"Amboi....amboi siap suap menyuap lagi."perli izzah apabila melihat adegan alia dengan ikmal makan dibelakang dia.
Diorang berdua tak dengar apa yg dikata izzah sebab tengah khusuk benor.
"Korang dah abis makan kan.So jom kita kacau alia."Azlien terus berdiri dan berjalan menghampiri meja alia.
"Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatul."Bapak panjang gila azlien bagi salam.Ni nak perli ke apa?
Alia terperanjat dengan kehadiran kitaorang.
"waalaikumsalam.Apa korang buat kat sini?"tanya alia,atau lebih tepat tak selesa dengan keadaan.
"Cari boyfriend."jawab tiejah selamba dia.
"Kalau ye pun x yah lah boyfriend."izzah tolak bahu tiejah.Nasib farah ada kat tepi tiejah,dapat jadi penahan.Kalau tak dah jatuh jadi nangka busuk.Sia-sia je hidup.
Tiejah tersengih sampai menampakkan giginya.
"Dah nampak kitaorg kat dlm kedai makan.Mesti lah kitaorg nak mkn,x kan lah nak berdating makan suap-menyuap pulak."sempat azlien perli alia.
Muka alia keruh,may be terasa kot.Antak lah,ada aku kisah.
Hah,muka ikmal nampak mcm tak puas hati dengan kehadiran kitaorang.
"Ohk.."kekok ke suara alia.
"Tak malu yea bwk pompuan bkn mahran msuk bilik berdua-duaan."tegur tiekah dekat ikmal smbil berpeluk tubuh.
"Tiejah.....Ape ni.Kitaorg just mkn-mkn je.X buat benda lain pun."bela alia dengan muka ketidaksukaannya dengan soalan tiejah.
"Biar lah alia.Mungkin memang salah sye kot."ikmal bersuara sendu.
Azlien,izzah,tiejah,farah buat muka jengkil dengar apa yg dikata ikmal.
"Dah lah.Tk lalu aku nk mkn kat sini."alia beredar dari kedai tu.
"Ni semua salah korang lah ni!!Tengok alia dah bla."tengking ikmal dekat mereka ber4.
"So.Ingat kitaorang kisah."jawab azlien sambil membelek-belek kuku dia.Acah lebih je azlien ni.
"Tah kau ni ikmal.Yg bla tu kwn kitaorang.Dia bukn sapa-sapa bagi kau PON..!"Tiejah menekan perkataan Pon tu.
"Jaga sikit yea mulut kau tu pompuan."marah ikmal.
Bodoh je kitaorang tengok ikmal ni.Depan alia acah buat suara pondan,belakang alia keluar suara kebabian dia tu!
"Eh,kitaorang memang pompuan k.Kau tu je x jenis yg x sedar diri."hahah izzah perli ikmal.
"Tu ah izzah.Aq rse an dia ni sejenis keturunan kelin.Tau x,kelin kan x paham bahasa.Hah,mcn tu lah dengan Dia."terang farah.
Betoi tu.Setuju ckp ko tu.
Semua setuju apa yg dikata farah tu.
"Eh sial pe korang ni!!Aq akan pastikan alia milik aq dan korg x akan dapat dia pun...!"Amarah ikmal sebelum bla dari situ.
"Dah mcm psiko je aq tengok."komen azlien apabila mereka keluar dari Sturbuck.
"Sheram la sangat..........."tiejah buat suara takutnya.
"Sheram x sheram,kang ada yg makan kasut sbb jalan mcm babun kat depan ni."marah izzah dekat tiejah yg jalan lambat dekat depannya.
Tiejah terus jalan laju sikit.
YOU ARE READING
DrEaMs Of My FrIeNdS..
FantasíaMimpi,semua orang ada mimpi masing-masing kan? Tipu lah kalau korg kata korg tak pernah mimpi! Kisah ni mimpi yg dialami oleh kawan-kawan aq. Ada mimpi yg pelik, Ada mimpi yg gila, Tapi yang aku pasti ia macam real pun ada. Sahabat yang sering menga...