Dreams of Azlien.

56 4 8
                                    

Ikmal.
Dia ni meminati alia dalam diam.
Dia sanggup buat apa sahaja nak dapatkan Alia.

Dia sanggup nak hancurkan hubungan persahabatan kawan-kawan alia.

          Start......
Smk Dato seri maharaja lela menghantar 6 org wakil sekolah pergi bercuti didalam bas bergerak.

Bas bergerak tu bukn yg bas expres tu.

Bas tu besar macam pasar raya.

Korg just byg kan je lah.
Dh nama mimpi,mesti lah benda yg x logik akn muncul.

Bukan calang-calang murid yg mengikiti program tu.

6 org gadis yg datang dari orang berada.

1.Azlien-Seorang yg kuat melenting.Apa org kata mesti dia akan balas balik.Tapi yg pasti menyakitkan hati.Tapi dengan rakan-rakan dia tak lah sangat.Selalu bersama tiejah.Sehati sejiwa katakan.
2.Tiejah-Seorang yg kuat shoping.Pergi pasar raya mana-mana pun mesti dia org pertama yg akan shoping.Walau keadaan apa pun shoping masih diingatkannya.Dia ni tak leh berenggang dengan Azlien.Bak kata org'Diamana ada tiejah,disitu ada azlien'.Dah mcm belangkas je.
3.Farah-Kaki selfie.Pergi mana-mana telefon tak pernah berenggang dengan dia.Pemalu sangat.Malu dia tak bertempat.Suka tutup separuh mukanya dengan tudung.Bak kata izzah'Rasa nak tarik je tudung yg dia tutup muka tu'.Ye la,pemalu benor.Kdg-kdg naik rimas pulk org nengoknya.
4.Alia-Lebih percayakan orang lain berbanding sahabatnya
sendiri.Dia akan percaya cakap sahabatnya jika ada bukti.Dia ni ngang skit dengan kitaorg.
5.Izzah-Suka tinggalkan orang.Suka sangt ke alone tu.Gila dengan kasut.Kalau nampak kedai kasut dia yg pertama masuk.Apa-apa pun dia selalu keluar dulu.Berbanding dengan yg lain.
6.Lya-Dia ni selalu sangat kena palau dengan kitaorang.Entah muka dia ni memang selalu kena palau ke apa?
Antara mereka semua,dia yg mcm terpinggir skit.Oips..,bukn skit,tapi banyak.

"Woi jaga kan beg aq."Ikmal menyuruh tiejah jagakan begnya semasa di bas stop.

Tiejah just anggukan kepalanya sahaja.

"Sedap je suruh orang jaga beg dia.Pikir kwn aq tu kuli kau."celah azlien disebelah tiejah.

"Eh dia ni.Aq tak ckp dengan kau."Ikmal mendengus.

"Ada aku kisah."selamba azlien balas.

Ikmal malas nak layn dia terus pergi kearah bas untuk menolong cikgu.

Ada 3 buah bas.

6 sahabat tadi terus membwa beg masing-masing menaiki bas.

"Weh,nak naik mana?"tanya Izzah.

"Yang tu lah.Nmpk cam best je."Alian menunjukkan sebuah bas yg nampak menarik.Semua menaiki bas yg dikata Alia tadi.

Masuk je dalam bas tu.Satu je perkataan yg boleh dikata,'Wow'

Terlalu cantik suasana didalam bas tu.

"Weh....,weh..,jom shoping."Tiejah nampak teruja.

"Weh,kedai kasut tu macam best je.Nak gi situ lah."izzah terus berjalan kearah kedai yg dikatanya tadi.

Farah tengah berselfie.

Alia pulak entah hilang kemana.

Lya dia ni mcm tak wujud sangat dlm mimpi ni.

Azlien pulak ikut tiejah pergi shoping,walaupun dia tak minat shoping.

Di tempat pakaian perempuan..

DrEaMs Of My FrIeNdS..Where stories live. Discover now