EDITED BY EVA CHRISTIAN
STORY BY JOYCE BILLY#UndefinedLove 🔞
Part 9.
⏰A few months later.
Saya sama Samuel semakin rapat dan rapat tu relationship kami. Sampai satu masa dia ajak saya dinner. Dia bilang pakai baju yang sesuai pigi makan di tempat yang beraircond 😁. Maksud dia, pakai lah yang lawa-lawa baitu kan? Dia bilang dinner hanya kami berdua kio. Kasih cuti dulu durang Jamie jadi pegawai pulis saya 😂. Lucu saya rasa oh bila ingat balik.
Okey, malam tu saya pakai pink floral dress sleeveless paras paha. Then, saya pakai white tie up mini block heels. Jam 7pm janji kami mau keluar. Dari mula saya get ready keluar tu kan, tidak pandai stop bah tu munung durang Jamie.
"Yuhuuu.. Special dinner siurang malam ni" Dabilang Ally.
"Pweewitt! Alawa podi kepio baino yoh" Lagi dabilang Jamie.
Saya silik-silik manja saja tingu durang. Konon lah durang lagi, kalau pigi dinner tu lagi lawa kama🙊.
"Haissh! Kasih chance saya bah dulu.. Baru first time kama ada tanak wagu mau bawa pigi dinner sana aircond" Sabilang, saya menari-nari depan durang dua 😂.
Ketawa bah kami tiga. Amaaa!! Happy saya oh. Belum lagi saya jumpa Si Sam, sudah saya rasa tu nervous wave. Ini kali lah kan😏, biar si tanak wagu jatuh cinta kali-kali jatuh sinta sama saya🙊. Tidak lama tu, ringing henpon saya.
SAM!📞📞...
Joy📞: "Hello.."
Sam📞: "Hi.. Bah turun lah, saya sini sudah".
Cepat-cepat saya ambil bag tangan saya. Lepas tu, saya pigi hug durang dua.
"Bah, jangan kasih kecewa kami" Dabilang Jamie.
"Pigi makan saja bah" Sabilang.
Heee 😁.. Saya tayang gigi sama dia.
"Wangi oh.. Bah palan-palan kamu.. Manatau jadi, kan Jamie.. Kalau si Sam yang bawa kau keluar malam, saya trust.. Mesti kau selamat pulang rumah" Bilang Ally.
"Yalah bah.. Jalan dulu" Sabilang.
Masuk saja di kereta. 😍 Wow wow wow!! Wangi juga kereta dia hari ni. Wangi bah selalu, tapi ni malam wangi dari yang biasa maksud saya.
"Lawa" Dabilang Sam.
"Lawa atau lawak?".
"Alawa, jangan dulu kau buat lawak bah mandak" Dabilang.
Tersongeh-songeh kami dua😆. Masing-masing menahan ketawa laitu.
"Wangi juga kereta kau ni malam.. Mesti cuci guna fab ni kan?" Saya usik dia.
"Eh.. Ketara kah wangi sabun fab?" Dabilang.
Sam ketawa dingar saya cakap tadi😂. Beterabur ketawa kami sana. Kami pigi makan di sanaaaa tuttt..😎. Siap makan, Sam tingu saja saya. Saya rasa setiap inci muka saya dia pigi tingu. Saya kasih tongkat dagu saya balas tingu dia. Siapa mau kalah kan? 😏.
"Kenapa?" Sabilang sama dia.
Masih juga dia diam dan, dan, dan tetap juga tu mata dia merenung saya. Adei begini ah.. Bikin sumbang saya juga kalau lama-lama oh. Saya ambil tu sudu makan, saya kasih keting! keting! Sana gelas kaca saya😏. Sam senyum saja. Saya rasa macam badan saya transparent bah dengan cara si Sam tingu saya begitu😏.
"Samuel? Nunu?" Sabilang.
Saya lambai-lambai tangan saya depan muka dia. Dia tahan tangan saya.