Tímto se konečně dostáváme k první větší kapitole, a tou je LANING PHASE. Je to část hry, ve které ve větší části zůstáváte na lajně a převážně farmíte. Samozřejmě se najdou výjimky (roaming, vision), babysitt od enemy junglera nebo z jiného důvodu.
Proč je toto téma natolik důležité, že si zaslouží svou kapitolu?
Protože od laning phase se může odvíjet zbytek vaší hry. Chtěl bych rozebrat wave magamenent, co dělat při babysittu od enemy junglera, proč roamovat, v jakém případě pickovat kterého championa do ideálního teamcompu a podobně.
Laning phase pro každou roli probíhá velmi podobně s výjimkou jungle. Tam je gameplay naprosto jiný, protože žádnou lajnu prakticky nemá (teda pokud není bronze a nejde duo top).
Důležité věci, které musíte pamatovat, ať hrajete top, mid nebo bot!
Budu mluvit celou dobu o modré straně, tedy LEVÉ STRANĚ.
1. JUNGLER HELP
Na levelu 1 se obvykle pomáhá junglerovi s red buffem, který je na botu. Může v některých případech taky být na blue buffu (mana hungry champové = Gragas, Pantheon atp.), v tomto případě obvykle pomáhá toplaner nebo midař. JE VELMI ZBYTEČNÉ DLOUHO POMÁHAT JUNGLEROVI S BUFFEM = hitovat. Níže máte obrázek red buffu na levelu 1:
Jak můžete vidět, red buff má 2100 HP. Stačí junglerovi pomáhat do té doby, než dosáhne POLOVINY HP BARU.
Pokud mu pomůžete příliš dlouho s redbuffem, přijdete o první lajnu minionů, tedy o +- 3 až 6 cs. A co to udělá v early? Nemáte level 2 = náchylnost na first blood. Někteří championové mají velmi silný level 2 all-in, například Talon. Pokud dosáhne levelu 2, je až nechutně vysoká šance, že získá first blood jen tím, že půjde all in i se summoner spelly.
2. ZNÁT MATCHUP
Znát matchup je snad jedna z nejvíc důležitých faktorů laning phase. Pomůže vám to vyhrát nebo prohrát matchup, je dobré vědět kolik dmg dává určitý champ, kdy jít all-in atp.
Dám příklad, Fizz vs Zed matchup. jako Fizz NIKDY nepoužíváte E pro engage nebo disengage. Pak jste neskutečně oslabení, nemáte žádný escape nebo něco pro trade se Zedem - všechno je na cooldownu. A Zed má slušný level 3 all-in, buď takto zbytečně spálite flash nebo Zed má first blood. Musíte myslet o jeden krok dopředu než enemy.
Dalším příkladem je třeba Jax vs Riven matchup. Podle stránky lolcounter.com je Jax jedním z Riven counterů. Není to proto, že Jax má podstatně vyšší damage v late než Riven, ale hlavně taky proto, že Jax může zastavit full Riven combo v early jen s E. Častokrát jsem viděl Jaxe na topu, že prostě náhodně engagnou, dají všechno (Q, W, E) a už nemají nic - Riven dá full combo a pak si po first bloodu říkáte, že to bylo zbytečný. Ne, nikdy toto nedělejte.
ČTEŠ
Jak na League of Legends?
غير روائيKompletní guide, ve které bude popsáno všechno, od toho, co správně stavět na championa až po rozebrání toho, jak správně fungovat v teamfightech. - PRAVIDELNĚ AKTUALIZOVÁNO -