Semua warga SKBTS sedang berbincang cara untuk menghalau makhluk ghaib itu.Ada yang memberi pendapat untuk membaling lada hitam dan garam,ada yang suruh buat majlis membaca ayat-ayat Al-Quran.
"Baiklah,kita hanya akan melakukan 2 cara ini sahaja iaitu dengan membaling lada hitam dan garam di sekeliling sekolah dan melakukan majlis membaca ayat-ayat Al-Quran untuk menghalau makhluk ghaib itu.Harap-harap cara ni menjadi lah",kata Cikgu Muzir iaitu guru besar Sekolah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan.
Semua guru di dalan bilik mesyuarat juga mempunyai harapan yang sama.
Semakin lama semakin ramai bilangan pelajar yang histeria
"ARGHHHHHHHH!HAHAHAHAHA!"."Para pelajar sila berkumpul untuk menjalankan majlis membaca ayat Al-Quran",kata guru besar yang menggunakan mikrofon di atas pentas dewan.
Semua murid ke dewan mengikut kelas masing masing sambil diiringi guru masing-masing manakala pelajar yang histeria dikumpulkan di atas pentas.
Sebelum memulakan majlis ini,pihak sekolah sudah membaling lada hitam dan garam tetapi hanya sedikit saja yang selamat dari makhluk ghaib itu.
Majlis membaca ayat-ayat Al-Quran bermula!Kebanyakan pelajar yang histeria sudah mula sedarkan diri!Majlis itu berlangsung selama 1 jam.Majlis itu sangat berjaya kerana semua pelajar yang histeria menyedarkan diri!Makhluk ghaib itu seperti kesakitan.Itu mungkin antara petanda misi menyelesaikan masalah histeria sekolah mereka sudah berjaya!!
Semua murid bersorak kegembiraan apabila mengetahui hal tersebut.Ada yang lompat-lompat,ada yang menari,pelbagai aksi yang mereka lakukan!
YOU ARE READING
Histeria
HorrorNovel ini mengisahkan sekumpulan budak sekolah mencari jalan untuk menyelesaikan masalah histeria sekolah mereka.Pelbagai kisah yang menyeronokkan menanti anda dalam buku novel ni.Jangan lupa baca ye!