Kokainin gramının yüz dolar olduğu zamanları özledik be usta, insanlar daha güzel severdi eskiden.
Çayın içine karbonat atılmış gibi şimdiki sevdalar, ne simit aşık çaya, ne çay eskisi gibi demli...
Arkadaş hatırına edilen sebebi bile bilinmeyen kavgalara girdigimiz günlere bizim hasretimiz, bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardı hani.
Yildiz Tilbe mi Sezen Aksu mu kavgalarını özledik, şak şuk cart curt değildi çünkü şarkı sözleri...
Can Yücel in ölmediği, küfürün bile sanata dönüştüğü satırları özledik, Çalıkuşu okuyup huzur bulduğumuz, okumaya doymadığımız yıllardan bahsediyorum, öptüm yaladım soktum çıkardım değildi çünkü kitaplar.
Bir kelime Bir işlem, bizimkiler, susam sokağı zamanlarını özledik, yarışmalarda edepsizlik, dizilerde yenge düdükleme, çocuk kuşağında samimiyetsiz argo yoktu...
Çok özledik çook... Eskisi gibi karşılıksız sevmeyi sevilmeyi, çıkarsız menfaatsiz aşkları, utana sıkıla yazılan mektuplardaki ucu yanmış zarfları... Hepsini de özledik...
Hatta yalan dolanlarını, pisliklerini bile özledik eskinin, çok acıtmazdı en büyük kazık bile canımızı, en pis aldatmalar bile namusluydu be üstad...
Okuldan önce alınan kitap defterlerin ailecek toplanıp elbirliğiyle kaplandığı günler hani, hani o eldegmemis kitapların kokusuna aşık olduğumuz yıllardan bahsediyorum be usta.
Komşu kızının namus, mahalle abilerinin sözünün kanun olduğu yıllar bizim özlediğimiz, günlerce okul önünde sevdigi kıza seni seviyorum diyecek cesareti bulamayıp, arkadaşları da yağmurun altında beklemekten hasta ettiğimiz yıllar...
Kızlara hava atmak için alınan en pahalı sigarayı cebimizde taşıdığımız günlere, Barış Manço ya, Erkin Koray a hatta Tarkan ın çisim geldi' sine bile hasretim şimdi...
Eski seviyorum usta ben, eski kafalılığımdan işte, eski kafalı bir kadın isterim kendime. Yeniler sizin olsun... Ben kadının baştacı, erkeğin saygı gördüğü zamanları istiyorum...
Samet KILIÇ