Lapseki

18 4 10
                                    

İsmi : Büşra Kahraman (LostInRome umarım soyadını kullanmam konusunda bir sakınca bulmazsın )
Temsil ettiği yer : Lapseki   ( Eski isimler : Lampsakos / Mapsakos)
Yaş : 20 / En az 2617

Akrabaları : Gelibolu / Abisi, Biga/Abisi Çanakkale/ablası , Tirilye /eski eşi , -annesi babası tam belli değil -

Tarihi :
M.Ö. 499 yılında Perslere başkaldıran Tonya halkının yanında yer almıştır .

M.Ö. 479 yılında Mikale Deniz Savaşından sonra Atinalıların yanında yer almıştır .

M.Ö 471 yılında Kserkes döneminde Perslere teslim olmuştur. Ama sonra Persler , kenti Yunanlı Temistokles'e ganimet olarak vermişlerdir .

1356 yılında Gazi Süleyman Paşa tarafından fethedilinceye kadar Bizanslılar'ın hakimiyetinde kalmıştır .

I.Dünya savaşında işgal edilmiştir .

İstiklal Savaşı sonlarına doğru 25 Eylül 1922 de Fransız ve İngiliz işgalinden haklı sayesinde kurtulmuştur .

İsminin anlamı :
Evliya Çelebi, yazdığı seyahatnamesinde Lapseki'den şu şekilde bahseder " Deniz kenarından uzak bir bayır ve seki üzerinde incirli bir orman vardı. türkler incire Löp derdi . Bu yüzden de bu yere incirli seki anlamına gelen Löpseki demişlerdir . "
Ama zamanla ismi Löpseki den Lapseki ye dönüşmüştür .

Hakkında bilgiler.

● Bütün kardeşlerini çok sever.

● Tarım ve hayvancılık ile uğraşır.  Yani bir çiftçidir.

●Köyde yaşıyor (Bknz : Lapseki halkının çoğunluğu köyde yaşar )

● Uzun saçlarını genelde örer .

● Başında bir yazma ve altında ise şalvar ile gezerken görünebilir.

● Doğum günü 25 Eylül .

● Şehitliğinde 15 bin şehit vardır . Bunları 18 Mart da ve 25 Eylül de ziyaret eder . Bazen de kafasına estiği için gider .

● Fransa dan İngiltere ye oranla daha çok nefret ediyor (Bknz : Fransız ordularının bazılarının orada kalması ve Gelibolu'ya öyle geçmesi )

●Zamanında çok hızlı gelişen bir yerdi .

Bu kadardı bu da .
Oc LostInRome a hitaben

Yan Ocler  Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin