nak aku juga ke bangunkan??

Jihyo: Pleaselah aku dah try beribu kali dah bangunkan dia last² aku putus asa sbb penat so aku pun tdurlah sebelah dia..

Momo: Pintar betul kau nak lari dari masalah kan hyo

Jihyo: Memang pintar pun klu tak mcm mna blh jadi miss pilot yg berjaya??

Momo: kau diamlah.. Aku tanya satu soalan beribu pula perkataan kau jawab kan.. 😑

  IU yg baru terbangun oleh sebab dua org mak minah tu bergaduh so memekeklah IU

IU: Ape korang nii aku nak tdur pun susah!!

  Jihyo dengan momo pun ape lagi marahlah

Jihyo: kau nii blh pulak kau marah kami sedangkan kau yg bangun lambat aku sepak kau baru tau nak mampus awal ker..  Makcik oii

  Momo tahan geramlah..

IU: Eii korang..  Dah jam berapa nii? Nape tak bangun kn aku?

Momo: kau nii kitaorang dah letak loceng alam nii dekat² kat terlinga kau pun kau tak bangun.. Aku sepak juga kau nii bagus kau pi mandi sebelum aku memanas nii

  IU memang takut klu momo marah so ape je momo ckp dia ikut kan je..

Skip..

Class

  Jihyo, momo and IU menumpukan seratus peratus dlm class..  Seh..  Budak pintarkan besalah.. Bkn mcm aku 😢

Rehat

Jihyo: Wii.. Korang lajulah aku nak makan nii..  Aku lapar.. Lapar..

IU: Aku pun lapar niii..

Momo: issh korang nii mcm budak² tak cukup umur je aku tengok.. 

Jihyo: Yelah.. Aku tengok tadi kau dengan mamat jungkook tu mcm dah lama kenal je tadi.. Aku nak cer dengan kau pun kau buat dee..  sedih hati nii terpasak juga aku layan budak chanyeol tuu..  Dahlah sewel pastu buat muka cool ingat hensem ker..

Momo: kau nii aku tampor kau nanti baru tau.. Aku cuma berkawan je dengan jungkook tu..  Lagipun aku tengok kau dengan sii chanyeol tu ok ape secocok jer aku nampak.. 

Jihyo: ishh pls lh korng lagi secocok kot Mmm..  Yelah Johor jodohlah namenya kan..  Klu mcm tu khawin jelah terus.. Sbb korang tu secocok tau..  Kampung sma tenpat asal sma..  memang jodohlah tuu..

Momo: ishh kau nii *blushing* Jap mna sii IU nii?

    IU dah kat kantin duduk dengan mamat mna eth.. 

  Jihyo and momo pun duduk kat sebelah IU

Momo: Uii kau napa tinggalkan kitaorang haa.. Ingatkan hilang tadi ke apa risau kitaorang tau..

IU: Oo..  Aku duduk je kat sini.. Soalan apakah tu??  Aku nak makanlah bkn nak main..

Jihyo: ishh kau nii kitaorng tanya je pun..  Sepa org sebelah tu?

IU: Mnalah aku tau.. Nak kesah apa sepa budak tu??

Momo: ishh kau nii suka hati mak bapa kau je duduk kat sini..

IU: biarlah bkn org nak kesah pun *sambil makan*

Jihyo: perdulilah ank tu jom pi makan.. Org kesah pasal dia..  Dia buat the..  Je..  Klu org tak kesah merajuk pula serius tu bodoh fhm..

  Jihyo jalan meninggalkan dua org kawan baik dia tu..

Momo: Hahh..  Ambik kau hyo dah merajuk tuu..  Baru engko tau..  Paya nak pujuk dia tuu kang satu bulan juga dia tak berckp dengan kau.. Takdelh org nak ajar kau😂 klw nak harapan kn aku memang mampuslh nak.. Aku pandai pun sbb ji yg ajar😋

IU: Wii..  Tolonglah aku pujuk dia.. Kerja rumah aku banyak lagi nii😭seton punya anak

Momo: kau nampak tak coklat kat depan sna tuu.. 

IU: nampak.. Knp untuk jihyo ker??

Momo: taklah untuk aku.. 

IU: kau nii aku nak pujuk jihyo bukan kau..

Momo: Yeelah² coklat tu upah aku.. Teddy bear tu kau pi beli untuk dialah bahalol...

IU: Oo..  Ye kn betul juga..

Momo: besalah otak aku nii pintar bukan mcm kau.. 

IU: puji diri nampak.. Tapi pahal kau tiba² dapat coklat pulak?

Momo: of cause lah.. Kau ingat aku berfikir nii murah😂

IU: tak ikhlas rupanya😂 pi mampuslh kau ikan😂

  IU pun beli teddy bear untuk jihyo..  IU kejar jihyo and bagi jihyo teddy bear yg baru dia beli...

IU: hyo sorrylah aku bad mood tadi..

Hyo: Mmm.. Yelah nasib kau nii bestie aku klu tak dah lama aku cekek kau..

IU peluk jihyo

IU: walaupun garang kak minah nii tapi hati kak aku nii ada taman..

  Jihyo pun peluk IU balik..

Lepas habis sekolah dorang balik rumah momo.. And dorang ada cuti satu minggu dari sekolah dorang akn menerbangkan kapal terbang ke paris tak lama lagi semua ada kerja rumah berlambak jadi..  Dorang start buat kerja rumah tu kan ruang tamu momo..

    Momo and jihyo tengah buat kerja rumah dengan teliti tiba² IU datang pastu dia main campak je kertas² kerja rumah dia kat meja momo and jihyo tengah buat kerja rumah..  So.. Kerja rumah dorang bercampur..

Momo: Oiii..  Setan kau main  campak ja.. Kertas tu.. Pehal?

Jihyo: Pak U man.. Pak U kau tau tak aku dah satu hari tak tdur sbp nak buat kerja rumah tu..  Mohon pupus..

IU:??

Momo: aku tak kesah... Warna pen aku warna hitam korang warna biru kan.. Habislah korang *sambil susun kertas dia*

Jihyo: IU!!!  Bagus kau asingkan kertas aku dengan kertas kau sebelum aku halau kau dari rumah momo nie..

IU: yelah² aku buatlah nii..  Mak minah nii tu jer pun nak marah bkn susah pun nak asingkan..

IU cakap jer  senang tapi berjam² juga dia nak asingkan kertas dia dengan jihyo😂😂

TBC

Maaf lah klu tak best.. Sye sedanf mencoba nii..  Vote k..  Tolonglah..sehh..  Bye love u
  

 jungkook And Chanyeol Pilot Love StoryWhere stories live. Discover now