Bab 3:Jangan Takut!

79 13 3
                                    

"Aku rasa kalau kita nak padam lukisan hantu tu kali kedua pun,akan ada balik juga ",kata Niyaz

Semua murid lelaki 6 Anggerik mengangguk untuk menunjukkan tanda setuju mereka.

Kedengaran seorang murid perempuan 6A iaitu Ariana berkata-kata"Wehhh,aku takut lah!Badan aku menggeletar".

Tiba-tiba!!

Muka Ariana berubah secara tiba-tiba.Kawan-kawannya menjauhinya kerana berasa ketakutan.Ariana menjadi tidak tentu arah dan menjerit-jerit.Seorang kawannya iaitu Dayang juga menjadi histeria apabila melihat aksi ariana yang menjerit-jerit dan tidak tentu arah.

"Aku rasa kita tidak boleh takut sebab kalau tidak hantu tu suka kat kita.Benda ghaib tu akan masuk ke badan kita dan akan menyebabkan kita histeria!",kata Hafiz dengan penuh kefahaman.

"Jap,aku rasa kita terlupa tentang Ahmad!",kata Ismairil.

"ARGHHHHHHHHHHHHH",seorang pelajar menjerit disebabkan ayat-ayat Al-Quran yang dibacakan oleh seorang Ustaz.

"Jangan takut!Ingat pesanan yang aku kata tadi.",kata Hafiz

Kawan-kawannya bersetuju untuk menghilangkan rasa takut mereka.

"Weh tu Ahmad lah!",beritahu Ummar.

Kelihatan Ahmad sedang merangkak di kantin.Semua orang sedang menenangkan diri.

"HAHAHAHAHA,asal korang takut ngan aku?Kenapa!Kenapa nak rasa macam budak (Ahmad) ni kena ke?HAHAHAHAH!",Kata benda ghaib di dalam badan Ahmad.

"Kau fikir kitaorang takut ke?Memang tak lah.Baiklah semua,mari baca Ayatul kursi dan Surah Yasin!",Jerit Fakhrullah dengan nada yang tinggi.

Semua murid di Sekolah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan membacakan Ayatul kursi dan Surah Yasin.

Tiba-tiba,

Ahmad pengsan secara tiba-tiba.Itu membuktikan Ahmad sudah selamat dari benda ghaib itu.Kedengaran suara benda ghaib tu menyebut "KORANG SEMUA MEMANG TAK GUNA!!".

"Kau takut ke?HAHAHAHAHAH",perli murid-murid di SKBTS.

"KAMI DATANG BERAMAI-RAMAI!HAHAHAHAHAH!KORANG TAK KAN DAPAT LARI DARI HURU-HARA INI YANG AKAN KORANG RASAI!",jeritan makhluk ghaib itu tetap boleh didengari walaupun tidak dapat nampak.

-----------------------------------------------------------
Adakah kejadian histeria akan bertambah semakin serius?Persoalan itu terlintas di fikiran semua murid SKBTS.Walaupun Ahmad sudah selamat bukan hanya dia seorang yang histeria,masih ramai lagi!

HisteriaWhere stories live. Discover now