Part 11

1.2K 54 2
                                    

PART11

Haii semua kawan2, still remember me? Sy sambung hashtag admin ja la spya senang kamu follow, sy ni ada juga komen2 di page tu hehe, reply2 komen orang and baca komen2 kamu.. actually sy suda taip sedikit sbnyk crita ni sejak hari tu.. tghari kmrin mau inbox admin tp tdk dpt pula, sy ingat sy kena block suda cuz panjang btl cerita sy dulu kikihh.. sekali scroll wall page, ada info pula ada new page.. ketemu lagi kita kan, maafkan sy kalau sekali lg cerita sy pnjg and menjentik emosi pembaca semua.. klu ada yg tdk berkenaan dgn crita sy, abaikan ja la..

Kejadian awal bulan 8
Sy terlelap tp sy dgr ada suara bercerita..

Ika : lola (panggilan utk nenek drg, iaitu mama sy) penat ka keja?
Mama sy : kenapa?
Ika : sy mau keja
Mama sy : buat apa?
Ika : supaya bole bawa mami naik kapal terbang pigi tempat dady.
Mama sy : (tiba2 nangis) odoiii Ika. Osisian ti tanganak.. oruol no ti ginawo ku.. (Ikaaa, kesian betul ni anak2, sakit betul hati sy) sambil teresak2 nangis pelan2.
Ika : lola, macam mana kalau sy sekolah semua org ada bapa, sy tiada? Nanti sy kena olok (ejek), nanti tiada orang mau kwn sy?
Mama sy : (nangis ja sambil belai2 si ika)

Sy curi2 tgk, tdk sedar sy punya air mata mengalir deras.. maafkan mami Ika & Hani. Sebab keegoan mami, tdk mempertahankan hak kamu yg sepatutnya, kamu terpaksa hilang kasih syg seorg bapa.. mami tersepit di tgh, kerana benci anak dpt tempias.. klu terima semula hmm sy tiada jawapan untuk itu.

Tghari tu sy mau msg si Phan. Tp sy tdk tau apa mau cakap.. trus tdk jd, sy buka la fb. Sy stalk fb dia, sy tatap muka dia.. masih ka ada perasaan itu? Harus ka sy berkorban demi anak2.. sy tgk dia update status2 dia, tiada apa yg menarik.. kecuali ada satu status tu di hujung status dia ada '❤️M' sy tdk tau M tu stand for what. Mau cakap nama sy, klu bukan kuyak ja haha..

ISTERI YANG GEMUK By Cikgu Mimi (Syahmimi Ismail)Where stories live. Discover now